pers grijpt pers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

pers grijpt pers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 09:05

Wij hebben een pers al een paar jaar, vorig jaar 1 uit het asiel er bij gehaald.Die wil en durft niet naar buiten, maar dat vind ik niet erg.Die eerste gaat wel naar buiten,nu zat die asiel pers gisteren steeds bij het luikje te snuffelen.Dat vond ik wel vreemd,ze kunnen het prima met elkaar vinden.Maar opeens zit die asiel pers die andere op te wachten en gaat hem flink achter na.Hij is bang en durft niet naar binnen, en als hij al net binnen is wordt hij weer gegrepen. Dit is echt niet leuk,moet ik met water spuiten zou dat helpen.Ik kan niet de hele dag op ze letten.

dierenfan

Re: pers grijpt pers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:43

hij/zij bewaakt de rand van zijn territorium. Dit kan met vechten en kan met sproeien (even opletten dus) wat je kan doen is bijv. hulp zoeken van een katten gedragstherapeut die hier vast meer en betere informatie over kan geven. Zelf zou ik proberen de aanvallende pers (zie drommen mensen (de pers) voor me haha) niet bij het luikje laten en misschien ook even proberen als laatste aandacht te geven en wat minder privileges geven dan de andere. Of juist meer en duidelijk hem/haar steunen in het feit dat hij meerdere is.

Zijn ze beiden wel geholpen?

Je kan zeer zeker proberen feliway of valeriaan druppels (Te halen bij drogist die valeriaan) te gaan gebruiken als extra rust (of cat nip als ze dat lekker vinden)

Er zijn vele oplossingen en daarom zou ik goede hulp zoeken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 16:35

Feliway hebben wel al en ze zijn allebij geholpen,het gaat iets beter gelukkig.