Ik vroeg me af of er meerderen zijn die problemen hebben met hennepvezel als bodembedekking?
Ik heb mijn cavia's in flatten zitten en gebruik normaal houtvezel... houd de hokken echt goed schoon omdat we ook cavia's opvangen en er nogal wat hebben, wil de kans op ziekte's en het verspreiden daarvan héééél klein houden.
Met zaagsel word urine goed opgenomen, maar met de hennepvezel?
Heb grote lekstrepen op de achterwand! De urine loopt gewoon door de bodembedekking heen.
Heb in de onderste 2 hokken (Heb per verdieping 2 hokken) 4 beertjes zitten... daarboven de zeugjes... nou er ontstaat nu enorme onrust natuurlijk, want de beren staan rechtop tegen de achterwand om elk druppeltje te ontvangen
En omdat ze natuurlijk állemaal de meest geweldige beer zijn, knagen ze het hele hok kapot uit frustratie, want stel je voor dat de beer in het hok ernaast het zeugje krijgt en jij niet!
Moet je een onderlaag van ander spul gebruiken ofzo? Het toont namelijk wel schooner dan zaagsel, dus opzich zou ik het wel willen blijven gebruiken, maar op deze manier vind ik het niks

Jammer dat het voor cavia's of voor jou niet bevalt
Lekker als je dat zes trappen om hoog moet sjouwen.