Kalf overleden na 'bevalling' met heftruck SCHIPHOL -
Een kalf is dinsdagochtend overleden op Schiphol nadat beladingspersoneel de moeder had 'geholpen' met de bevalling. Dat heeft de Koninklijke Marechaussee dinsdag gemeld.
De koe stond op een pallet te wachten tot het ingeladen kon worden in een vliegtuig. Het personeel zag dat er pootjes van een ongeboren kalf uit de koe staken en besloot het dier met de bevalling te 'helpen' door het kalf met een heftruck uit de moeder te trekken. Bij deze actie overleed het kalf. De Marechaussee spreekt van „ondeskundig handelen”.
Wat ook weer een lekkere onhandige actie. Met een krik kun je zowel moeder als kalf al kapot trekken, met een heftruck weet je zeker dat het je lukt. Duidelijk geval van niet weten wat je moet doen.
Erg slecht, bizar ook dat mensen zulke ideeen bedenken..
Maar is dit al niet ergens anders fout gegaan? Waarom staat een koe die hoogzwanger is op een vlucht? Wat nu als het dier weeen had gekregen op het vliegtuig met een vlucht van noem iets, 6 uur, voor de boeg? Te triest voor woorden dat we dieren zo op een vliegtuig willen zetten en dat er niet eens mensen zijn met verstand van zaken om de dieren in de gaten houten.
NiKip
Geplaatst: 08-02-12 00:22
Jeumig.. Dit vind ik toch wel een beetje erg dom. Erg zielig. Voor het kalfje en de moeder, maar ook voor het personeel.
Joltsje
Geplaatst: 08-02-12 00:23
huh.. tsjonge jonge
inderdaad vast goed bedoeld.. maar dan nog.. huh
Blazee
Geplaatst: 08-02-12 00:24
Mijn god! Hoe bedenk je het?! Dan moet je best hersenloos zijn...
zo'n koe mag toch helemaal niej meer vliegen hoogdrachtig? heel raar verhaal dit
Anoniem
Geplaatst: 08-02-12 00:29
Jeuj wat een stelletje slagers zeg Laat ze voortaan eerst ff de dierenarts bellen voor ze gaan prutsen.. Ongelovelijk..
slimmerik
Geplaatst: 08-02-12 00:29
Vraag me af of het kalf inderdaad overleden is ten gevolge van de "verloskundige hulp" of dat het misschien een vroeggeboorte is geweest. En vraag me af waarom besloten is tot deze hulp. Erg bizar .....
Anoniem
Geplaatst: 08-02-12 00:30
MiSz_SaNdY schreef:
zo'n koe mag toch helemaal niej meer vliegen hoogdrachtig? heel raar verhaal dit
Ik gok dat er niet bekend was dat koe drachtig was
zonnebloem18
Geplaatst: 08-02-12 00:32
Vraag me ook af waarom men een blijkbaar (bijna) hoogzwangere koe vervoert, de stress alleen al kan een vroeggeboorte veroorzaken.
TLNLSDB
Geplaatst: 08-02-12 00:40
Zit volverbazing te lezen... Een Heftruck allemachtig zeg hoe verzin je het.. Goed bedoeld nou Elke malloot begrijpt toch dat dit niet kan .
franka75
Geplaatst: 08-02-12 00:45
ik denk dat ze niet vies wilde worden maar een hoogzwangere koe laten vliegen is vragen om problemen blij dat ze op de grond beviel arm beest.
_Femkee
Geplaatst: 08-02-12 00:46
Jeetje.. Zit het verhaal wel even met open mond te lezen.. Wat een onkunde... Ze zullen het heus wel goed bedoeld hebben, maar mochten ze het echt goed bedoeld hebben, hadden ze gewoon meteen een veearts moeten bellen. De veearts had ze via de telefoon tips kunnen geven over hoe te handelen.
Gebeurd veel vaker met tractor ook. Alleen de onwetendheid icm groot materieel gaat helaas vaak niet goed. Toch mooi dat koe het overleefd heeft, zou je niet erwachten