rijprobleem jack russel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moralian

rijprobleem jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:01

mijn jack russel van nu 11 begint weer heel erg met rijden vooral op andere honden maar sinds kort dus ook weer op onze benen.
toen hij jong was deed hij dit ook heel erg en is dus ook heel snel gecastreerd.
heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen want alleen weg duwen en foei roepen helpt niet.

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:50

Het lijkt erop dat je jackrussel hoger in rang wilt komen. Rijden betekend niet dat hij seksueel actief is, maar dat hij onwijs dominant aan het worden is. Aangezien hij dit ook al op jongere leeftijd deed. Wat je moet doen is , dat je hem laat zien waar hij hoort. Mijn hondje luisterd ook wel eens niet, en dan pak ik hem vaak vast bij dat losse vel bij zijn schouder bladen en druk ik hem omlaag. Zo laat k zien dat k dominanter ben over hem. Hij geeft dan een hoge piep. Dat is niet dat hij pijn heeft, maar zo laat hij zien dat hij zich onderdaniger voelt. Dat hoort bij het proces. Iedereen pakt het anders aan. Je moet niet foei roepen, want dat heeft geen zin. :) Succes!

femkesofie

Re: rijprobleem jack russel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:51

Hard op zijn achterpoten gaan staan! Werkt echt!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:33

femkesofie schreef:

8)7 :n :oo :oo :oo

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:40

femkesofie schreef:

hahahahaha

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:25

Puchje schreef:
femkesofie schreef:

8)7 :n :oo :oo :oo

Hoezo?

Het werkte bij onze honden wel! Zo hard hoef je het niet te doen maar gewoon op zijn tenen gaan staan! :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:46

princesissi schreef:
Het lijkt erop dat je jackrussel hoger in rang wilt komen. Rijden betekend niet dat hij seksueel actief is, maar dat hij onwijs dominant aan het worden is. Aangezien hij dit ook al op jongere leeftijd deed. Wat je moet doen is , dat je hem laat zien waar hij hoort. Mijn hondje luisterd ook wel eens niet, en dan pak ik hem vaak vast bij dat losse vel bij zijn schouder bladen en druk ik hem omlaag. Zo laat k zien dat k dominanter ben over hem. Hij geeft dan een hoge piep. Dat is niet dat hij pijn heeft, maar zo laat hij zien dat hij zich onderdaniger voelt. Dat hoort bij het proces. Iedereen pakt het anders aan. Je moet niet foei roepen, want dat heeft geen zin. :) Succes!

Doe alles, maar niet dit.
Als je je hond op de grond drukt met z'n nekvel vast, laat je hem zien dat je onbetrouwbaar bent.
Hij zal niet vaak meer gaan rijden, maar het vertrouwen is ook direct weg :n

Waarom is je hond gecastreerd, TS?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:49

Niet laten doen. Zoals iemand hierboven al zei, het is dominantie. Mijn tsjech probeerde dit als pup wel eens, maar een harde "NEE" en eventueel kneepje in het vel en het was over. Mijn jack russel is een teefje en doet dit op de tjech die bijna 40 kg meer weegt. En die snul laat het nog toe ook :+

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:30

mijn hond is gecastreerd ten eerste om zijn hormonen terug te brengen ik was zelf toen 10 dus veel erover te zeggen had ik sowiezo niet.
en het is een kruizing denk ik. dus mee fokken zouden we toch niet:)
gister wou hij weer rijden ik gilde weer nee tegen hem en duwde hem weg hij liep nu gelijk zijn mand in.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:33

Wij hebben een Jack Russel teef van 17 en die rijd ook op de benen van mensen.
Dit heeft ze altijd gedaan. Maar wij laten het gewoon niet toe als ze wil gaan rijden.
Ze heeft het nooit op andere honden gedaan.