Uitlaatservice, kan dit zomaar?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Uitlaatservice, kan dit zomaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:21

Gisteren liep ik samen met mijn moeder en onze 2 honden in het bos, toen we een uitlaatservice tegenkwamen: Een vrouw met zeker 6 honden aan de lijn en nog eens 6 los. Onze honden liepen aangelijnd en de loslopende honden omsingelden ons. Er werd over en weer wat gegromd en een paar honden begonnen rondjes om onze heen te rennen. Deze mevrouw bleef gewoon staan kijken, riep haar honden niet terug, kwam ook niet naar ons toe, niks. Ik riep haar dus toe of ze haar honden alsjeblieft terug wilde roepen, maar geen enkele reactie? :? Uiteindelijk riep ze ons toe dat wij onze honden maar onder controle moesten houden, terwijl ze gewoon aan de riem liepen? Ze begonnen alleen terug te grommen, maarja dat vond ik ook niet zo gek aangezien we letterlijk omsingeld waren. Mijn ma en ik zijn uiteindelijk gewoon doorgelopen en hebben de honden, die ons nog even bleven achtervolgen, verder genegeerd, maar heb deze mevrouw wel nageroepen dat ik het onverantwoord vond. Ik moet er niet aan denken dat 1 van die honden had uitgehaald, want dan was het een ravage geworden. Daarnaast vraag ik me echt af of de baasjes van die honden wel weten dat hun dier in zo'n grote groep meeloopt, want stel dat er eentje wegloopt, wat doet deze mevrouw dan? Met de hele groep gaan zoeken ofzo?

Mijn vraag: Kan dit zomaar? Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en wat deed je dan? Achteraf gezien had ik wel een woordje met deze mevrouw willen spreken of de naam van haar uitlaatservice willen hebben.. Zou het als eigenaar van zo'n hond toch wel op prijs stellen als iemand mij vertelde in wat voor onverantwoord grote groep met karige begeleiding mijn hond meeliep... :n

MamboBeach

Re: Uitlaatservice, kan dit zomaar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:24

Weet je niet welke uitlaatservice het was?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:26

MamboBeach schreef:
Weet je niet welke uitlaatservice het was?

Nee helaas, toen wij terugkwamen op de parkeerplaats stond er geen busje oid meer. Weet natuurlijk wel waar ze liepen en hoe laat.. Dus als er hier iemand gebruikmaakt van een uitlaatservice die loopt in Arnhem Zijpendaal (dicht bij het ziekenhuis), dan hoor ik het graag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:30

Ik zie het ook vaak bij die uitlaatdiensten. Die hebben dan zoveel honden bij zich, dat ze er totaal geen controle over hebben. Je kunt naar mijn mening alleen controle hebben over zo een grote groep als je de baas van de roedel bent, d.w.z. als jij controle hebt over de roedelleider. Daar is bij een uitlaatdienst natuurlijk geen enkele sprake van. Het zijn ongeleide projectielen. Zou verboden moeten worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:33

Sowieso: de helft los en de andere helft aangelijnd? Daar gaat het imo al mis :+

En, bij mijn ouders zit er eentje in de buurt die rustig met 20 honden los loopt, en AL die honden luisteren perfect naar hem. Een soort Cesar Milan is hij geloof ik :') Alleen dan in het Surinaams. Dan kan het :j
Niet als je een één of andere figuur bent die denk 'Oh ik laat die honden wel even uit'..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:33

ik zie hier alleen maar zulke grote groepen
ik probeer ze dan ook altijd te ontwijken, want ik heb helaas ook al eens mee mogen maken dat 2 van de honden in de groep niet zo aardig waren en idd, de " leidster" had geen overwicht en heb het uiteindelijk met een schop zelf op moeten lossen

maar als een uitlaatservice goed gescreend heeft, hoeft het niet fout te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:39

Ja hier ook wel eens mee gemaakt.. Was met mijn paard aan het wandelen in het bos.
Paard was goed verkeersmak en normaal gesproken ook niet bang van honden.

Kwam er een uitlaatservice aan met 3 of 4 grote los lopende honden(en nog 6 aan de lijn) die achter mijn paard aan gingen. Mijn paard schrok daar (logisch) zo erg van. Dat hij het touw uit mijn handen trok en er vandoor ging..
We hadden hem wel weer vrij snel terug gevonden. En de vrouw van de uitlaatservice had haar excuus gemaakt. Maar toch vond ik het verschrikkelijk onverantwoord (honden mogen in dat bos trouwens ook niet los)

Dus ik heb er eigenlijk ook geen geweldige ervaring mee..

Edit: even voor de extra informatie, In doet een manege altijd buitenritten maken. En alle pension klanten ook dus het is logisch dat je daar paarden tegen komt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:02

Ik zag een tijdje terug zo'n leuk tafreel :') ook zo'n honden uitlaat service laat de honden hier achter altijd los om mee te spelen. Zie je het al voor je 8 honden door elkaar rennen :+ (geen omheinde omgeving) en ja, als het afgelopen is, zie ze dan maar allemaal in de auto te krijgen :') oh wat lag ik dubbel :') 1 hond sprong er de hele tijd uit en rende weg en zij er maar achteraan rennen en inmiddels was de rest van de honden in de auto er ook weer uit :')

Ik vind het onverantwoordelijk, ik zag ook een keer dat iemand een hond had (aangelijnd) die helemaal gek werd van al die honden die om hem heen rende. Persoon riep ze niet bij zich en de eigenaar van die hond was helemaal in paniek omdat ze de hond niet wou loslaten (herder/labrador type, had geen bril op :+ )

Vind dat die uitlaatservices zich wel wat beter aan regels mogen houden en niet meer dan 4 honden tegelijk uitlaten en er voor zorgen dat ze niet andere mensen tot last zijn...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:10

Wat ik vooral niet snap, is hoe ze het gaan oplossen als er een keer eentje gegrepen wordt.. Dan kun je dus een gewonde hond teruggeven aan de eigenaar en gaan uitleggen dat je eigenlijk met een te grote groep loopt die je niet onder controle hebt... Als er gister eentje te dicht in de buurt was gekomen, had mijn boxer zeker gehapt. Maarja ik had mijn hond aan de riem en zij die van haar niet...

@ lifaya: bestaat die regel er dan? Want in dat geval loop ik de volgende keer even terug om het kenteken van de bus op te schrijven... Of misschien staat de naam van de service wel op t busje.. Heb namelijk niet zon zin om dit veel vaker mee te maken, het is juist een rustig bos waar je normaal gesproken heerlijk ontspannen kunt lopen. Jammer dat die uitlaatservices zulke plekken ook ontdekken :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:16

nee er bestaat geen regel :') beetje verkeerd verwoord, bedoel dat er regels moeten komen :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:22

Hondenservice waar wij bij hebben gezeten waren alleen honden die ook bij hen op cursus zaten/hadden gezeten en dus ook luisterden naar de juiste commando's. Daarnaast hadden zij de honden ook thuis vaak in een grote wei los zodat de honden elkaar leerden kennen en er dus ook een roedel ontstaat. Die gaat makkelijk met 20 honden naar een losloopgebied, ik vind het knap :j

Maar als je inderdaad soms mensen ziet hannessen.. := het is onverantwoordelijk om zo te handelen zoals deze mevrouw in kwestie heeft gedaan, maar om nu grote stappen te ondernemen terwijl er eigenlijk niks is gebeurt vind ik een beetje muggenziften. Je zou bij de beheerder van het park deze kwestie aan kunnen kaarten zodat zij er iets aan kunnen doen.
Snap wel dat je geschrokken bent, daar niet van!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:32

je kan best een klacht in dienen bij het bedrijf alleen schiet je er zo weinig mee op.
vaak zijn het allemaal 1 mans zaakjes, dus krijg je de gene aan de telefoon die je ook in het bos tegen kwam.
ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.
iedereen die momentel zonder werk zit gaat honden uitlaten en schoonmaken.
kijk maar op marktplaats, staan allemaal dubbele advertenties.
ik schrok daar echt heel erg van.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:34

Nouja, grote stappen ondernemen/een klacht indienen was ook niet direct mijn bedoeling.. Zou wel graag aan haar vragen of ze zelf vindt dat ze verantwoord bezig is en wat ze zou doen als er een hond zou weglopen of zou uithalen naar een andere hond.. Misschien denkt ze dan voortaan beter na voor ze met zo veel honden tegelijk op stap gaat...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:36

Ik snap ook niet dat je zoveel honden meeneemt als je het zelf niet aankan?

Ik zou trouwens ook altijd met 2 op stap gaan als je zoveel honden hebt, zeker als je niet per se overwicht hebt op de honden. En zelfs al is dat zo, als er dan iets gebeurt kan de een erheen en is de groep niet zonder toezicht.