We wonen in het buitengebied.
Is mooi wonen, veel wild rondom ons huis, en natuurlijk ook jagers , waar we geregeld hommeles mee hebben omdat we onze honden los laten lopen.
Onze honden zijn inmiddels 12 jaar , en recent werden we aangesproken door een jachtopziener ...een van onze honden zou een buizerd gevangen hebben?!
We hebben nu wel kwaad bloed gezet bij de jagers hier , ook omdat de vorige bewoner jachtontzegging heeft aangevraagd en gekregen voor onze 1,1 hectare.
Bij het uitlaten van mijn honden vond ik een dode vos.
Omdat ik de honden bij me had , ben ik direct weer naar huis gegaan.
Zover als ik kon zien was de vos puntgaaf , geen schotwonden en niet mager.
Nu ben ik dus bang dat er hier in de buurt stropers bezig zijn met vergiftigd aas of dat het misschien een ''leuke'' actie van de jagers??
[stropers zijn hier ook flink actief. Kan me niet voorstellen dat jagers hun slachtafval gewoon hier in de sloot dumpen. Een reeën kop met heel vel en 4 pootjes]
Wat kan ik doen?
Ik zou dus graag willen weten of die vos vergiftigd is en door wie? Welk lokaas wordt er eventueel gebruikt, en waneer kan ik mijn honden weer relatief veilig los buiten laten lopen?
Welke instantie zou ik kunnen bellen?
Heb al gekeken bij de gemeente en de provincie , maar het lijkt erop dat ik gewoon de politie zou moeten bellen...
Voorlopig de honden maar weer aan de riem uitlaten...

Je zou eventueel ook 144 kunnen bellen lijkt me, die weten waar je hier het beste mee terecht kan.
. jammer dat die jagers niet met de poten van het eco systeem kunnen blijven