Ik heb een probleem. Mijn Golden Retrieverreu van 6,5 is erachter gekomen dat hij een reutje is
Hij heeft 6,5 jaar niet naar teefjes omgekeken, maar deze week is hij al 2 keer weggelopen achter een loopse teef aan. Hij liep ook niet een beetje weg, maar hij werd tot 2 keer toe een dorp verderop gevonden. Gelukkig waren het 2 keer lieve mensen die hem hebben gevangen, verzorgd en ons gebeld. Maar dit gaat echt niet meer, ik kan hem nu gewoon niet meer los laten lopen. Hij loopt overal weg, strand, duin, maakt niet uit. Wel steeds naar hetzelfde dorp.We kunnen hem dus niet meer vertrouwen als hij los loopt, maar altijd aan de lijn houden is ook geen optie. Hij trekt erg (draagt een halti, de Martin Gaus academi is hiervoor al ingeschakeld geweest, maar die hebben het opgegeven), en hierdoor heeft mijn moeder haar 2e en 3e hernia gekregen. Ook is het voor hem natuurlijk niet leuk als hij nooit meer los kan. De enige oplossingen die ik kan bedenken zijn een Pet tracker en castratie. Onze grootste angst is om hem kwijt te raken in de bergen als we op vakantie zijn...
Welke ervaringen hebben jullie hiermee? Helpt (evt. chemische) castratie? Welke Pet Trackers zijn het beste en niet te duur? De hond zwemt veel, dus de Pet Tracker moet waterdicht zijn!
Alvast bedankt!
StableDoor & family