Kat wil niet eten en geeft over

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MoBi90

Kat wil niet eten en geeft over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:41

Hallo!
Ik heb even een vraag, mijn kat wilde vanavond niet eten. Nou is dat niet zo heel erg, maar heeft anderhalf uur geleden overgegeven en net weer. Eerste keer zat er nog wat vlees of brokjes oid in, nu was het alleen oranje-achtig slijm. Moet ik me druk maken? Ik wil heel even weten of het slim is om de DA te bellen.
Kat is ongeveer anderhalf jaar oud en eet altijd goed, hij speelt wel nog en is zoals normaal, alleen een beetje tammer..
Ik woon in Belgie en de DA zit bij mij in de straat woon hier alleen nog niet zolang en ben ook nog nooit bij haar geweest. Zou ik haar gewoon kunnen bellen of is daar een speciaal nummer voor?
Alvast bedankt!

MoBi90

Re: Kat wil niet eten en geeft over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:50

Ik heb de DA gebeld, ik moest het aankijken tot morgenvroeg en als ik het echt niet vertrouwde kon ik morgen langskomen. Het konden nierstenen zijn maar dat ging gepaard met buikpijn en dat heeft hij niet dus..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:53

Even aankijken zoals de dierenarts zei.
hou even bij of de kat wel op de bak gaat en of die wel wat wil drinken.
Neem eventueel zijn temperatuur op

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:58

Hoe kan ik zijn temperatuur opnemen? Gewoon rectaal? Ik zou eigenlijk ook niet anders weten.. Ik ben al aan het kijken of die wil plassen, ik ben de bak nu schoon aan het maken zodat ik kan zien of hij er nog op is geweest morgenvroeg. Bedankt voor de reactie!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:03

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:04

Wat vervelend zeg, altijd balen als je dieren wat hebben... sterkte ermee!

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:31

Ik weet niet als de kat ook buiten komt maar hij kan niet iets verkeerds gegeten hebben?

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 23:48

Nee hij komt niet buiten, DA zei ook al dat het dat kon zijn. hij heeft net weer overgegeven. Heb hem gelukkig ook zien drinken dus dat doet hij wel. Nu kijken of hij plast.. Ze komen in huis wel overal dus godweet heeft hij ergens iets gevonden en gemeend dat het eten was..
Hij zoekt mij de hele tijd op, normaal is hij niet zo aanhankelijk. Ik was net aan het douchen en toen zat hij te miauwen aan de deur. Nu zit hij op de rugleuning van de bank in mijn nek.
Ik maak me niet heeeeel erg druk maar vind het toch zielig voor hem..

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:57

Heb je zijn tempratuur al opgenomen?
Hoevaak binnen hoeveel tijd heeft hij overgegeven?
Is het steeds dezelfde kleur oranje achtig slijm? (Geen bloed?)

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 00:09

Nee ik heb dus geen thermometer :/ Hij heeft tussen 7 en half 11 drie keer overgegeven. Nee dat oranje was denk ik van zijn voer, ik heb goed gekeken maar ik weet zeker dat het geen bloed is. Laatste keer was het ook gewoon helder/wit. Hij is nu weer rustig maar dat is hij de hele tijd als hij heeft overgegeven. Ik vertrouw er maar op dat de dierenarts weet wat ze zegt. Ik neem hem mee naar boven vannacht, ik word er toch wakker van als ze geluid maken en hij begint heel hard te kokhalzen als hij moet overgeven. Bedankt voor de reacties, is fijn als je er even met iemand over kan praten. Waarschijnlijk stel ik me aan maar ik kan er slecht tegen als mn dieren iets hebben, zeker als ik niet zo weet wat het is!

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 00:18

Morgen meteen een thermometer in huis halen en een potje vaseline ;) je weet maar nooit!

Het is goed mogelijk dat hij gewoon iets verkeerds gegeten heeft en het kan maar zo zijn dat het morgen vroeg helemaal over is..!
Hopelijk heb je een rustige nacht en valt het morgen allemaal hartstikke mee :) Beterschap!

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 00:30

Ja ga ik morgen ook meteen doen :P Hij ligt nu naast me te slapen helemaal ondersteboven zoals altijd.. Ik hoop dat hij zich in ieder geval iets beter voelt. Ik zal hier morgen nog wel even plaatsen hoe het met hem is:)

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:34

Nou, hij heeft niet meer overgegeven maar hij wil nog steeds niet eten.. Zou ik de Da nog eens moeten bellen?

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:13

Ik zou de DA wel even bellen als hij nog steeds niet gegegeten heeft..
Hij kan iets opgegeten hebben dat ergens is blijven steken.. Drinkt hij nog wel?

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 01:24

Ik wilde net naar bed gaan, hij heeft toenstraks gelukkig gewoon gegeten, heeft vanmorgen ook gedronken én geplast. Dus ik maak me geen zorgen meer:) Ik hou hem nog eventjes in de gaten maar hij heeft om 6 uur gegeten en alles binnengehouden dus ik denk dat hij gewoon niet lekker is geweest! Zoals iedereen wel eens heeft :)
Paniek om niks (A)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:27

ik zeg een keer langsgaan kan nooit kwaad, misschien last van een goede haarbal. en zij kan hem even bevoelen of alles goed is gewoon een apk beurt :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 01:28

Beter paniek om niks dan je schouders ophalen en later je dier dood vinden! Je hebt goed gehandeld hoor! +:)+

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 09:04

gelukkig dat ze weer wat eet.
Wat je altijd nog kunt doen is maandag op het spreekuur van je dierenarts gewoon even langs gaan en het probleem even voorleggen en zeggen dat het daarna ook weer beter ging dan kunnen ze altijd haar nog nakijken

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:41

Zou het niet ook te maken kunnen hebben met een haarbal?
mijn ene kat heeft daar best last van, die eet dan ook slecht en geeft vervolgens een paar keer over....dat ziet er heel heftig uit maar er zit altijd een haarbal bij (krijgt anti haarbal pasta) en eet daarna dan ook weer gewoon :)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:45

Als je naar het spreekuur gaat zeggen ze waarschijnlijk toch," ja, we kunnen natuurlijk niet zeggen waardoor.." Ik heb ook het allerbeste voor mijn katten hoor :) maar als je kat nu weer normaal lijkt zou ik niet meer heen gaan. Die pasta kan nooit kwaad, kat-a-lax daarmee bespaar je veel haarbal ellende.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:49

Op dit moment lijkt een virus rond te gaan tussen katten en honden, ik hoor het namelijk heel erg veel en mijn eigen hond had dit ook een paar dagen geleden. Niet willen eten, braken al dan niet diarree en na een paar dagen zijn ze weer vanouds.

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 12:40

Hij heeft gisteravond gegeten en begint nu net aan zijn eten van vanochtend, hij had het nog niet aangekeken maar eet het nu toch. Ik ga inderdaad niet meer naar de DA, hij gedraagd zich weer normaal en als hij heel erg veranderd weer of iets dergelijks, hoef ik maar verderop in de straat te zijn :) Ze moeten over niet al te lange tijd toch voor de inentingen dus dan hebben ze hun apk ook weer gehad. Ik ga wel een kijken voor die pasta, ze zitten namelijk wel eens (heel lichtjes) te kokhalzen/hoesten en vervolgens komt er niks en is alles weer goed, ik denk haarballen dus. Kan nooit kwaad om ze zo'n pasta te geven en als ze dan van hun ongemakjes af zijn :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:32

Gelukkig maar :j

dat Kat a Lax klinkt goed
ik gebruik altijd deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... darm/20025
werkt tot nu toe ook wel aardig, 1 van de 2 blijft wel af en toe last houden van haarballen maar dat is meestal nadat ik een tijdje vergeten ben om de pasta te geven.....