Hondenvoer: Quality & Perfect / 'dinner'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_I_K_A

Hondenvoer: Quality & Perfect / 'dinner'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:21

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kreeg nog geen antwoord op mijn vragen. Zijn die topics er dan hoor ik het wel! :)

Ik heb twee honden. De oudste, Floris, is 11,5 jaar. Hij heeft het 11 jaar lang op gewone lam/rijst brok gedaan. Nu ben ik sinds een half jaar overgestapt op senior brok(Carocroc Kip/Rijst Senior. Ik merk wel verbetering. Hij is een stuk speelser en fitter(al was zijn conditie daarvoor ook niet gek voor deze leeftijd). Floris heeft al van jongs af aan gevoelige darmen. Maar het overstappen op dit voer ging heel goed.
Maar nu, Floris heeft altijd al gehad dat hij zijn voer op at wanneer hij zin had. Dit was geen probleem, als hij 's middags pas wilde eten, in plaats van 's morgens, vonden we dat goed. Hij bleef tenslotte altijd goed op gewicht. Maar de laatste tijd werd hij wat dunner, nog niet mager, maar toch mocht er meer vlees op de ribben. Alleen als je iets lekkers(kaas, worst) door zijn brokken deed at hij het wel direct op.

Mijn broer kreeg een paar maanden van iemand twee proefzakjes van 2 kg van het merk Quality & Perfect. En gek genoeg. Floris vind het heerlijk. Hij eet alles gelijk op (dit heeft hij bij nog geen een merk brokken gehad, meerdere merken geprobeerd).
Dus ik dacht, misschien is dit HET voer voor hem. Dus ik een zak in de Senior variant besteld. En ook dit vind hij echt heerlijk. Heb hem nog nooit zo hard naar zijn voerbak zien rennen. :P

Nu waren mijn vragen. Wat zijn jullie ervaringen met dit merk: Quality & Perfect?
En de volgende: De Senior variant moet je aan maken met water, dus dinner (toch?). Maar is dat niet slecht voor zijn tanden? Tenminste zoiets staat me bij.

Hij krijgt nu 's morgens de droge brokken van Carocroc Kip/Rijst Senior en 's middags de Quality & Perfect Senior.

Hoe denken jullie erover?
Sorry voor het lange verhaal. Is iets nog niet duidelijk dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

Groetjes

Mizora

Re: Hondenvoer: Quality & Perfect / 'dinner'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:19

Nat voeren van koolhydraten geeft meer kans op plaque inderdaad. Dus zorg dat hij wat te knagen aan botten heeft. Zeker als hij over het algemeen geen last van zijn tanden heeft, niet druk om maken. In senior-voeding zit vaak minder calorieën dus dat hij daar wat lastiger van op gewicht blijft is niet raar. Van quality & perfect hebben ze trouwens ook gewoon senior brokken die je niet hoeft te weken.

http://www.qualityperfect.com/shop/prod ... cts_id/144

dus je kan daar ook voor kiezen.