hopelijk hebben jullie een gouden tip! Sinds vanochtend vroeg, en volgens een collega gister ook al, vliegt er voortdurend een koolmeesje tegen het raam (groot raam van een woonhuis). Hij blijft proberen door het raam heen te komen en stoot daarbij steeds zijn kopje. Wat kunnen we doen?
Ik heb al wat informatie gezocht, maar heb nog niets nuttigs gevonden. Voor zover we weten is het vogeltje nog niet knock out gegaan.
Haha! Bij bouwmarkten kan je van die stickers kopen van zo'n zwaluw, die zie je ook vaak op bushokjes enzo.
Tellie
Geplaatst: 15-02-12 13:53
quartel schreef:
of een foto van mijn schoonmoeder ophangen
linnke
Geplaatst: 15-02-12 13:54
Zorgen dat het koolmeesje er niet doorheen kan kijken Wij hebben het gehad met een roodborstje, die zag het ook als een doorgang, want aan de andere kant zat ook een raam met uitzicht op de voortuin
Wij hebben er toen even een krant voor geplakt en toen leek het door te dringen dat je daar dus niet doorheen kan
Mousmous
Geplaatst: 15-02-12 13:55
Er zijn zwarte stickers van een roofvogel te koop (waar weet ik niet), die zitten ook nog wel eens op glazen geluidswanden geplakt.
Wij hebben het ook wel eens maar dan viegen ze niet tegen het raam in het midden, maar langs de zijkanten, om spinnetjes te vangen en zo.
miccamaaike
Geplaatst: 15-02-12 13:56
Ik heb toen ik een jaar in de VS zat eens een vogeltje gehad dat continu tegen mijn slaapkamerraam vloog... beest was echt gek geworden. was een raam met van die rastertjes, dus was echt heel typisch! Ik zal maar buiten beschouwing laten hoe mijn gastvader dat heeft opgelost.
Tellie
Geplaatst: 15-02-12 13:56
Ik zou het persoonlijk zonde van mijn ramen vinden om er grote stickers op te plakken. Zeker als het niet regelmatig gebeurt.
Imitador
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 13:58
Bedankt voor de tips!! Gordijnen hebben we niet, het is een woonhuis verbouwd tot kantoor. Het koolmeesje is inmiddels vertrokken lijkt het, ik zie hem ook nergens zitten. Ik print alvast een grote vogel uit, bedankt!
Ik heb dat op gegeven moment gehad op kantoor met duiven. Ik heb toen verspreid over het raam wat A4-tjes gehangen. Dat werkte redelijk prima.
Amaris
Geplaatst: 15-02-12 14:01
wat je ook kunt doen als het vogeltje weer terug komt: even voor tijdelijk lege printblaadjes bijvoorbeeld op het raam plakken. Gewoon hier en daar een blaadje zodat het vogeltje geen 'leeg' vlak meer ziet.
nee zonder gekheid. die gordijnen dicht vind ik een goede tip. die van een foto uitprinten kon ik nog niet, is het proberen waard
kanniet
Geplaatst: 16-02-12 02:00
als ik dit zo lees is het niet zo dat het meesje per ongeluk en in volle vaart tegen het raam botst. Koolmeesjes willen wel eens in de ramen hun spiegelbeeld als concurrent zien. Die blijven ze dan aanvallen, wat voor ons lijkt alsof ze steeds tegen het raam vliegen. Het kan zelfs zo ver gaan dat ze zich letterlijk dood vechten tegen het raam. Als je het raam afplakt, of op een of andere manier niet-spiegelend maakt zal het probleem waarschijnlijk opgelost zijn.