Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Natasja__ schreef:Ik denk inderdaad dat we weer naar de DA moeten gaan, maar ik ben ook benieuwd naar mensen die ervaring hiermee hebben bij hun konijn.
Dit abces kunnen ze niet opensnijden, het moet dan in zijn geheel operatief verwijderd worden. TeckTonie, waar zat het abces en is het abces ooit nog terug gekomen?
Setteke, mijn konijn is nu ongeveer 5 jaar.
, aangezien het natuurlijk wel een hele smak geld gaat kosten. Alleen nu al waren we +/- 120 euro kwijt. Maar het arme beestje heeft wel pijn...

Gebitje zag er helaas niet al te best uit... Over 10 dagen terug voor controle, 3 maal daags CAF oogzalf op het sneetje en 2 maal per dag een Baytril 2,5% oplossing in zijn bekkie doen. En om de 6 weken kiezen bij laten vijlen om te verkomen dat het weer in zijn wang groeit.

Natasja__ schreef:Alles is ok gegaan, abces is 'leeggehaald'. Achgut wat zag zijn koppie er zielig uit..Gebitje zag er helaas niet al te best uit... Over 10 dagen terug voor controle, 3 maal daags CAF oogzalf op het sneetje en 2 maal per dag een Baytril 2,5% oplossing in zijn bekkie doen. En om de 6 weken kiezen bij laten vijlen om te verkomen dat het weer in zijn wang groeit.
Citaat:De normaal gangbare antibiotica die bij het konijn worden gebruikt
zijn niet geschikt om te gebruiken bij de behandeling van een abces.
Trimethoprimsulfa (Bactrimel, Sulfatrim Drops, etc.) dringt niet door in een abces en het middel wordt zelfs afgebroken door pus!
Enrofloxacine (Baytril, Enrofloxaral Drops, etc.) werkt niet tegen anaerobe bacteriën. Deze anaerobe bacteriën komen echter vaak voor bij konijnenabcessen. Daarom moet de Enrofloxoral gecombineerd worden met een Metronidazol .
...

En dat duplo dan? Kan je dat alleen bij de DA halen?