Honden en katten - ineens problemen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Honden en katten - ineens problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 11:38

Wij hebben 3 katten thuis, en 4 honden.

2 katten (vader en zoon) als aller eerste en toen later 1 hond als snel kwam de tweede hond ook. De honden en de katten hebben even aan elkaar moeten wennen. Maar dit kwam al snel goed.
Op en gegeven moment verdween vader kat (die ernstige hormonale problemen had) en kwam niet meer terug. De zoon leek zich eenzaam te voelen en wij namen er een kat bij. Geen kitten want er zijn zoveel volwassen katten die een adresje zoeken. Via Marktplaats bij een poes uitgekomen van toen 1,5 jaar.

Allereerst heeft deze poes bij ons thuis zich ong. 6 weken in de kast verstopt. Na 1 wk ging het met de honden heel goed en maar het heeft nog 5 weken geduurd voordat ze met de andere kat kon. Uiteindelijk gedoogden ze elkaar, maar als poes kon dan bleef ze uithalen naar de andere kat. Echter naar de honden nooit gedaan.

Een derde hond er bij gekomen. Geen problemen in huis met de katten. Een achtergelaten kitten opgevangen van uit de DA. Geen problemen in huis.
2 x nestje pups gehad geen problemen in huis. 1 pupje gehouden die is nu 9mnd en nooit problemen met de katten (ligt zelfs samen met de kater te slapen)

Alleen... nu sinds enkele weken is de poes die nu ondertussen een jaar of 7 zal zijn een terrorist naar de honden. Als de honden in hun mand liggen lekker te slapen dan haalt ze ineens MET nagels uit en schrikken de honden zich een hoedje ... rennen al jankend uit de mand en Madam de poes gaat dan in de mand liggen. Ligt een van de honden lekker op de bank te pitten... idem dito Madam jaagt ze van de bank.
Ondertussen begint ze ook uit te halen als de honden alleen maar langs lopen. Die arme beestje weten niet wat ze overkomt.

Bij de andere poezen probeert ze het soms ook maar die zijn daar niet van gediend (zeker als ze liggen te slapen) Dan worden ze erg boos wakker :j en zetten poes even op haar nummer.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet... iemand tips, want ik wil niet dat er straks een nagel in een oog beland of dat straks een hond het zo zat is dat de hond een keer uithaalt (al zie ik dat niet zo snel gebeuren)

note: Alle katten zijn bij ons geholpen

dit is onze terror kat genaamd Fezz (ja naar die buitenlander uit that 70's show)
Afbeelding

Sassol

Re: Honden en katten - ineens problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:20

Zie je het haar bedenken of komt het plotseling?

Als je het haar ziet bedenken, meteen plantenspuit erop: NOT a good idea!

dierenfan

Re: Honden en katten - ineens problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:12

mijn kat doet dit ook maar heb dan ook een hond die katten wil eten dus deze kat is er expres op uit gezocht. Overigens als de honden liggen te slapen zal ze het nooit doen maar wel als ze proberen haar te plagen. Gelukkig gaat het inmiddels heel goed onderling omdat het duidelijk is voor de honden dat ze met haar niets kunnen.
Echter als de kat stress heeft dan is het een ramp. Dus als ze net geborsteld is, buiten geweest is (geen kattenluik dus kunnen dat in goede banen leiden) mee is geweest naar de opvang, de dierenarts, aai project wat dan ook als ze een reden heeft zich af te reageren dus dan jaagt ze de honden door het heel huis.
Nu weten we dat en bij ons is de oplossing maken dat de honden in een andere ruimte zijn waar ze niet bij kan en dan maken we haar moe met een balletje of een hengel o.i.d. en daarna is het weer oke.

Overigens hebben wij ze (per ongeluk) een woord aangeleerd 'pluum" ( van pluim(staart)) haha
Zodra we dat roepen dan staakt ze dat waar ze mee bezig is en komt lief kroelen zo van 'jullie zagen het verkeerd baasjes, ik wilde helemaal niets uitvreten' haha

Ik zou dat dus bij jullie ooki proberen. Geloof dat wij het gewoon riepen en gelijk op haar af kwamen met veel gebonk en grote houding en dan vluchtte ze gelijk weg. Nooit aangeraakt of een middel o.i.d. moeten gebruiken dit was heel duidelijk.
Daarnaast is met een actieve kat heel goed mogelijk dat je er veel meer mee moet spelen dan dat je nu doet misschien.

Met dit enorm koude weer zijn ze buiten niet zo actief als normaal en ze moeten toch hun energie kwijt. HEel leuk als ze dat uit zichzelf doen met een balletje en een nep muisje maar sommige katten moet je even helpen. Dit is voor de kat wel heel zelfbelonend gedrag. Immers ze krijgt de aandacht van jullie EN van de andere dieren. Negatieve aandacht is ook aandacht en als die honden weg zijn gejaagd heeft ze ook nog eens een warm plekje. Heel slim eigenlijk

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 16:43

Sassol schreef:
Zie je het haar bedenken of komt het plotseling?

Als je het haar ziet bedenken, meteen plantenspuit erop: NOT a good idea!

Nee ik zie het haar niet bedenken, soms ligt ze naast een hond te slapen en dan ineens.... bam... arme hond.

@ dierenfan, ik probeer haar wel bezig te houden maar t is niet echt een kat die van menselijke aandacht houd. spelen achter een touwtje aan oid vind ze niet interessant. Ze vind het wel leuk om in de badkamer als je aan het douchen bent druppels te vangen aan de buitenkant van de douche dus dit laat ik haar dan maar doen.
Het gedrag uit zich al van voor dat het zou begon te vriezen, maar het word wel steeds erger.