Bengaal erbij nemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

Bengaal erbij nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 09:08

Hallo,

Wij hebben nu een bengaaltje van 10 maanden...
Wij hebben ook 2 abessijnen van 3 jaar..
Nu hebben wij beetje het idee dat onze drukke aap een maatje mist waar hij mee kan stoeien en keihard kan gaan rennen door het huis, bengaal eigenaren wat is jullie ervaring daarmee? Beter een bengaal erbij of word het dan allemaal teveel?

Morrie05

Re: Bengaal erbij nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 09:14

En ik weet ook dat een ander kattenras er gewoon niet tegenop kan die drukte van de bengaal, dus als er een kat bij komt dan zal dat een bengaal zijn...

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:31

Als je nu met 10 maanden er nog een Bengaal bij gaat nemen, hoef je niet verbaasd te zijn dat de 2 allerminst vrienden zullen zijn in het begin.
Dat zal wel goed komen, maar je schiet hoogstwaarschijnlijk je doel voorbij, als je denkt een maatje aan te schaffen.
Laat het even zo ....maar dat is mijn idee.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:32

Bengaal + Bengaal = meestal goed. Maar ik zeg niet voor niets, meestal. Kittens worden doorgaans redelijk makkelijk geaccepteerd. Kijk anders eens op het bengalenforum :j

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 11:58

Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het ook een lastig stuk! Maar heb soms het idee dat hij gewoon echt wil stoeien met een andere kat! Ze zijn natuurlijk ook zo druk en speel echt wel met hem maar hij blijft ons echt constant uitdagen en dacht misschien is er 1 bij leuker voor hem of hij zal altijd dat blijven doen dat is natuurlijk ook een beetje de vraag... Als we er dan 1 bij zouden willen dan zou het wel 1 worden van zijn eigen leeftijd anders heeft hij er nog niets aan.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 12:09

Had trouwens ook al gevraagd op het bengalen forum en iemand zei dat dat de bengalen dan waarschijnlijk de overhand gaan nemen en dat is eigenlijk niet wat we willen! De abessijnen waren er het eerst en ik wil dat die ook gewoon zich thuis kunnen blijven voelen!

Misschien dat ik de bengaal vaker ergens mee naartoe kan nemen aan het riempje ofzo.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:35

wij hebben in het asiel nog een kruising bengaal. Alleen deze kan totaal NIET met andere katten op schieten. Ze is wel ENORMMMMMMMM druk en zeer hyper actief. Ontzettend mens gericht maar wel een fel karakter. Zeer speels en gewoon enorm geweldig gaaf.
Dus mocht iemand nog een hele leuke en zeer drukke kat zoeken.......

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 13:46

Jaaa bengalen zijn echt super vet!! Ze zijn idd zooo ontzettend druk maar zo leuk! Overal bij zijn echt leuk!! Maar je moet ze wel echt bezig houden! Ik hou elke dag zeker een speeluurtje! Anders gaan hij zich vervelen en dingen uithalen :p