Hond gooit alles eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Hond gooit alles eruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:08

Aan alle bokkers met verstand van honden en ziektes heb ik even een vraag.
Wij hebben een 1.5 jaar jonge labrador, die sinds gister niet helemaal lekker is.
Ik kwam 's ochtends vroeg beneden en zag dat ze had overgegeven, nou ja.. Niet zo heel verontrustend, want honden geven nou eenmaal snel over.
Maar het hield niet echt op die dag, ze bleef maar overgeven.
Ze had na haar ontbijt dat weer uitgekotst (vervolgens de 'brokken' weer opgegeten) en dat wel binnengehouden, maar daarna gaf ze veel slijm over (met de kleur van paardenpoep, dat ze ongetwijfeld heeft gegeten de dag ervoor).
Natuurlijk werd ze daarna een beetje lusteloos en niet echt heel erg actief.
Ze is wel nog heel erg blij om iedereen te zien en wil wel graag spelen als ze andere honden ziet.

Maar goed, ik gister naar de DA bellen (aangezien ik altijd van die rampscenario's in mijn hoofd haal), om te vragen wat het misschien zou zijn.
DA zei dat het eventueel sneeuw en pekel kan zijn, dat ze ook waarschijnlijk ook binnen krijgt en dat de darmen daar van slag van zijn.
Advies was om even weinig eten te geven of alleen kip met rijst.
Als ze vandaag nog niet lekker was, moesten we even langskomen.

Gisteravond had ze even geslapen, toen ze wakker werd leek ze weer iets actiever en vrolijker te zijn.
Het eten van gisteravond heeft ze ook binnengehouden, aangezien ik geen kots heb kunnen vinden in huis.
Ook was ze qua gedrag weer een beetje de oude.
Vanochtend dus maar weer een beetje kip met rijst gegeven en dat heeft ze er weer uitgegooid (en dat ook weer opgegeten en vervolgens wel binnen gehouden).
Haar gedrag is nu trouwens ook wel weer goed, klein beetje suffig nog, maar het is niet zo erg als gister.

Zijn er bokkers die dit herkennen bij honden?
Ik ga zo even kijken wat haar ontlasting is met lopen.
Kan me wel goed voorstellen dat sneeuw de maag en darmen van slag maakt en ik weet dat honden ook snel overgeven, maar ik ga altijd paniekeren.
Haar eetlust is trouwens wel weer goed.
Ze had gister overdag weinig zin om te eten, maar nadat ze even geslapen had, at ze zonder pardon haar bak weer leeg.
Ook nu is haar eetlust goed en heeft ze zin in eten.

Alvast bedankt voor de reacties :)

Keet

Re: Hond gooit alles eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:13

Als onze hond kotst krijgt hij de eerste tijd geen eten meer :) hooguit wat gekookte kip maar meer niet :n
Ook al heeft hij honger :n
Bij ons is het dan na 2 dagen wel over :) en dan gaan we zijn voeding weer opbouwen :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:14

Van sneeuw hebben mijn honden het nog niet gehad. Wel heeft mijn hond is een gastro (griep) opgelopen na een hondenshow.
Dit was overgeven, heel suf zijn en diarhee. Het heeft zo een week geduurd ongeveer. Met soms dagen dat het net beter leek te gaan en dan weer slechter. Hierna was zijn eetlust terug en werd hij weer vrolijk. Maar als het dat is dan ga je het echt wel merken. Dit kan dodelijk zijn voor pups, maar voro een normale hond is het net als griep bij ons.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:16

Even temperaturen om te kijken of ze koorts heeft, en als dat niet zo is haar gewoon even goed in de gaten houden en verder hoef je even niets. Als je eten geeft dan beginnen met echt kleine hoeveelheden. Ipv kip met rijst kun je bv ook eerst een beschuitje geven, dat gaat vaak wel goed. Als beschuit/ stukje droog brood blijft liggen, kun je daarna kleine beetjes kip met rijst proberen.. Verder gewoon goed kijken hoe eea zich ontwikkeld. Mocht het erger worden, dan wel niet snel genoeg overgaan, dan natuurlijk gewoon weer even je DA bellen.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:19

Onze labrador die nu ook bijna 1,5, is al twee keer vergiftigd geweest en had dezelfde klachten als jou hondje. Alleen die van ons was bijna niet meer aanspreekbaar, als je het zo mag noemen. Er zat geen leven meer in, en alleen maar spugen spugen spugen en ontzettende diarree. Nu zul je het zelf wel weten, labrador eten alles en hier heeft ze giftige dingen van gegeten.

Wij zijn er ook mee naar DA geweest, pilletjes gekregen en absoluut niet laten eten de eerste twee dagen was het advies. Daarna de helft geven in hele kleine beetjes, en over de grond gestrooid. Dag 4 de helft, ook over de grond, dag 5 de helft gewoon uit de bak en dag 6 gewoon de gehelde hoeveelheid.

Ze was uiteindelijk na twee dagen weer de oude. Met de sneeuw gelukkig (nog) geen last van gehad, kan natuurlijk ook. Succes ermee, ik hoop dat je hondje zich snel beter voelt!

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:27

Mijn hond (ook 1,5 jaar) heeft dit vorige week gehad. Hield niets binnen en spuitpoep.
Volgens de dierenarts heerst er een maag-/darmvirius (wij waren al de 7e die dag).
Nanuq heeft anti-braakmiddel gekregen en finidiar (diarree-remmer).
Verder hele kleine beetjes eten verdeelt over de dag en niet te koud water geven.
Haar poep is nog iets te dun maar verder gaat het weer goed. Succes!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:29

Sneeuw eten is inderdaad niet goed :n veel te koud, maag en darmen raken er helemaal van slag van. En kan me niet voorstellen dat pekel er geen bijdrage in heeft.

Beterschap in elk geval!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:31

Bedankt voor de reacties, ik zal haar even in de gaten houden :)

Het is inderdaad wat je zegt Denise_Tink, ze eet graag alles wat los en vast zit. We wonen tussen de boerderijen en gaan dus altijd lopen tussen de aardappel/suikerbiet landen (die nu wel leeg zijn) en zij weet altijd wel weer ergens een bevroren aardappel of suikerbiet vandaan te plukken. Ik haal het wel altijd wel zodra ik haar ermee zie lopen, maar ze weet toch altijd wel wat weg te knauwen.
Ik ga haar maar even niets te eten geven dan, even die maag wat rust gunnen.
Gelukkig zit de DA om de hoek, dus kan daar zo met haar naar toe lopen, mocht het echt niet beter worden. Maar zoals ze nu doet en eruit ziet, maak ik me niet teveel zorgen, vacht glanst ook nog.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:36

Brittol schreef:
Bedankt voor de reacties, ik zal haar even in de gaten houden :)

Het is inderdaad wat je zegt Denise_Tink, ze eet graag alles wat los en vast zit. We wonen tussen de boerderijen en gaan dus altijd lopen tussen de aardappel/suikerbiet landen (die nu wel leeg zijn) en zij weet altijd wel weer ergens een bevroren aardappel of suikerbiet vandaan te plukken. Ik haal het wel altijd wel zodra ik haar ermee zie lopen, maar ze weet toch altijd wel wat weg te knauwen.
Ik ga haar maar even niets te eten geven dan, even die maag wat rust gunnen.
Gelukkig zit de DA om de hoek, dus kan daar zo met haar naar toe lopen, mocht het echt niet beter worden. Maar zoals ze nu doet en eruit ziet, maak ik me niet teveel zorgen, vacht glanst ook nog.

Ja dat is typisch labrador eigen! Aardappel is natuurlijk niet goed voor een hond, maar hier worden karbonades met rattengif e.d in het park gegooid. Ja en als je dan niet snel genoeg bent.. Is het weer zover. Gelukkig gaat het nu iets beter, en zo te horen knapt ze goed op! Hopelijk is het snel over, en wel geruststellend dat de DA lekker dichtbij zit! Succes ermee!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:17

Je schrijft;

"want honden geven nou eenmaal snel over."

Dan is dr toch echt iets niet in orde met de voeding van je hond.
Mijn honden hebben voor de tijd dat ze op brok stonden ook wel eens overgegeven, nu ze al weer een paar jaar op vers staan zie ik ze echt niet meer braken. Als het eens in der anderhalf jaar is mag ik dat veel noemen.

En waarom stop je granen in een hond die al last heeft van buik problemen? :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 23:34

Dat zei de DA, dat honden snel overgaven, daar heb ik deze uitspraak van.
Ook het eten dat ik haar nu geef (kip met rijst), is op advies van de DA.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:49

Rijst kan een hond helemaal niets mee, dus gaat dat er van onderen net weer zo snel uit, is immers een graan.
Een hond is een carnivoor, heeft dus niet net als een herbivoor een heel kort darm stelsel.
Dus granen kunnen niet verteerd worden, nu niet nooit niet.
En dat gaan ze aan een hond geven die diarree heeft.....

Maar hoe gaat het nu met je hond?

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 22:43

Hond gaat nu weer helemaal goed, ze is weer helemaal de oude en houdt alles binnen.
Maar ik hoorde van mensen in de omgeving met honden dat ze precies dezelfde klachten hadden bij hun honden de afgelopen dagen. Dus of er is een of andere griep in de lucht, of er zit hier een of andere grapjas gif te dumpen.. Of misschien iets anders, weet het ook allemaal niet, maar goed.. Ze is in iedergeval weer in orde.

Nou,ja.. Ik heb gewoon advies van de DA opgevolgd, om rijst te voeren, hoor het wel van meer mensen dat ze het doen en volgensmij kan het ook niet veel kwaad. Ging om het feit dat het lichtverteerbaar was.
We hebben haar wel eens eerder rijst gegeven, maar verder hadden we toen niets raars aan haar gemerkt.