Border collie fans

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Border collie fans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 14:49

Zijn er hier nog meer mensen met een border collie?

Ik heb zelf een bruin-witte border van net een jaar. We hebben de beginnerscursus afgerond en beginnen nu met de gevorderden cursus. Ook zijn we vanaf dat hij een half jaar is bezig met puppyagility, en dit doet Tender gigantisch goed.

Ben wel benieuwd wat jullie zoal met jullie borders doen!

Afbeelding

amanda1980

Re: Border collie fans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:00

hoi hoi

ik heb ook een border. ik ben aan haar gekomen via bokt :D . (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1488512). helaas heeft ze aan haar ongelukkige start wat probleempjes over gehouden waardoor sporten met haar nog niet haalbaar is. overigens valt de schuld daarvan absoluut niet aan de fokker te geven! ze gaat wel af en toe mee naast de fiets en dit doet ze erg goed en vind het geweldig.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:07

hoi!
ik heb een labrador maar vind border collie's behoorlijk schattig <3 <3 <3 !
Mag ik hier ook meekletsen (als hier nog lekker gekletst gaat worden)?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:38

Van onze 4 honden zijn er twee bordercollies; Táta en Gláma. De reden dat ik met bc´s ben begonnen is omdat ik honden nodig had voor onze schapen; de kudde is inmiddels ruim over 100 ooien groot.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:34

Hier 4 border collies die ook aan de schapen getraind worden. Met 2 ben ik begonnen wedstrijden schapendrijven te lopen. Werklijnen, isds gefokt, geen showlijn borders.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:49

Hier een border collie pup van 11 weken, het is een schatje maar hij houdt ons nu al goed bezig hehe.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 12:06

Sassy schreef:
Hier 4 border collies die ook aan de schapen getraind worden. Met 2 ben ik begonnen wedstrijden schapendrijven te lopen. Werklijnen, isds gefokt, geen showlijn borders.

Showlijn border collies" zijn naar mijn mening ook geen bordercollies :D .
Hoe lang ben je al bezig met trials? Ik hoop mijn "wedstrijd carriere" deze herfst te kunnen beginnen, dan zou Gláma in principe klaar moeten zijn voor de "unghundaflokker", ijslands voor de "jonge honden groep".

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:42

Kuggur schreef:
Sassy schreef:

Showlijn border collies" zijn naar mijn mening ook geen bordercollies :D .
Hoe lang ben je al bezig met trials? Ik hoop mijn "wedstrijd carriere" deze herfst te kunnen beginnen, dan zou Gláma in principe klaar moeten zijn voor de "unghundaflokker", ijslands voor de "jonge honden groep".

Vorig jaar in mei een echte beginnerswedstrijd in NL gelopen (wel in kl.2, omdat de 1 al vol zat), puur om te leren de zenuwen onder controle te houden, daar mocht je kl.1 zelfs op 12u lopen, dus in mijn ogen niet echt schapendrijven, maargoed om te oefenen...
Dan vanaf September vorig jaar in Belgie regelmatig met een hond wedstrijden klasse 1 gelopen.

Ben in de Belgische Nursery (beginners/jonge honden) op plek 23 beland van de 50 deelnemers na een aantal wedstrijden, voor een eerste zelf getrainde hond als beginner niet eens zo slecht, meestal zijn het mijn zenuwen en handlersfouten als er iets niet zo goed loopt.
Hij loopt meestal 18, 19 of zelfs 20 punten op de outrun, onder de 15 van 20 mogelijke punten kwam ie nog niet. De drive is wel het moeilijkste voor ons, die hond haalt gewoon graag op...
Met de 2e hond ben ik nu 2 wedstrijden gestart, ben de laatste keer tot aan het shedden gekomen, had nog tijd maar dacht hij raakt nu zo gefrustreerd omdat ik maar geen rust genoeg in de schapen kreeg dat ik maar zelf gestopt ben(Ret) voordat we nog een dis kregen.

Eind april ga ik met mijn eerste hondje nog eens een klasse 2 proberen in duitsland, daar zijn de wedstrijden wel gemakkelijker als in Belgie.
Hier is het echt al een outrun van 150 meter, groot parcours met shedden (en echt splitsen, niet alleen een schaapje stopzetten hoor) en pennen, en je mag redelijk weinig helpen.
Ze letten hier streng of je goed op lijn zit, zeker op de crossdrive. En of er niet gecrosst wordt.
Een kl.1 in Belgie is al bijna een kl.2 in Duitsland.

Nu Kuggur, dan heb je nog even tijd om te trainen voordat je eraan begint :+
Jij ook veel succes!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:35

Klinkt goed. Er zijn hier niet zulke beginnerswedstrijden zoals jij beschrijft, de "jonge honden groep" is in principe een standaard trial met een kortere outrun en geen shedden. De jury wordt hier vaak uit het buitenland gehaalt, zeker op de jaarlijkse landelijke wedstrijd.
Het kriebelt verschrikkelijk weer aan het trainen te gaan, maar momenteel is het nog winterstop.
Maar het ziet er hoopvol uit ergens in de komende weken weer te kunnen beginnen. We hebben nog wel even tijd, maar de ervaring heeft geleerd dat de zomer omvliegt, en Gláma en ik hebben nog heel wat te doen voor we wedstrijd klaar zijn, ook hier moet nog het meest aan de drive gewerkt worden.