probleem, hond wil niet plassen of poepen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

probleem, hond wil niet plassen of poepen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:25

hallo bokkers...
ik hoop dat iemand dit al eens heeft meegemaakt, ik begin namelijk behoorlijk hopeloos te worden!
wij zijn vorige week verhuisd, en sindsdien heeft onze hond een rare tick... ze wil namelijk niet meer plassen of poepen,
als wij haar uitlaten, en is dan heel alert...
ze snuft wel, en loopt bijna met haar pootjes gekruisd, maar gewoon even rustig zitten ho maar!

wij zijn afgelopen vrijdag met haar bij de dierenarts geweest, ivm controle van het gebit, en daar ook naar haar blaas en buik
laten kijken... er is medisch niets mis, volgens de dierenarts...
ik heb zelf dat idee ook, ze eet gewoon goed, is verder goed van doen...

voordat wij verhuisden liepen wij overal rond, bij ons thuis, bij mijn ouders in het bos, bij het paard, bij onze schapen... maakte niet uit, overal deed zij gewoon haar behoefte... maar nu :n

erg lastig vind ik dit..
na twee dagen plast ze ineens zoveel, en dan is ze opeens super blij en happy, en wil gelijk spelen.. ik heb dat ook super beloond, elke keer als zij haar behoefte doet.. maar vandaag is ze inmiddels 4 keer uitgelaten, in totaal meer dan 3 uur... maar nog geen plasje gedaan...

wie weet raad?

keshia

Re: probleem, hond wil niet plassen of poepen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:48

oh ja, even ter toevoeging, het is een 6 jarige teef, een half jaar geleden ongeveer geholpen... en sinds 3 maanden succesvol over van brok op vers vlees... wie weet heeft dat er nog iets mee te maken?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:11

denk dat je meer aan nieuwe omgeving moet denken dan dat het aan de voeding ligt. Als ze haar behoefte doet, waar doet ze het dan?
De eerste tijd toen mijn boxer hier was uit het asiel wilde hij alleen poepen in de achtertuin in een hoekje. Toen heel lang alleen als hij los liep en na 1.5 jaar wilde hij pas aangelijnd ook poepen.
Het kan dus heel erg lang duren.

Belonen werkte hier juist absoluut niet. Op het moment dat hij hem beloonden als hij poepte terwijl hij aangelijnd was dan deed hij het de eerste weken niet meer. OP het moment dat we net deden alsof we niets zagen is hij het steeds meer en meer gaan doen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 22:16

okee... maar ik snap er werkelijk niets van... eerder deed ze het ALTIJD... maakte niet uit, als je aan het fietsen was, poef stond ze stil, en begon te plassen... of in het bos, tien honden eromheen, geen probleem! en nu vertikt ze het overal!
ben al naar haar oude vertrouwde bos geweest alles...

het is niet zo dat ik de hond pas net heb... dat maakt het voor mij zo vreemd, ik ken haar zo niet..
toen wij haar kochten op 4 jarige leeftijd, gelijk binnen vijf minuten, gelijk plassen.. nooit problemen...

hoe kun je haar dan toch aanzetten te gaan plassen?
het commando plasje doen kent ze eigenlijk wel, maar ook nu luisterd ze er niet naar...
mijn man loopt inmiddels ook alweer een half uur buiten, dus ik kan wel raden hoe laat het weer is... inmiddels dus bijna 4 uur uitgelaten vandaag, en maar wachten, maar geen plasje niets!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 23:38

inmiddels alweer 45 minuten gelopen, maar nog niks:S ik word er niet GOED van!!!!!!!aaaaaaaaaaaaaahhhh

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:43

wat lastig...wat als je haar loslaat? plast ze dan wel? ik zit hier diep na te denken maar heb zo ook even geen tips voor je..

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 00:02

nope, los vast, hondenuitlaatveld, tuinen, perkjes, straat, stoep.. spelen, actief lopen, langzaam lopen, melk met water geven om te stimuleren, samen met andere hond lopen, en alle uren lopen, hebben nog allemaal niets opgeleverd! ik weet het ook niet meer hoor... gisteravond hebben we haar uitgelaten, en vanmiddag half 1 pas voor het eerst weer, in de hoop dat als ze lang ophoud ze het wel doet... maar nu heeft ze dus sinds gistermiddag half 1 niet meer geplast of gepoept... ze oogt verder heel fit, en heeft nu ook al 6 bakjes (400 gram) vers vlees op... dat gaat er wel in:S zo raar... ik ga morgen toch maar weer eens bellen met de dierenarts, want echt gezond kan het niet wezen...

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:05

wat raar... ik denk inderdaad ook dat het door de stres van verhuizen komt. Misschien zelfs iets voorgevallen als in dat ze niet kon/mocht plassen toen ze moest? dat ze daardoor nu niet durft? Zou inderdaad even de dierenarts bellen, want dit klinkt echt niet fijn..

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 00:11

nou wij hebben haar rustigaan laten wennen aan het nieuwe huis, en daar had ze eigenlijk (zichtbaar) niet veel moeite mee... ook is ze gewend dat ze overal mee naar toe mag, en we vaak met haar op pad gaan.. dan doet ze altijd netjes haar behoefte.. overal! (zelfs bij mijn vader in het grind in de tuin oepsie!) maar nu nergens.. ben dus ook bang dat er misschien toch iets mis is, ondanks dat ze vrijdag nog bij de dierenarts was... toch morgen maar even bellen, en langs gaan, mocht er morgenmiddag niets zijn... zullen we eerst maar eens in het hondenspeeluurtje gaan kijken hier in het park... ben benieuwd!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:18

Klinkt alsof jou hond erg onzeker is in de nieuwe woonsituatie, wat gebeurd er als je met haar terug gaat naar het gebied waar ze gewoon is ? Doet ze dan wel gewoon haar behoefte ? Als je niet naar de andere kant van het land bent verhuisd zou ik dat eens uit probreren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:57

probeer eens steeds hetzelfde stukje te lopen zodat dat snel vertrouwd wordt.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:49

Neem eens een krant mee naar buiten en leg die neer meestal plassen ze dan wel het klinkt gek ik weet het maar het werkt meestal wel. omdat ze als pup op een krantje plaste zijn ze de geur niet vergeten en meestal trickerd de geur van de krant de behoeft om te plassen.
en anders zo ik de urine laten testen misschien is ze wel ziek.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 19:01

hallo allemaal... waarschijnlijk is de oorzaak achterhaalt... ze dronk te weinig! het was mij al wel opgevallen dat ze minder dronk, maar meestal vult mijn man de bak bij, en nu bleek dat hij dat niet deed! en dat ze dus veeeeel minder dronk.. waarschijnlijk door de onrust... nu heb ik er gisteravond een slok melk bij gedaan, en ze dronk zo een halve bak leeg, en vanochtend zomaar een plas! haha, en daarna kwam de rest ook mee.... waarschijnlijk gewoon een beetje uitgedroogd....
en daardoor dus ook geen aandrang...

een blaasontsteking of zoiets leek het ook niet op, ze heeft geen pijn, oogt niet futloos, eet gewoon... maar wil gewoon niet gaan zitten om te plassen...
we gaan straks kijken of ze gewoon weer wil plassen, anders een week lang een slok melk door haar water!

bedankt voor de reacties...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:07

Hou er tevens rekening mee dat in KVV vele malen meer vocht zit dan in brok. Daarnaast gaan ze dan ook extra drinken, door de droge brok.
Hier twee honden, beide op kvv, en zouden in theorie zo 2 weken met een drinkbak kunnen doen. Zolang ze nog maar plast, al is het vele malen minder dan eerst, zou ik me daar geen zorgen over maken.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:04

ze plast wel, maar 1 keer in de twee dagen ineens, dat vind ik wel erg weinig! ook haar poep is veel dikker als anders, eigenlijk echt knikkers.. dat was eerder ook niet, ook met kvv niet... aankomende week gaat ze over op lotgering, ben benieuwd wat er dan gebeurd.. maar voorlopig laat ik haar wat meer drinken, denk dat dat verstandig is. de dierenarts had verder eigenlijk geen adviezen meer... die vond dat ik op de juiste weg zat door haar iets meer te laten drinken.