Onschadelijke, maar vieze vloeistoffen voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Onschadelijke, maar vieze vloeistoffen voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 19:29

Aangezien mijn beide hondjes maar (katten)stront blijven eten en ik het nu helemaal zat ben, wil ik overgaan tot een hardere maatregel dan alleen straffen met woorden.
Momenteel neem ik tijdens het wandelen een spuitbusje water mee die ik meteen in hun bek spuit als ze poep gegeten hebben, maar dat helpt niet echt.. :+ Nu wilde ik er dus een vloeistof in gaan doen die heel vies smaakt, maar niet schadelijk voor ze is. Ik hóóp dan dat ze dit gaan koppelen aan het eten van stront. Poep eten = vies spulletje in de bek. Vandaar dat ik het ook mee wil nemen tijdens het wandelen, zodat ik ze lik op stuk kan geven :))

Ik hoop niet dat dit een reltopic wordt, ik heb verder alles al geprobeert namelijk, van eierkoeken geven tot ze ermee confronteren tot ze het niet meer interessant vinden, stront blijft lekker.

HorseTopShop

Re: Onschadelijke, maar vieze vloeistoffen voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:32

Op deze manier los je het probleem niet op. Ik heb mij laten vertellen dat honden die poep eten, iets tekort komen. En vuile pens geven zou de oplossing moeten zijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 19:34

Zoals ik al zei, ik heb alles al geprobeerd/uitgezocht en ze krijgen prima eten waarbij ze niets tekort komen (vers vlees). Ik wil gewoon proberen of dit misschien wél werkt als soort laatste redmiddel :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:45

Ik heb het even voor je opgezocht. Misschien kan je hier iets mee.

Citaat:
In het verleden werd gedacht dat het eten van ontlasting, ookwel coprofagie genoemd, werd veroorzaakt door slechte en/of onvoldoende voeding of door een slechte gezondheid. Deze stelling is nooit door onderzoek bevestigd.

Citaat:
In sommige gevallen is het duidelijk dat dit gedrag wordt veroorzaakt door een te kort aan aandacht. Anderen doen het uit verveling of uit frustratie, vooral als veel honden worden gehouden in een te kleine ruimte waar bovendien weinig spannends te beleven valt zien we dat velen poep gaan lopen eten

Citaat:
Een aantal tips:
*zorg dat de hond niet in aanraking komt met ontlasting van andere honden, katten of andere dieren. Vermijd daarom uitlaatplaatsen waar veel ontlasting ligt en hou de hond aan de lijn.
*wordt de behoefte in de eigen tuin gedaan, houd deze dan schoon en vrij van ontlasting om te voorkomen dat hij zijn eigen ontlasting gaat eten. Heb je een roedel(tje) honden zorg dan dat alle ontlasting direct wordt opgeruimd nadat de honden hun behoefte hebben gedaan.
*straffen heeft in de regel geen zin, behalve als je er al heel vroeg mee begint; bij pups. Als een volwassen hond al een poosje de gewoonte heeft om poep te eten is dit heel moeilijk af te leren. Voorkomen is dan het beste.
*bij honden die hun eigen ontlasting eten kun je proberen wat knoflook of pompoen door het eten te doen. Sommige eigenaren boeken goede resultaten door hun hond karnemelk te geven. Deze toevoegingen maken in de regel de ontlasting minder aantrekkelijk voor (her)consumptie. Let er wel op dat honden bijzonder slim zijn, en zo door hebben welke drol lekker is en welke niet!
De allebeste methode is gewoon proberen te voorkomen dat je hond deze gewoonte aanleert. Van jongs af aan je pup goed in de gaten houden en mocht hij de neiging krijgen om poep te gaan eten dit gedrag direct corrigeren en de pup afleiden met een spelletje of iets anders wat lekker is en voor zijn eigenaar minder onaangenaam.

Citaat:
Helaas kunt u zelf ook de oorzaak zijn van het poep eten door uw hond. Wanneer u hem er namelijk voor straft krijgt uw hond hiermee aandacht en weet nu hoe hij dat de volgende keer weer moet krijgen.

Wat moet u dan wel doen wanneer hij ontlasting eet?
• Negeren. Helemaal geen contact met uw hond maken. Niet tegen praten, niet uitlaten, niets. Zet hem eventueel in zijn bench en laat hem daar een paar uur zitten.
• Aandacht verleggen. Als u er bij bent dat uw hond poep eet, leidt hem dan af door weg te rennen, door een bal, stok, frisbee of een ander speeltje weg te gooien. In ieder geval iets wat zijn aandacht trekt en wat opeens belangrijker wordt dan die drol.
• Belonen. Als het goed gaat beloon hem dan met wat lekkers.

Citaat:
Als niets wil (maar heb geduld) dan kunt u hem beter aanlijnen en telkens corrigeren tijdens het uitlaten zodat hij geen kans heeft ontlasting te eten.
Houdt dit in ieder geval een aantal weken vol en duikt uw hond toch op een drol af geef dan dus een rukje aan de riem of ren met hem weg van de poep. Zorg dat hij andere dingen veel leuker gaat vinden.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 08-02-12 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:48

misschien van die puppy anti bijt spray maar dan moet je t wel van te voren op de kattenstront kunnen sprayen eigenlijk...of ze laten schrikken door een blikje naast ze te gooien met iets dat herrie maakt er in(knikkers oid)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:56

Goeie moonsparkle. Ik denk dat afleiden best een goed effect kan hebben.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:00

Bij onze jongste Labrador helpt ook niets, we laten de andere eerst uit, ruimen alles op en dan pas mag de stront-vreter los. Hij doet het ook niet bij "vreemde" of zijn eigen stront, alleen die van onze andere Labrador.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:02

Wat ik laatst op de hondenschool te horen kreeg is zogauw je hond iets gegeten heeft wat giftig is of wat ie van jou absoluut niet mag, meteen wat zout in zijn bek gooien. Hier gaan ze van overgeven. En als een hond ergens van over moet geven, eten ze het niet meer!

Heb dit nooit geprobeerd, mijn hond eet gelukkig geen poep meer, maar weet niet of mede bokkers dit wel eens gehoord of gedaan hebben? Vond het een beetje apart maar goed.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:36

Zout geven lijkt me echt niet een normale oplossing. Kan zelfs gevaarlijk zijn.
Ik heb dit gevonden op diezelfde site als hierboven:

Citaat:
Sommigen zweren bij het geven van eetlepel zout om de hond te laten braken nadat hij poep heeft gegeten. Dat vindt hij onprettig en de gedachte van de eigenaar is dan dat de hond het de volgende keer wel zal laten om poep te eten. Klinkt leuk, maar de hond is dan al lang vergeten waarom hij dat zout krijgt. Hij associeert poep eten helemaal niet meer met die schep zout. Daarbij is het geven van zout niet altijd ongevaarlijk, dus het is beter om dit niet te doen.

Maar er zijn zoveel manieren en theorieën en niet elke hond is hetzelfde. Ze hebben allemaal een andere aanpak nodig.. En TS heeft alles al geprobeerd.

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:38

Wees eerlijk, heeeeerlijk toch zo'n hoopje ****.. :D

Nee, voor ons niet maar voor sommige honden wel! Heb je die roodbruine keutels wel eens aan de weg zien liggen? Hier zit nog een heel gedeelte *Frolic* in waar de smaak nog goed aan zit! Of van die witte/licht gekleurde keutels? Heerlijk al dat extra vet wat niet verteerd word! Of een berg paardenmest op een ruiterpad! Of een weiland waar koeien gelopen hebben, heerlijk die vlaaien.. Helaas hebben de honden niet door dat ze hier wormen van kunnen krijgen of er erg ziek van kunnen worden..

Er zijn verschillende redenen waarom en wanneer honden dit kunnen doen:

Hij mist bepaalde stoffen in zijn dagelijkse voeding. (Dit is vaak het geval, ook al denk je zelf dat het voer perfect is)
Hij heeft dit zijn hele leven al gedaan en het is een slechte gewoonte geworden. (Moeilijk af te leren, roken is ook een gewoonte)
Hij doet dit alleen als er andere honden in de buurt zijn. (Vaak een rang orde probleem)

Een hond straffen nadat hij de poep opgegeten heeft heeft geen zin, wel op het moment dat hij het doet..

Wat je mischien nog kunt proberen is: Elke wandeling zelf goed opletten waar ontlasting ligt en een plastic pet-flesje met kiezel steentjes erin meenemen. Wil de hond naar de poep happen direct op het zelfde moment 1x hard schudden met het flesje dit vinden honden een erg vervelend hard geluid.. Zodra de hond omkijkt meteen doorlopen en hond negeren.. Wel zorgen dat hij niet in de gaten krijgt waar het geluid vandaan komt, hij moet denken dat het geluid komt als hij naar de poep wil happen.. Het lastige is dat je zelf HEEL ERG goed op moet letten want bij elke hoop poep moet jij sneller zijn dan je hond!

Ik wil niet zeggen dat dit gegarandeerd helpt maar je kunt het altijd proberen..
Het heeft al veel baasjes geholpen met een poep probleem maar elke hond is anders!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:40

citroensap misschien?? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:42

In het asiel gebruikten wij altijd die kleine gele flesjes citroensap. Kun je ook goed mee spuiten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:28

Wuis schreef:
In het asiel gebruikten wij altijd die kleine gele flesjes citroensap. Kun je ook goed mee spuiten.

Werkelijk waar in 9 jaar asiel ervaring nog nooit naar dit soort rare middelen moeten pakken (ook niet naar stroom o.i.d.) vind het heel apart.....

Klinkt heel makkelijk: gewoon goed leren NEE en waarom zo afstraffen met iets goors? Wat doe je zelf als je weerrrrrrr eens in de verleiding valt om te snoepen o.i.d.?

Hier los ik het heel anders op. Gewoon aangelijnd het gedrag wat uitlokken zodat het wel gecontroleerd is. HIer was het met paardenpoep. Heb altijd herplaatsers en paardenpoep lusten heel veel honden heel graag. De mijne eten het niet meer. Ik zeg 'nee, doorlopen' en doen ze dat dan volgt er beloning. Ene vind een balletje geweldig en andere frolic. Nu is de ontdekking van paardenpoep geweldig leuk want als we doorlopen en vrouwtje aan staren dan volgt er altijd wat (soms is het ook maar gewoon een aai). Gewoon positief opgelost dus.
Zal vast niet altijd even makkelijk zijn en in het begin als ze net los zijn heb ik ze ook regelmatig even flink toe moeten schreeuwen dat ze DOORRRR moesten lopen maar de aanhouder wint. Negatiefs toevoegen weiger ik te doen.

Overigens ik neem aan dat ze niet aangelijnd zijn als ze het doen. Wat denk je, dat ze rustig op je blijven staan wachten totdat je dat gore spul in hun bek propt?
Een beetje hond vreet het stront op en gaat daarna in verweer want daar komt het baasje met dat rot spul. Niet gek kijken als ze je dan gaan bijten want dat is nu eenmaal hun afweer middel en hun goed recht naar mijn mening.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:31

dierenfan schreef:
Wuis schreef:

Werkelijk waar in 9 jaar asiel ervaring nog nooit naar dit soort rare middelen moeten pakken (ook niet naar stroom o.i.d.) vind het heel apart.....

Klinkt heel makkelijk: gewoon goed leren NEE en waarom zo afstraffen met iets goors? Wat doe je zelf als je weerrrrrrr eens in de verleiding valt om te snoepen o.i.d.?

Hier los ik het heel anders op. Gewoon aangelijnd het gedrag wat uitlokken zodat het wel gecontroleerd is. HIer was het met paardenpoep. Heb altijd herplaatsers en paardenpoep lusten heel veel honden heel graag. De mijne eten het niet meer. Ik zeg 'nee, doorlopen' en doen ze dat dan volgt er beloning. Ene vind een balletje geweldig en andere frolic. Nu is de ontdekking van paardenpoep geweldig leuk want als we doorlopen en vrouwtje aan staren dan volgt er altijd wat (soms is het ook maar gewoon een aai). Gewoon positief opgelost dus.
Zal vast niet altijd even makkelijk zijn en in het begin als ze net los zijn heb ik ze ook regelmatig even flink toe moeten schreeuwen dat ze DOORRRR moesten lopen maar de aanhouder wint. Negatiefs toevoegen weiger ik te doen.

Overigens ik neem aan dat ze niet aangelijnd zijn als ze het doen. Wat denk je, dat ze rustig op je blijven staan wachten totdat je dat gore spul in hun bek propt?
Een beetje hond vreet het stront op en gaat daarna in verweer want daar komt het baasje met dat rot spul. Niet gek kijken als ze je dan gaan bijten want dat is nu eenmaal hun afweer middel en hun goed recht naar mijn mening.........

Ik heb het zelf ook nooit gebruikt, rustig maar. :+ Het werd gebruikt door sommige vaste uitlaters (vrijwilligers) van honden die uitvielen naar anderen geloof ik, ik weet het fijne er niet van, ik was van de kattenafdeling. :Y) Zag alleen die citroenflesjes altijd wel staan boven sommige kennels.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:33

ik wordt er niet nerveus of druk van dus rustig worden is ook niet nodig ;) . Snap echter gewoon het nut niet van deze middelen en dat is het eigenlijk wel.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:23

Je zegt dat je vers vlees voert, geef je dan ook groentemix?

De meeste honden die poep eten komen inderdaad iets tekort, maar dan werkt meestal groente en fruit.

Bij de ene hond is banaan de oplossing en bij de ander ananas. Is dus even puzzelen :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:26

Ananas helpt alleen als ze eigen stront vreten.
Maar waarom het drama, die hondjes zie een kattendrol als een lekkere snack. Die drollen kun je nooit allemaal bespuiten met rommel, dus moet je gewoon de commando's Nee en Los aanleren en je hond onder appel zetten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:19

Billy schreef:
Maar waarom het drama, die hondjes zie een kattendrol als een lekkere snack. Die drollen kun je nooit allemaal bespuiten met rommel, dus moet je gewoon de commando's Nee en Los aanleren en je hond onder appel zetten

zoalsi k het lees wil ze in de bek van de hondjes goor spul spuiten nadat ze kattenstront op hebben en niet de stront opzoeken en opruimen of stront inspuiten (stront inspuiten dan zou ik kiezen voor opruimen)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:27

Dan is ze sowieso te laat, hebben ze hun beloning al gehad. Daarbij, dat lukt ze 1x en dan laten die beesten zich niet meer vangen als ze stront gegeten hebben...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 21:30

dierenfan schreef:
Billy schreef:

zoalsi k het lees wil ze in de bek van de hondjes goor spul spuiten nadat ze kattenstront op hebben en niet de stront opzoeken en opruimen of stront inspuiten (stront inspuiten dan zou ik kiezen voor opruimen)

Klopt :D

Alle andere goedbedoelde adviezen heb ik al geprobeerd..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:34

Heb je ook al geprobeerd ermee te leren leven? :Y)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:36

kan je geen anti-bijt spul wat voor paarden of mensen (nagelbijten) wordt gebruikt nemen? zou alleen wel bij de DA dubbelchecken of het voor de hond ook geen kwaad kan :o