Help! Wegloophond! Castratie? Pet tracker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Help! Wegloophond! Castratie? Pet tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 18:38

Hallo bokkers,

Ik heb een probleem. Mijn Golden Retrieverreu van 6,5 is erachter gekomen dat hij een reutje is }:0 Hij heeft 6,5 jaar niet naar teefjes omgekeken, maar deze week is hij al 2 keer weggelopen achter een loopse teef aan. Hij liep ook niet een beetje weg, maar hij werd tot 2 keer toe een dorp verderop gevonden. Gelukkig waren het 2 keer lieve mensen die hem hebben gevangen, verzorgd en ons gebeld. Maar dit gaat echt niet meer, ik kan hem nu gewoon niet meer los laten lopen. Hij loopt overal weg, strand, duin, maakt niet uit. Wel steeds naar hetzelfde dorp.

We kunnen hem dus niet meer vertrouwen als hij los loopt, maar altijd aan de lijn houden is ook geen optie. Hij trekt erg (draagt een halti, de Martin Gaus academi is hiervoor al ingeschakeld geweest, maar die hebben het opgegeven), en hierdoor heeft mijn moeder haar 2e en 3e hernia gekregen. Ook is het voor hem natuurlijk niet leuk als hij nooit meer los kan. De enige oplossingen die ik kan bedenken zijn een Pet tracker en castratie. Onze grootste angst is om hem kwijt te raken in de bergen als we op vakantie zijn...

Welke ervaringen hebben jullie hiermee? Helpt (evt. chemische) castratie? Welke Pet Trackers zijn het beste en niet te duur? De hond zwemt veel, dus de Pet Tracker moet waterdicht zijn!

Alvast bedankt!

StableDoor & family

Iris82

Re: Help! Wegloophond! Castratie? Pet tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:51

Ik ken toch genoeg hondenscholen die niet opgeven bij een hond die trekt.
Persoonlijk geloof ik er ook echt niet in dat dit niet af te leren is. Wel lastig dat je moeder een hernia heeft.
Wat ik uit jouw verhaal opmaak is dat ie los loopt tijdens het uitlaten en dan weg loopt? Of loopt ie weg van huis?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:10

Thuis kan 'ie niet weglopen, hij kan huis en tuin niet uit. Dat trekken heb ik er zelf voor een groot deel uitgekregen, maar hij heeft bij verschillende mensen getraind, en hij heeft zelfs een personal coach van de Martin Gaus academie gehad, en die heeft het ook opgegeven. Hij bedoelt het niet kwaad, maar hij is gewoon overenthausiast. Hij trok eerst bij al zijn uitlaatrondjes, nu alleen nog bij de grote wandeling (ongeveer 2 uur, krijgt hij iedere dag).

We gaan morgen de dierenarts bellen over de castratie.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:17

Dit wegloop gedrag wordt getrickerd door zijn testosteron, daar doe je helaas weinig aan. Ik zou voor castratie gaan, dat brengt gelijk de rust weer terug in jullie roedel. Pet tracker is harstikke leuk maar vergeet niet dat ze niet exact kunnen vertellen waar de hond is, wel in welk gebied hij rondhangt maar dan is het nog een flinke zoektocht. Probeer anders eerst een chip die hetzelfde effect geeft als een castratie, kun je zien wat er gebeurt met je hond ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:41

ik zou ook voor castratie gaan en als MG manieren niet werken zou ik andere manieren zoeken....
Halti is ideaal middel. Alleen wat vrijwel 0,0 scholen erbij vertellen is het feit dat als je hond links loopt MET halti aan dat je dan je riem RECHTS vast moet houden.

Waarom? Als je je riem en hond links vast houd dan werkt de halti de eerste weken wel maar daarna gaat hij gewoon nekspieren kweken en trekt hij dwars door de halti heen.
Echter loopt hij links naast je en hou je de riem rechts vast dan kan hij nooit en te nimmer nekspieren kweken en door de halti gaan trekken door de boog die de riem dan maakt en de manier waarop er spanning op komt te staan als hij gaat trekken.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:50

dierenfan schreef:
ik zou ook voor castratie gaan en als MG manieren niet werken zou ik andere manieren zoeken....
Halti is ideaal middel. Alleen wat vrijwel 0,0 scholen erbij vertellen is het feit dat als je hond links loopt MET halti aan dat je dan je riem RECHTS vast moet houden.
Waarom? Als je je riem en hond links vast houd dan werkt de halti de eerste weken wel maar daarna gaat hij gewoon nekspieren kweken en trekt hij dwars door de halti heen.
Echter loopt hij links naast je en hou je de riem rechts vast dan kan hij nooit en te nimmer nekspieren kweken en door de halti gaan trekken door de boog die de riem dan maakt en de manier waarop er spanning op komt te staan als hij gaat trekken.

Dat weet ik :)
Hij heeft meer soorten trainers dan MG gehad, allemaal krijgen ze het er niet uit. Ik heb het zo ver gekregen dat hij alleen nog bij zijn lange wandeling trekt, maar dan laat mijn moeder hem vaak uit ivm school...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:46

Vrijdag krijgt hij een implantaat die 6 maanden werkt en hetzelfde effect heeft als een castratie. Volgens de DA zou het ook kunnen dat na deze implantaat zijn hormoonhuishouding zo is veranderd dat hij niet meer achter de teefjes aan gaat en dus ook niet echt gecastreerd hoeft te worden.

Zijn er nog meer mensen met zo'n hond? En met ervaring met Pet Trackers?