Uiteindelijk is alleen Roan gecastreerd, Kyran blijkt een hartruis te hebben
en de radioloog was er niet (is telkens ergens anders) dus we zijn vanmiddag naar hilversum gereden voor een echo... Gelukkilg viel het (voor nu) allemaal mee en was narcose geen extra risico dus hij gaat woensdag weer voor castratie.Echter sinds dat we thuis zijn gekomen gedraagt Roan zich anders, vooral de laatste 2 uur wil hij de hele tijd op Layla klimmen, en dan ook echt vastgrijpen in de nek en erop gaan. Meestal grijpt hij zich vast en verstard hij wat. Hij komt iig nooit dichtbij genoeg, maar toch...
Hij was juist degene die dit nooit eerder geprobeerd heeft. En nu blijft hij maar doorgaans, behalve als hij slaapt. Layla bijt gelukkig flink van zich af en ik gok ook niet dat ze al vruchtbaar is (maargoed, je weet t natuurlijk nooit zeker, het komt niet vaak voor maar ze kunnen soms wel al met deze leeftijd vruchtbaar zijn), maar het is natuurlijk niet prettig en pijnlijk voor haar.
De dierenarts belde vanavond toevallig nog betreft de uitslag van de echo dus het haar gelijk voorgelegd. Ze had dit eigenlijk niet echt eerder gehoord. Het enige wat ze kon bedenken was onzekerheid.
Je ziet ook wel dat het vooral wilt doen als Kyran in de buurt komt. Vervelende is alleen dat er een strijd lijkt te zijn, Kyran probeert er nu ineens ook regelmatig op te springen
hij toonde wel al meer interesse in haar, maar zeker niet zoals nu 
Kyran is natuurlijk gewoon nog vruchtbaar en Roan de eerste 2 weken ook nog...
Hoe kan ik het beste met deze situatie omgaan?
Ik heb nu de mannen maar in de gang gezet (+badkamer) en Layla zit bij mij in de huiskamer. Ik heb gelukkig 3 voerbakken, 2 kattenbakken en 2 waterbakken dus kan ze goed gescheiden houden. Maar is dit te doen?
Denk dat het het beste is om vanavond Layla bij me te houden in de slaapkamer en de mannen op de gang/in de hal (+badkamer).
Enige is alleen, hoe doe ik het de aankomende dagen? De mannen hebben elkaar, dat is geen probleem, maar Layla dan?
Door omstandigheden zitten ze nu op de dag als ik moet werken langer alleen dan gepland. Nou is dit dus normaal gesproken geen probleem, ze hebben water, voer, de ruimte, elkaar, genoeg speelmateriaal en krabpalen. Maar vind het zo sneu om haar dan helemaal alleen te laten in de slaapkamer
Lastige is ook dat er naast de deur glas zit van de grond tot aan het plafond. Ze kan de mannen dus wel gewoon zien. Ze zat net ook al de hele tijd voor het raam naar ze te kijken en te miauwen. Ze ligt nu gelukkig rustig op dr mandje bij de verwarming.
Maar toch...weet even niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken waardoor het zo fijn mogelijk is voor haar.
Hebben jullie misschien ideeën en tips?