Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
An1985 schreef:Het probleem is dat ze wel honger heeft, want als ik haar 2 keer per dag eten zou geven dat zij wilt dan zou ze wel gewoon goed eten.
Caira schreef:Don't make a fuss out of it. Oftewel, maak er geen groot probleem van. Gewoon neerzetten en negeren. Eet ze het niet? Dan haal je het na een half uur weg, en pas de volgende voerbeurt weer neerzetten. Geen bijzondere dingen doen, geen aandacht geven, niet belonen, geen snoepjes. Je maakt een veel te big deal van het eten, dus je hond snapt er niets van. Als jij stopt met moeilijk doen dat doet zij dat gewoon ook.
Mijn DH was een pieper met eten, wat ik hem ook voorzette, ik heb alles geprobeerd en werd steeds gefrustreerder, tot ik bovenstaand advies zelf opvolgde, en weg waren de problemen, het was nml MIJN probleem, niet dat van mijn hond.
An1985 schreef:Caira schreef:Don't make a fuss out of it. Oftewel, maak er geen groot probleem van. Gewoon neerzetten en negeren. Eet ze het niet? Dan haal je het na een half uur weg, en pas de volgende voerbeurt weer neerzetten. Geen bijzondere dingen doen, geen aandacht geven, niet belonen, geen snoepjes. Je maakt een veel te big deal van het eten, dus je hond snapt er niets van. Als jij stopt met moeilijk doen dat doet zij dat gewoon ook.
Mijn DH was een pieper met eten, wat ik hem ook voorzette, ik heb alles geprobeerd en werd steeds gefrustreerder, tot ik bovenstaand advies zelf opvolgde, en weg waren de problemen, het was nml MIJN probleem, niet dat van mijn hond.
Ik heb dit al geprobeerd maar dat werkte dus niet! Maar ik ga het weer proberen en en dus niet teveel boven op zitten! Maar dus wel een half uur laten staan en geen 5 minuten??
Ik vind het wel moeilijk want ze eet dan dus rustig 3 dagen niet.
An1985 schreef:Het probleem is dat ze wel honger heeft, want als ik haar 2 keer per dag eten zou geven dat zij wilt dan zou ze wel gewoon goed eten.

..