hond eet met pot mee... ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

hond eet met pot mee... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:01

Hallo.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon hier niet wat over vinden :)

Bij wie eet de hond tijdens het eten met de pot mee?
Bij ons gebeurd dit de laatste tijd wel :P
Onze malteser van 15 kan haar brokjes haast niet meer kauwen en daarom krijgt ze hapklare brokken.
Maar mijn moeder vond dat ze veel te mager werd. Ze at ook niet veel van de hapklare brokken.
Dus 's avonds als we gaan eten, krijgt madam haar eigen bordje met een klein beetje aardappels en een heel klein beetje groente.
Het klinkt heel verwend, maar sinds wij dit doen, is ze niet zo heel mager meer :)

Wie doet dit nog meer?
En ik zou wel eens willen weten wat de mening hierover is.. :)

Groetjes,
Simone

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:02

Vind niet dat de hond normaal met de pot mee moet eten.
Maar wat jullie doen en dan met aardappel en wat boontjes bovenop de normale hap kan echt geen kwaad als hond te mager was.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:04

De hond van mijn oma kwam uit het asiel en wist niet beter. Echter is een dier een dier en die hoort ook gewoon zijn eigen voer te eten, zo dacht mijn oma er ook over dus vol goede moed hondenbrokken gekocht, wat hij uiteraard niet at. Paar dagen gewacht, als hij honger kreeg zou hij het misschien wel eten, maar dat gebeurde dus niet. Toen heeft ze kattenvoer voor m gekocht, en dat krijgt hij nu nog steeds.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:07

Onze Maltezer eet alleen met de pot mee als we aardappelen en groenten eten (zo'n 4 a 5 x per week). Ze krijgt vers vlees en dit meng ik dan samen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:08

Oke, die van ons eet nu overdag ook wel haar hapklare brok op hoor, maar die harde brokjes laat ze echt staan. Dat kan ze niet meer kauwen.

Ik ben er zelf ook niet echt van hoor, om bijvoorbeeld een jonge hond al met de pot mee te laten eten.. Zou het later zelf ook nooit doen.

haha kattenvoer.. :P onze hond maakte daar een paar jaar terug altijd uitstapjes naar de buren voor..
Goed dat die dat wel gewoon eet dan :)

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:09

Ik weet dat het niet de weg is, maar bij ons thuis kreeg onze hond altijd gewoon met de pot mee en hij is 16 jaar geworden!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:11

Als je maar geen rauwe aardappel geeft, dat is namelijk hardstikke giftig. Mijn honden krijgen hun kvv vlees, soms wat gekookte groenten maar zeker geen aardappel. De hond heeft er niets aan en gezond is het ook niet. Een dikmaker die alleen maar meer ontlasting geeft whehe.

Ik geloof wel dat honden oud kunnen worden ondanks ze met de pot mee-eten, maar rokers kunnen ook 90 worden. Dat je er oud mee kan worden geloof ik graag maar echt gezond is het niet.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:13

De hond van mijn schoonouders krijgt de groente die over is. Dit word dan door het gewone voer geroerd. Aardappelen en (ons) vlees krijgt ze niet, maar wel haar eigen vlees speciaal voor honden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:16

HijadelaLuna schreef:
De hond van mijn oma kwam uit het asiel en wist niet beter. Echter is een dier een dier en die hoort ook gewoon zijn eigen voer te eten, zo dacht mijn oma er ook over dus vol goede moed hondenbrokken gekocht, wat hij uiteraard niet at. Paar dagen gewacht, als hij honger kreeg zou hij het misschien wel eten, maar dat gebeurde dus niet. Toen heeft ze kattenvoer voor m gekocht, en dat krijgt hij nu nog steeds.

Kattenvoer? Daar moet ze mee oppassen hoor, daar kunnen ze nierproblemen van krijgen!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:22

Axel_Clauw schreef:
Als je maar geen rauwe aardappel geeft, dat is namelijk hardstikke giftig. Mijn honden krijgen hun kvv vlees, soms wat gekookte groenten maar zeker geen aardappel. De hond heeft er niets aan en gezond is het ook niet. Een dikmaker die alleen maar meer ontlasting geeft whehe.

Ik geloof wel dat honden oud kunnen worden ondanks ze met de pot mee-eten, maar rokers kunnen ook 90 worden. Dat je er oud mee kan worden geloof ik graag maar echt gezond is het niet.

Nee! Zeker niet. Ik weet dat dat giftig is.
Ze krijgt bij ons gekookte aardappels, als wij dit ook eten.
Met een beetje gekookte groenten.

Ze krijgt niet heel veel hoor, gewoon puur om haar op gewicht te houden.

Charica

Re: hond eet met pot mee... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:40

Vroeger in de middeleeuwen deden ze het toch ook?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:42

Ons hondje vroeger thuis at ook gewoon met de pot mee. Wel haar eigen vlees (toen nog gekookte pens vaak :)) ), maar daarnaast ook een aardappeltje en wat groente. Hondje is 16 jaar geworden :-)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:43

Maar je hond kan ze niet meer kauwen? Zijn de tanden (Als die die nog heeft :Y) ) nog wel goed dan? Want vaak zijn die zo smerig dat het zeer doet van de ontsteking, en ze dus niet meer willen kauwen. Ook zonder tanden kunnen ze prima kauwen.

Maar verder, gewoon doen wat je zelf wilt toch? Ik ben er geen voorstander van. Maar als jij er voordeel inziet en de hond en iedereen het prima vind, jullie eigen ding dan toch :j

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:44

pakweg 50 jaar geleden werd dit nog gedaan hoor charica.. Mijn grootouders hun honden vroeger kregen smorgens een boterham en kregen de resten van tafel. Als er geen restjes waren soep met brood :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:45

Ik ben er geen fan van.... Hond heeft zn eigen brokjes. Bij ons krijgen ze wel vaak macaroni of rijst of kip, dat werk, maar dan altijd ''onbewerkt''. Van kip de ''flubbertjes'' die ik er voor het bereiden afsnijd, die worden dan gekookt. Macaroni etc doe ik altijd een klein beetje extra koken en wat er overblijft is voor de hond, maar dan alléén de pasta en niet met saus oid.

T lijkt me niet heel gezond en ik vind het ook gewoon raar, sorry. Ik ben niet idioot streng, Nouz heeft ooit een periode alleen maar van een vork willen eten ( :') ) en honden mogen bij mij best op de bank (echter wel zó opgevoed dat ze dat alleen doen als de baas aangeeft dat het mag), maar met de pot mee-eten vind ik gek. Kán ook haast niet gezond zijn, als je aardappels kookt gooi je er toch ook zout bij?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:46

Als ik aardappels kook dan gooi ik er nooit zout bij, dus wat dat betreft hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe je kookt :-)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:46

nou die van ons eet heerlijk met ons mee.
Ik let er wel op dat het niet te pittig of te vet is.

Dat van die rauwe aardappel verbaasd me wel, het zal wel waar zijn, maar als ik aan het aardappels schillen ben staat onze hond er smekend bij, dan wil ze de schil hebben.
Die krijgt ze dan, dat krijgt ze al 8 jaar lang, ze is nog steeds harstikke gezond.
Maar ik zal er nu wel iets minder van geven...

maar ja, van chocola zeggen ze ook dat je hond daar verlamd van raken kan, onze hond krijgt ook regelmatig een stukje...
Eigenlijk is het dus allemaal harstikke slecht voor de hond, maar ze vinden het zo lekker!!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:47

Vroeger aten de honden allemaal met de pot mee :j . Onze hond heeft wel z'n eigen voer, maar krijgt soms ook weleens wat van het eten wat wij hebben. Zo is hij dol op
spaghetti bolognese :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:47

Knakker:

Chocola kunnen ze niet alleen verlamd van raken, ook doodgaan. Er zal zo vast wel iemand een stukje hier neerzetten.. Je hebt dan echt geluk dat de hond in kwestie nog leeft!!!!!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:51

S_imonee schreef:
Hallo.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon hier niet wat over vinden :)

Bij wie eet de hond tijdens het eten met de pot mee?
Bij ons gebeurd dit de laatste tijd wel :P
Onze malteser van 15 kan haar brokjes haast niet meer kauwen en daarom krijgt ze hapklare brokken.
Maar mijn moeder vond dat ze veel te mager werd. Ze at ook niet veel van de hapklare brokken.
Dus 's avonds als we gaan eten, krijgt madam haar eigen bordje met een klein beetje aardappels en een heel klein beetje groente.
Het klinkt heel verwend, maar sinds wij dit doen, is ze niet zo heel mager meer :)

Wie doet dit nog meer?
En ik zou wel eens willen weten wat de mening hierover is.. :)

Groetjes,
Simone

Vroeger beweerde men dat het slecht was voor een hond om met de pot mee te eten, maar heel vroeger was er helemaal geen honden voer te koop en honden leefden toen met de pot mee. En werden ook oud hoor! De jagers gaven in die tijd hun honden pens ( want dat zou veeeel beter zijn ) maar jaren later bleek dat die honden al vrij vlot last kregen van hun nieren ( pens bestaat uit veel eiwit ).

Wat ik ermee zeggen wil, als jullie hondje het er nu goed op doet, wat heb je te verliezen met een hond op die leeftijd?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:55

Onze hond krijgt ook vaak overgebleven groente, aardappels en rijst/pasta :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:57

mijn honden krijgen wel eens een prakje hoor ,niet dagelijks maar zo af en toe wat aardappels en groente, ja hoor.

en ze krijgen ook wel vlees wat wij eten...en natuurlijk gewoon hun eigen vlees:D

overigens denk ik dat dat beetje aardappels wat dat hondje krijgt gewoon op de grote hoop gaat van de bietenpulp en de granen overdosis die in brokken zitten,dus ach....zoveel honden die brokken eten ,eten 80% niet wat ze nodig hebben...

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:01

Onze oude hond jatte altijd zelf de rauwe aardappels als hij ook maar dacht dat hij erbij kon.
Winterpeen was ook favoriet, deze pakte ze zelf ook altijd in de stal bij de paarden vandaag.
Terwijl hij voldoende kwalitatief goed voer kreeg.

Dus mee eten met wat de pot schaft hoeft niet altijd slecht te zijn. Alleen een vlees dieet lijkt me ook niet goed voor ze.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:02

@knakker NOOIT meer doen, in chocola zit theobromine, dat is voor een hond hartstikke giftig. Ze breken het langzaam tot niet af, en een kleine hoeveelheid kan al dodelijk zijn.

@TS, gewoon een beetje extra bovenop de brokken om haar op gewicht te houden is toch gewoon prima :) Als de hond in kwestie het er goed op doet zie ik niet in waarom niet :) Die van mij krijgt ook wel eens restjes 'extra' naast zijn gewone KVV. Beetje boontjes of rijst, vind ie lekker haha :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:04

bij mijn grootouders heb ik ook niet anders geweten dan dat de hond de resten vlees, groenten en aardappels kreeg en als er zo goed als niet over was, dan mengde ze wat brood, blikvoer en goten er een beetje soep over