sommige van jullie weten het al en voor alle andere, ik heb sonds omgeveer een maandje een poes.
kruising tussen een boskat en een ragdoll.
Ze had haar entingen nog niet gehad toen ik haar kreeg (ze is nu 7 maanden) en ze had een wat nat oogje dus hoppa naar de da voor de enting en check up.
De da constateerde dat het oogje een beetje rood was en ze kreeg een oogzalfje voor een ontsteking.
Deze moest ik 7 dagen gebruiken en het leek over dus zo gelaten.
Totdat het oog 3 dagen later 3x zo dik was.
Dus hoppa inladen en meteen weer naar da, deze heeft het oog opnieuw bekeken.
Er was behalve een klein littekentje in het ooglid (waarschijnlijk door spelen met andere dieren) niks aan beschadiging te zien en hij dacht dat ze misschien een herpes infectie had, maar die zalf waar we mee begonnen leek te werken, dus deze schreef hij opnieuw voor en dan zou ik 4 dagen later weer terug komen om te kijken of het beter ging.
Dus 4 dagen later weer laten kijken, maar helaas had het vrijwel niets gedaan, dus een wat sterker zalfje mee gekregen en deze moest ik gebruiken en na een week weer terug. Dus dat gedaan, maar ook deze zalf lijkt niet echt te helpen en naast dat het wat dik en gezwollen is, lijkt ze ook een kleine vlek op het oog te krijgen, dus nu naast de oogzalf ook een antibiotica pilletje meegekregen. Aanstaande dinsdag word ik door haar gebeld en bespreken we even verder of het nu beter gaat of dat we toch een oogarts gaan inschakelen, maar nu komt mijn vraag dus voor jullie.
Hebben jullie dit wel is aan de hand gehad?
Weet je wat het is en weten jullie misschien iets wat ik naast wat er gedaan is nog voor haar kan doen?
alvast bedankt

. Die mag dat wel beslissen en anders moet die zelf even opbellen naar een oogarts.