Kennelhoest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Kennelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:30

Hallo Allemaal,

Ik werk in een dierenwinkel/fouragehandel en nu was er afgelopen week iemand in de winkel met een hond die kennelhoest heeft maar er wel voor behandeld werd/ wordt.
Nu is mijn vraag hoe besmettelijk is dit.

Mijn honden zijn niet met de hond in aanraking geweest, ik wel natuurlijk. Nog een aantal uur gewerkt en toen naar huis gegaan en er verder niet meer over nagedacht. Tot nu, mijn honden zijn fit, blij, eten en drinken goed...en worden keurig geent elk jaar, dus heb vooralsnog geen reden om me zorgen te maken, maar toch....

Zouden mijn honden het zo kunnen krijgen en zoja hoe uit zich dit in eerste symptomen?

Mocht ik twijfels krijgen ga ik natuurlijk naar de da.

Alvast bedankt!

Wilawander

Re: Kennelhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:47

Ja kan. ik nam regelmatig wat mee van het werk (dierenarts) ondanks snel omkleden en handen ontsmetten.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:49

Ok en dan....met de honden naar de da of kan je zelf wat doen bij de eerste symptomen?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:54

Ook al zijn je honden ingeent tegen kennelhoest dan nog kunnen ze het krijgen, er zijn namelijk
meerdere variante.

De eerste symptomen zijn meestal een soort van hoesten aan de riem, moeilijk uit te leggen maar het is niet echt hoesten
meer een soort van kuchen.

Helaas hebben wij het ook al een paar keer gehad met de honden, zijn allemaal netjes ingeent maar hebben het toch gekregen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:56

Ja het kán inderdaad.

Kennelhoest uit zich in (hoe kan het ook anders) hoesten. Kuchen, rochelen, etc. Het eerste waar ik het aan mijn reu bij merkte was idd rasperig ademen bij het wandelen, als de lijn strak kwam te staan.. Het bleef bij die van mij ook bij af-en-toe-kuchen trouwens, maar het kan een stuk erger..

Zou niet direct naar de DA gaan hoor, voor het zelfde geldt gebeurt er helemaal niks. Zodra je honden gaan hoesten weet je hoe laat het is, en dan kun je de DA bellen :)

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:13

ik weet dat ze het eigenlijk gewoon moeten uitzieken, onze honden hebben het nu twee keer gehad en twee keer door naar een hondenshow te gaan. Wij hebben een hond van drie en een hond van 10 en je begrijpt die had het het ergst. We zijn toen wel met de honden naar de dierenarts geweest voor antibiotica omdat onze bulldog het wel heel erg had. Maar het is een virus dus moet eigenlijk uitgeziekt worden...