Vannacht amper een oog dicht gedaan. Gisteravond zijn de katten ineens gaan vechten en niet zo'n beetje ook. Plukken haar, gekrijs, gebrom, gegil. Kyra is erg van slag en heeft de hele nacht onder het bed liggen brommen. Mushu lag op een deken naast het bed en wilde Kyra corrigeren. En dat gaat niet goed samen. Kyra is tijden 2 van de vechtpartijen zelfs gaan sproeien. Dat heeft ze nog nooit gedaan. Ze zijn altijd super samen, maar nu even niet.
Gisteravond hebben we ze nog wat naar elkaar toe gebracht met brokjes. Toen ging het wel weer goed. Ze accepteerden elkaar weer en op een gegeven moment kwam het zelfs tot een neusje, bij deze 2 een teken van vertrouwen. Maar 's avonds weer een hoop gekrijs. Vannacht hebben we ook nog Feliway gesprayd. In de hoop dat dat Kyra wat tot rust zou brengen.
We hebben ze nu even apart gezet en straks neem ik ze mee naar mijn werk. Ik werk bij een dierenarts en dat is ook voor hen neutraal terrein. Ik zet ze dan niet bij de andere dieren. Zo hoop ik dat ze weer wat naar elkaar toe komen.
Maar mijn vraag is ook, hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan doen? gewoon gelijk bij elkaar zetten en kijken hoe het gaat?
Zoals de katten normaal met elkaar omgaan.
Wel tolereren ze elkaar meestal in de buurt maar ze vechten dagelijks en we moeten ze dus ook elke keer uit elkaar houden of gewoon voorkomen dat ze tegelijk in de kamer zijn