Hoi Allemaal, Een aantal maanden terug had mijn labrador teef van 3 jaar ineens erge last van haar rug/heupen. Ze kwam moeilijk uit haar mand, vaak piepend en als ik haar aanraakte op deze plek piepte ze ook. Wel wou ze wel gewoon wandelen en spelen maar wel met mate. We zijn toen naar de D.A geweest en die vermoede een lichte hernia. Kreeg 10 dagen spierverslappers en moest rust houden. Hierna was het ook helemaal over.
Tot gister. Ik merkte weer dat ze haar rug bol trok en toen ik haar aanraakte piepte ze. Ook bij opstaan deed het haar pijn en bij aanraking ook. Vanochtend was het nog hetzelfde ook ben ik met haar gaan lopen ze wou niet zo hard rennen en was ook helemaal niet speels. Nu ligt ze weer in haar mandje. Vaak staat ze ook te trillen op haar achter pootjes.
Nu is het zo dat ik vanavond op vakantie ga en mijn hond bij mn moeder blijft.. heel rot maar ik kan niet mijn vakantie afzeggen. Hoeveel ik ook voor mn beestjes over heb. Wat zal ik doen? Even aankijken of vanmiddag nog naar de D.A?
Ik zou ook even een foto laten maken en absoluut rust en alleen aan de lijn wandelen. Rug goed warm houden. Honden die eenmaal een hernia hebben blijven vaak gevoelig hiervoor. Heb zelf een hond die dat heeft en ik geef wat voor spieropbouw en hij krijgt z'n leven lang Zeel tabletten (homeopatisch) en inmiddels loopt hij weer in de hondensport zonder problemen.
super dat je gegaan bent!!! Je moet maar zo denken: als je zelf zoveel pijn had dan had je ook wat willen hebben en dus moet je voor je hond ook naar de DA voor onderzoeken en medicatie.
Hopelijk geen rare dingen gevonden en kan het makkelijk behandeld worden en krijg je een prettige vakantie.
Thirty
Geplaatst: 17-02-12 20:00
nientje78 schreef:
Tuurlijk moet je met haar naar de DA! Liefst gister nog dan vandaag....
Zo...heupen waren in orde gelukkig. Wel heeft ze nu een kleine hernia in de rug. Daar zit dus gewoon eenzwakke plek. Krijgt nu pijnstillers en spierobtspanners. 20 dagen rustig houden. Hierna zou ik haar graag op een supplement zetten iemand tipd?
Ineke2
Geplaatst: 21-02-12 13:38
Heeft de DA geen tips hierover? Ik zou zeggen glucosamine, maar dat is meer bij artrose...