katers klimmen op zus, scheiden???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

katers klimmen op zus, scheiden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 22:51

Vandaag mijn mannen weggebracht om gecastreerd te worden. Ze zijn nu ruim 5 maanden, zitten over de 3,5 kg en de ballen waren al goed ingedaald. Kyran kreeg ook echt teveel interesse in zijn zusje dus t werd er echt tijd voor.

Uiteindelijk is alleen Roan gecastreerd, Kyran blijkt een hartruis te hebben ;( en de radioloog was er niet (is telkens ergens anders) dus we zijn vanmiddag naar hilversum gereden voor een echo... Gelukkilg viel het (voor nu) allemaal mee en was narcose geen extra risico dus hij gaat woensdag weer voor castratie.

Echter sinds dat we thuis zijn gekomen gedraagt Roan zich anders, vooral de laatste 2 uur wil hij de hele tijd op Layla klimmen, en dan ook echt vastgrijpen in de nek en erop gaan. Meestal grijpt hij zich vast en verstard hij wat. Hij komt iig nooit dichtbij genoeg, maar toch...

Hij was juist degene die dit nooit eerder geprobeerd heeft. En nu blijft hij maar doorgaans, behalve als hij slaapt. Layla bijt gelukkig flink van zich af en ik gok ook niet dat ze al vruchtbaar is (maargoed, je weet t natuurlijk nooit zeker, het komt niet vaak voor maar ze kunnen soms wel al met deze leeftijd vruchtbaar zijn), maar het is natuurlijk niet prettig en pijnlijk voor haar.

De dierenarts belde vanavond toevallig nog betreft de uitslag van de echo dus het haar gelijk voorgelegd. Ze had dit eigenlijk niet echt eerder gehoord. Het enige wat ze kon bedenken was onzekerheid.

Je ziet ook wel dat het vooral wilt doen als Kyran in de buurt komt. Vervelende is alleen dat er een strijd lijkt te zijn, Kyran probeert er nu ineens ook regelmatig op te springen :? hij toonde wel al meer interesse in haar, maar zeker niet zoals nu :n

Kyran is natuurlijk gewoon nog vruchtbaar en Roan de eerste 2 weken ook nog...

Hoe kan ik het beste met deze situatie omgaan?

Ik heb nu de mannen maar in de gang gezet (+badkamer) en Layla zit bij mij in de huiskamer. Ik heb gelukkig 3 voerbakken, 2 kattenbakken en 2 waterbakken dus kan ze goed gescheiden houden. Maar is dit te doen?

Denk dat het het beste is om vanavond Layla bij me te houden in de slaapkamer en de mannen op de gang/in de hal (+badkamer).

Enige is alleen, hoe doe ik het de aankomende dagen? De mannen hebben elkaar, dat is geen probleem, maar Layla dan?

Door omstandigheden zitten ze nu op de dag als ik moet werken langer alleen dan gepland. Nou is dit dus normaal gesproken geen probleem, ze hebben water, voer, de ruimte, elkaar, genoeg speelmateriaal en krabpalen. Maar vind het zo sneu om haar dan helemaal alleen te laten in de slaapkamer ;(

Lastige is ook dat er naast de deur glas zit van de grond tot aan het plafond. Ze kan de mannen dus wel gewoon zien. Ze zat net ook al de hele tijd voor het raam naar ze te kijken en te miauwen. Ze ligt nu gelukkig rustig op dr mandje bij de verwarming.

Maar toch...weet even niet zo goed hoe ik dit moet gaan aanpakken waardoor het zo fijn mogelijk is voor haar.

Hebben jullie misschien ideeën en tips?

dancertje

Re: katers klimmen op zus, scheiden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:53

zou ze toch gescheiden houden het klinkt inderdaad een beetje als machtstrijd.
misschien als je er bij bent dat je ze samen laat tenzij ze het dan ook doen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:54

Ach, ze kunnen voor nu wel alleen blijven denk ik zo. Weet niet of je heel veel weg bent de komende tijd, maar anders zou ik het gewoon zo laten voor nu. Misschien overdag wel bij elkaar zodat ze nog aan elkaar gewend blijven zegmaar.
Maar wel oppassen voor Layla krols wordt..!

Succes ermee! :)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 22:58

Lastige is juist dat ik op de dag nu veel weg ben ivm werk en het reizen. Ik hoop binnenkort weer een brommer te hebben zodat ze toch al zeker 2 uur minder alleen thuis zitten.

Ik ben nu de hele avond bij ze maar ze blijven maar doorgaan, tenzij ze echt moe zijn en gaan slapen, dan is t even rustig.

Maar vind t zo sneu om dr ineens na al die tijd op de dag alleen te laten terwijl ze wel naar de mannen kan kijken.

En ze kunnen natuurlijk tot 2 weken na de castratie zeker nog vruchtbaar zijn, maar kan ik ze wel 2 weken gescheiden houden?

Vind t zo sneu voor mn meisje ;(

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:22

Ik zou Layla nu als eerste laten helpen dan is het gewoon veilig om ze weer bij elkaar te hebben.
Wij moeten trouwens tot 6 weken na castratie aanhouden bij katers dus dat zou ik anders nog even goed navragen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 23:34

Ik zat daar ook over te denken maar moet even kijken of dat financieel nu haalbaar is (door omstandigheden moet ik nu mijn huisje, de katten en mn pony in mijn eentje betalen plus ik ben uiteraard geskimd voor ruim 1000 euro waardoor ik nu bijna niks over had en vandaag zijn er dus weer flink wat kosten bij gekomen door de echo ed... komt natuurlijk allemaal weer tegelijkertijd, net op een moment dat ik t niet kan hebben :? ).

Lastige is alleen wel dat dat dan nog niet de behoefte van de mannen weg neemt...

Woensdag gaan we weer voor Kyran. Denk dan toch maar tot die tijd apart houden, iig op de dag als ik er niet ben. En t dan even met de dierenarts overleggen...

Ze kan gelukkig dan wel in de slaapkamer blijven, heeft dus een groot bed voor zichzelf en kan op de vensterbank naar buiten kijken, vindt ze altijd geweldig :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 07:56

let erop dat ze nu heel goed krols kan zijn (stille krolsheid?) een poesje kan met 5 maanden al drachtig worden. Het is dus nu idd gelijk gaan scheiden met de hoop dat je niet te laat bent (bij katten is het immers zo gedaan) of poes nu gelikj aan kattenpil zetten.

In de opvang maken we helaas regelmatig mee dat er van dit soort jonge katjes al (hoog)drachtig binnen komen. Helaas eindigt het vrijwel altijd in een drama. Als ze bij de geboorte al niet schrikken van de pijn en de kittens gewoon opeten dan gebruiken ze vaak na de geboorte de kittens als leuk bewegend speelmateriaal.
Gewoon enorm triest en zou dus alles op alles zetten om dit te voorkomen.

Veel succes!!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:40

Ik zou ze inderdaad ook gewoon gescheiden houden. 's avond Layla gewoon lekker wat extra aandacht geven. Die paar weken zal het maar moeten vrees ik.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:58

Ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken, maar mijn poesje is geholpen in de uithof en dat kostte maar 75 euro omdat het voor onderwijs was. dat ging allemaal helemaal goed, ze was die middag al weer helemaal de oude.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 11:59

ik zou ze ook gewoon gescheiden houden.
het is even niet anders.
en dan ook kijken of er de mogelijkheid is om het poesje ook te laten helpen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:04

Er is gelukkig wel al wat vooruitgang. Roan is weer helemaal de oude en doet ook.geen poging om op layla te komen. Als ik weg ben zit ze nog wel gewoon gescheiden van de mannen.

Kyran daarentegen heeft ontzettend last van zn hormonen. Hij kan nog niet eens een paar minuten in dezelfde ruimte met haar zitten zonder een poging te doen. In de avond wissel ik dus af, ene x roan bij layla, dan roan weer bij kyran, ene keer layla (en roan) bij mij op de kamer, andere x kyran bij me op de kamer. 's Nachts slaapt Layla iig bij me.

Morgen wordt kyran gecastreerd, hopelijk wordt zijn gedrag dan ook minder dat ze iig weer bij elkaar kunnen als ik erbij ben. Volgende week woensdag wordt Layla gesteriliseerd. Er was deze week helaas geen plek meer.

Hoop echt dat t snel weer de oude is, heerlijk in slaap vallen met alle drie mn kinders dicht bij me. Vind.dat gemiauw soms ook zo sneu. Maar het is helaas even niet anders...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:40

als ze alle 3 geholpen zijn zal het gedrag vast wel snel afnemen.