Grasparkietjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grasparkietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:17

Misschien hebben jullie een aantal weken gelezen dat één van mijn parkietjes heel ziek was. Ik heb haar, na 400 euro lichter te zijn door de beste vogeldierenarts die Nederland kent, helaas niet kunnen redden...

Maar, anyway, ik heb mijn parkieten dus in een buitenvoliere wonen. Ze zijn tam. En ik heb er 8. :D 4 Daarvan zijn bij mij geboren en heb ik in handen gehad vanaf dat ze een paar dagen oud waren.
Omdat ik het zielig vond dat Pier, het parkietje die ziek was, alleen zat, heb ik Piwi ook uit de buitenvoliere gehaald. Toen Pier overleed zat Piwi uiteindelijk dus weer alléén binnen. Dat was dus ook zielig. Vanwege de kou kon ik hem niet weer naar buiten doen. Ik heb daarom een jong parkietje opgehaald bij iemand hier in de buurt. Het is een mannetje en toen ik hem ophaalde had hij geen staart. Ik mocht hem daarom gratis meenemen (want, zoals de oude man zei, 'als ik een TV verkoop kan ik er ook niks voor vragen als er geen beeldscherm bij zit'. :+

Zijn staart is al behoorlijk gegroeid en natuurlijk zal hij als hij in de rui is geweest een mooie nieuwe staart krijgen. Geen probleem dus! :)

Ik heb dit parkietje nu een paar weken (2 of 3 dacht ik). Hij wordt al goed tam. Eigenlijk was hij dit vanaf het begin al, met dank aan Piwi! Dit even ter info voor de mensen die denken dat ze eerst 1 parkietje aan moeten schaffen, omdat ze anders niet tam zouden worden. Onzin juist, ze hebben veel aan elkaar en als ze zien dat de een niet bang is, is de ander automatisch ook niet bang. :)

Omdat ik mijn parkieten normaal gesproken in een volière heb heb ik in de winter niet zoveel contact met ze. Daarom heb ik besloten dat dit nieuwe baby mannetje bij mij binnen blijft. Ik heb een grote kooi bij Zooplus besteld. Ze wonen nu nog even in een kleine noodkooi, maar who cares, het grootste gedeelte van de dag mogen ze er toch uit. *\o/* Piwi gaat uiteindelijk, als de temperatuur het toelaat, weer de volière in naar zijn vaste andere (tamme) vriendjes. En voor mijn nieuwe baby mannetje komt er uiteraard en mooi vriendinnetje (ben nog op zoek, op dit moment van het jaar zijn de jonge grasjes nog behoorlijk zeldzaam).

Lang verhaal! Hier foto's! :+

Eerste dag dat hij er was (links Piwi, rechts nieuw naamloos mannetje). Je ziet hier goed dat hij geen staart had.
Afbeelding

Zoekplaatje. :D
Afbeelding

En nog 2 van afgelopen weekend, je ziet goed dat zijn staart aangegroeid is.
Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje.

Hij zoekt nog een naam! :Y)

Mlies

Re: Grasparkietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:34

Wat een mooie!

P... P... Prummel!

Haha, het wordt wel steeds lastiger zeker, wat leuks met een P. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:37

Het hoeft niet perse met een P heb ik besloten, aangezien deze toch binnen blijft wonen en niet bij mijn 'P-club' komt wonen. :D :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:49

Wat lief zeg! <3

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:52

Wat een schatjes, vroeger thuis hadden we ook een tammie grasparkiet :j

Hmm leuke naam,
:)* Cocktail

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:47

wat een mooie blauwe kleur is je nieuwe parkiet.
wat vind je van Blu uit Rio daar dacht ik meteen aan :P
of anders iets met blauw ofzow ;)