wel grappig maar zou er niet iets met het diertje zijn ?normaal komt een zeehond toch niet zo dichtbij de mens? of zou dit misschien een dier zijn dat bij de opvang heeft gezeten en daardoor de mens wat meer vertrouwd (en hond)
Ik had die hond niet te dicht bij gelaten. Meer omdat die hond een behoorlijk dominante houding heeft en bang ben dat die de zeehond zou verwonden Daarbij luisterd die hond ook echt niet
Verder wel grappig om te zien hoe de zeehond reageerd
mariska32
Geplaatst: 08-02-12 11:30
dit filmpje stond dagen geleden al op zeelandnet. zeehond blijkt doodziek te zijn.......t's maar wat je leuk vind.
Aah heeft wel iets aandoenlijks! Maar ik vind het een kwalijke zaak dat de hond niet is aangelijnd. Je weet nooit hoe een dier reageert dus ik had mijn hond ten allen tijde in ieder geval aangelijnd (en denk ik ook geen kennis laten maken, je wilt ook niet veroorzaken dat de zeehond daardoor ziek zou worden. En als het inderdaad zo is dat de zeehond doodziek is, is het helemaal sneu natuurlijk.
DaphneR93
Geplaatst: 08-02-12 11:42
Dat kan ook niet anders idd. Zeehond zal anders nooit zo dichtbij blijven. Is die zeehond naar een opvang gegaan? Of stond dat er niet bij op zeelandnet?
Hmm. Ja. Ik zou mijn hond toch echt aanlijnen (of een blokje om lopen) als ik een zeehond tegen zou komen.. Gewoon omdat ik vind dat mijn hond loslopend of -zwemmend wild met rust moet laten, en om eventuele verwondingen aan beide kanten te voorkomen. Mijn hond zou ook niet meer luisteren in zo'n situatie, dus om dat te voorkomen..
Als je de reacties leest die bij de link staan zie je een reactie staan dat de zeehond erg ziek was en daarom aan land probeerde te komen. De hond joeg het zieke beest dus eigenlijk steeds weer de zee in terwijl hij te zwak was om nog te kunnen zwemmen.
Lijkt dus heel aandoenlijk, maar wat ik al vermoede is dat het helaas niet.
mariska32
Geplaatst: 08-02-12 18:12
klopt. deze link is van de pzc maar het was nog ergens geplaatst en die kan ik zo snel niet meer vinden. daar was te lezen dat de zeehond vol longworm zat en bloed braakte e.d.
Jammer dat de zeehond doodziek is. Dat maakt het een stuk minder leuk om naar het filmpje te kijken, haha. Ik hoop dat de zeehond weer beter wordt en de honden voortaan aangelijnd
vond het filmpje helemaal niet leuk? wist tijdens het kijken niet dat het beestje ziek was, dat maakt het nog minder leuk.... die hond heeft daar niets bij de zeehond te zoeken, houd je hond bij je ipv het leuk te filmen....