Kat rolt in kattenbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Kat rolt in kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:29

Een van onze katten vindt het héérlijk om door de kattenbak te rollebollen. En dan niet een keer linksom en rechtsom, nee....door de hele bak, lekker met je koppie door het grit, van voor naar achter en van links naar rechts (moeten ze een liedje van maken :D ). Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij een kat. Is dit de invloed van mijn paard of is er een verklaring voor dit (voor mensen) vreemde gedrag? Misschien dat ze haar eigen geur zo probeert te verdoezelen?

Andreeaa

Re: Kat rolt in kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:23

leuke kat heb jij zeg :P
die van ons rollen er niet in maar ééntje krabt echt al het grit eruit.
de andere 2 gaan overdreven aan de muur krabben en weten niet van ophouden.
mischien bakend ze haar omgeving af?
ben ook wel benieuwt

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:26

Ik zou idd zeggen dat ze haar geur zo achter wil laten. Maar doet ze dit wanneer de kattenbak net schoon is of als er al iets in ligt? is ze de enige kat in huis?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:27

Haha mijn poes trekt alles der kattebak in, van CD hoesjes tot tassen.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:28

Maak je de kattenbak met bleekwater schoon? Bij ons thuis zorgt bleekwater voor dit soort gek gedrag.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:40

@ zipporah,
ben blij dat die van mij niet zo doen. :p
geloof dat mijn vriend daar ook niet blij mee is

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 20:42

Ah...dat zou het wel eens kunnen zijn! Daarmee gaan we dus stoppen :)

@ mare: we hebben twee poezen. Ze rolt alleen als de bak schoon is, of net geschept.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:43

J508 schreef:
Maak je de kattenbak met bleekwater schoon? Bij ons thuis zorgt bleekwater voor dit soort gek gedrag.

Bedoel je dat ze zeg maar high worden?

Zie het al voor me,een half stoned kat in de bak die verslaafd aan de kattebak is _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:43

J508 schreef:

dat dus zou ik ook verwachten. Heb ooit in eht asiel stom verbaasd staan kijken dat we zo'n gave grijs/witte kat hadden. De klanten die ik hielp waren ook helemaal weg van het uiterlijk en karakter van de kat. Ik snapte er helemaal niets van want kende de kat niet en volgens de papieren zat er ook geen grijze kat in die ruimte.
Totdat ik een nat doekje erover haalde hahahaha idd bakken doen wij altijd met chloor schoonmaken. Deze zwart witte poes had daar heel erg in liggen rollen (in het grit) en zat er helemaal onder met haar vacht.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:45

Dav schreef:
J508 schreef:

Bedoel je dat ze zeg maar high worden?

Zie het al voor me,een half stoned kat in de bak die verslaafd aan de kattebak is _O-

Het trekt hun aan net als een snackbar veel mensen aan trekt trekt chloor veel katten aan.

Valeriaan, feliway en kattenkruid is daar officieel voor gemaakt maar cloor werkt vaak veel beter dan dat haha.

Daarom overigens ook nooit als ze naast de bak iets gedaan hebben dit schoonmaken met chloor want chloor trekt katten aan om er weer overheen te gaan plassen/poepen (soms dan he)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:18

Ok,weer wat geleerd. (valt het op dat ik -nog-geen kat heb?) :D