Wij hebben een 1.5 jaar jonge labrador, die sinds gister niet helemaal lekker is.
Ik kwam 's ochtends vroeg beneden en zag dat ze had overgegeven, nou ja.. Niet zo heel verontrustend, want honden geven nou eenmaal snel over.
Maar het hield niet echt op die dag, ze bleef maar overgeven.
Ze had na haar ontbijt dat weer uitgekotst (vervolgens de 'brokken' weer opgegeten) en dat wel binnengehouden, maar daarna gaf ze veel slijm over (met de kleur van paardenpoep, dat ze ongetwijfeld heeft gegeten de dag ervoor).
Natuurlijk werd ze daarna een beetje lusteloos en niet echt heel erg actief.
Ze is wel nog heel erg blij om iedereen te zien en wil wel graag spelen als ze andere honden ziet.
Maar goed, ik gister naar de DA bellen (aangezien ik altijd van die rampscenario's in mijn hoofd haal), om te vragen wat het misschien zou zijn.
DA zei dat het eventueel sneeuw en pekel kan zijn, dat ze ook waarschijnlijk ook binnen krijgt en dat de darmen daar van slag van zijn.
Advies was om even weinig eten te geven of alleen kip met rijst.
Als ze vandaag nog niet lekker was, moesten we even langskomen.
Gisteravond had ze even geslapen, toen ze wakker werd leek ze weer iets actiever en vrolijker te zijn.
Het eten van gisteravond heeft ze ook binnengehouden, aangezien ik geen kots heb kunnen vinden in huis.
Ook was ze qua gedrag weer een beetje de oude.
Vanochtend dus maar weer een beetje kip met rijst gegeven en dat heeft ze er weer uitgegooid (en dat ook weer opgegeten en vervolgens wel binnen gehouden).
Haar gedrag is nu trouwens ook wel weer goed, klein beetje suffig nog, maar het is niet zo erg als gister.
Zijn er bokkers die dit herkennen bij honden?
Ik ga zo even kijken wat haar ontlasting is met lopen.
Kan me wel goed voorstellen dat sneeuw de maag en darmen van slag maakt en ik weet dat honden ook snel overgeven, maar ik ga altijd paniekeren.
Haar eetlust is trouwens wel weer goed.
Ze had gister overdag weinig zin om te eten, maar nadat ze even geslapen had, at ze zonder pardon haar bak weer leeg.
Ook nu is haar eetlust goed en heeft ze zin in eten.
Alvast bedankt voor de reacties