Mijn hond van bijna 14 krijgt steeds meer wratjes. Niks ergs, ze heeft er geen last van, en het hoort bij haar leeftijd. Nu zit er ook 1 in haar ooghoek, aan de buitenkant. Hier heeft ze nóg geen last van, maar weet niet of dat zo blijft. Ik overweeg om te kijken of het weg te halen is, maar vraag me af of ze hiervoor onder narcose zou moeten. Dit wil ik nl liever niet. Ze is in haar leven twee keer onder narcose geweest, eerste keer met steriliseren als pup, en vorig jaar om een tumor van de poot te halen. Ze komt er zó vervelend uit! Ze jankt de halve dag het hele huis bij elkaar, is helemaal van de wereld, nee.... Niet fijn.
ik kan me alleen maar indenken dat ze wel verdoofd moet worden, als ze met een scalpel bij haar oog moeten zitten en ze beweegt dan is ze zo haar oog kwijt.. Je zou de DA even kunnen bellen om te vragen wat de opties zijn
Paintlinger
Geplaatst: 13-02-12 11:59
De manier waarop ze uit de narcose komt heeft meer de maken met de (balans van de)narcose dan met je hond.
Mocht je hier meer over willen lezen dan kan ik je een link sturen.
Mi_Amore
Geplaatst: 13-02-12 12:01
Heel toevallig heb ik dit dit weekend nog gezien bij Dieren in nesten, je hond zal er inderdaad voor onder narcose moeten omdat ze dit met een scalpel wegsnijden
Het is gewoon belangrijk dat het duidelijk is dat een 'standaard' narcose niet bestaat.....maar helaas wordt deze meestal wel toegepast. De narcose moet afgestemd op jouw hondje. Er zijn tal van middelen die uit te balanceren zijn voor alle diverse gevallen.
(Ketamine is opzich een hele goed analgeticum(pijnstiller) en kan goed gecombineerd worden met dexdomitor en dormicum, mits het ook weer afgestemd wordt op de patient, TE is nooit goed......maar wordt vaak wel gedaan)
Maar goed, zo'n wratje moet dus weg gesneden worden, logisch dat ze daarvoor onder narcose moeten. Ik dacht idd, misschien kunnen ze het wel bevriezen ofzo