Nu is dat afvallen niet zo'n probleem gezien hij te kampen had met een ernstig overwicht door zijn aangepaste voer. Wat hij krijgt voor een probleem met zijn blaas en nieren.
Maar goed, dat kaal worden is dus zeker wel een probleem en in combinatie met het afvallen, lijkt het mij dat er wel iets aan de hand moet zijn.
Dan komt nu vast de tip, ga er mee naar de dierenarts
Wel, dat zijn we geweest. Omdat onze vorige kat door een rugpijn is dood gegaan (dat was het oordeel van een andere dierenarts, vriendlief ging met spoed naar de dierenarts omdat de kat duidelijk pijn had. Daar kreeg de kat het vonnis rugpijn, kreeg een spuit met pijnstilling en 's nachts is hij dus van de ''rugpijn'' dood gegaan.) dacht deze dierenarts dat deze kat zich dus alleen voelde en zo meer is gaan likken en dus kaal word. Naar mijnes inziens zou je hem dan toch zo ongeveer de hele dag moeten zien likken? Maar hij kreeg een spuit. Na een maand zou het stukken beter moeten zijn en een onderhoudsmedicijn moeten krijgen. Echter, hij word alleen maar kaler....
Nu wil ik met hem terug naar de dierenarts. Ik wil nu eigenlijk graag dat ze een huidafschraapsel maken en dit onderzoeken op beestjes of schimmel of iets dergelijks en bloed afnemen om te kijken of alles nog een beetje functioneert. Denken jullie dat deze onderzoeken nut hebben? Of hebben jullie nog andere ideeën?
Ik heb namelijk nog maar weinig vertrouwen in dierenartsen waarbij katten dood gaan aan rugpijn en onze ''diep rouwende kat'' zichzelf kaal likt terwijl ik hem in die maanden nog maar 1x zichzelf heb zien poetsen...