Tijdsduur herkenning vorige baas van hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Tijdsduur herkenning vorige baas van hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:15

Vanaf welke tijd zou een hond zijn vorige baas, waar hij heel lang en hardstikke waakszaam voor was, niet meer herkennen? Of herkent zo'n dier na jaren toch zijn vorige baas?

Ben heel benieuwd namelijk!

Duppie_

Re: Tijdsduur herkenning vorige baas van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:19

hier ben ik ook wel eens benieuwd na,ik volg!

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:21

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een hond volgens mij nooit vergeet wie je bent. Jaren geleden hebben wij onze hond door omstandigheden weggedaan. Het was een Cane Corso reu. Toen we na jaren hem opzochten, ging hij na ons bezoek aan de nieuwe eigenaren in onze auto zitten, hij dacht dat ie weer mee mocht. Ik hoef je niet te vertellen dat wij allemaal in de auto de tranen over de wangen hadden lopen. Onvoorstelbaar hoe trouw zo;n dier is. Ontroerend moment. vergeet ik nooit meer..

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:21

Ik denk dat hij die altijd blijft herkennen :j
Als ik met 1 van de honden bij de fokker kom, worden ze gewoon gek, ook al is het dan enkele jaren geleden.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:23

leoenpat schreef:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een hond volgens mij nooit vergeet wie je bent. Jaren geleden hebben wij onze hond door omstandigheden weggedaan. Het was een Cane Corso reu. Toen we na jaren hem opzochten, ging hij na ons bezoek aan de nieuwe eigenaren in onze auto zitten, hij dacht dat ie weer mee mocht. Ik hoef je niet te vertellen dat wij allemaal in de auto de tranen over de wangen hadden lopen. Onvoorstelbaar hoe trouw zo;n dier is. Ontroerend moment. vergeet ik nooit meer..

Je topic herriner ik me nog goed, had het nog opgezocht maar kon het niet meer vinden, hoe lang had je hem niet meer gezien? Echt ontroerend lijkt me dit..

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:26

En de reden dat we er zo lang overheen hadden laten gaan was mijn angst dat ie zou weten wie we waren en ik kon het niet verdragen om hem opnieuw te moeten achterlaten. Ik had bewust al die jaren gewacht. En hij wist het , hij wist het op het moment dat we uit de auto kwamen. Hij ging aan onze voeten liggen, hield ons in de gaten , legde zijn hoofd op schoot, en wist niet hoe snel hij in de auto moest springen toen hij merkte dat we weer vertrokken. En geloof me dat deed pijn want ik had zo gehoopt dat dit niet zou gebeuren, dit was het scenario waar ik bang voor was en het kwam nog uit ook. Maar ik ben er dus stellig van overtuigd dat de hond jou als baas nooit vergeet. Met deze cane corso hadden we ook een buitengewone band, Een geweldige hond.. Het topic heeft mijn dochter gemaakt..klopt:))

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:27

We hadden hem ruim 3 jaar niet meer gezien..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:29

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:29

Aahh...
'Gelukkig' bezit ik nog over de hond, maar hij is nu vanaf Augustus van mij. Aangezien mijn vader vast zit, is ze naar mij gekomen. Op goed geluk ivm geen bewijs kan hij als het goed is over 6 maanden weer terug zijn. Vandaar dit topic.

Ben even m'n zusje en broertje ophalen, en ga zo nog even je topic kijken Eskimo!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:32

Ik denk dat dat niet alleen met honden is. Mijn zusje reed een hele tijd een kleine b pony twee donderstralen bij elkaar. Pony was niet van haar en uiteindelijk verkocht. Kind hartstikke ontroostbaar. 2-3 jaar later reden we langs een weiland. Opeens vol in de ankers, auto aan de kant gegooid. "I. daar is WISKY" . Zusje uit de auto gesprongen naar het weiland gerend, paardje geroepen. Hij stond aan de andere kant van de wei. KMijn zusje riep, Hij keek op, begon te gillen en kwam in een noodvaart al hinniken naar haar toe. Mijn moeder en ik stonden daar ook echt bij te janken, zo ontroerend..
Laatst bijgewerkt door vencedor op 07-02-12 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:33

heel erg lang. De puppen die bij ons in asiel geboren en opgegroeit zijn de eerste 8 weken vna hun leven blijven het asiel en ons herkenne.
Zodra we puppie puppie puppie roepen dan worden ze helemaal gek haha

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:33

heb even naar je topic gekeken Eskimo,maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit een emotioneel moment was!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:35

Kimbey schreef:
Aahh...
'Gelukkig' bezit ik nog over de hond, maar hij is nu vanaf Augustus van mij. Aangezien mijn vader vast zit, is ze naar mij gekomen. Op goed geluk ivm geen bewijs kan hij als het goed is over 6 maanden weer terug zijn. Vandaar dit topic.

Ben even m'n zusje en broertje ophalen, en ga zo nog even je topic kijken Eskimo!

Dan zal je vaders hond hem vast en zeker nog herkennen!

Anoniem

Re: Tijdsduur herkenning vorige baas van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:02

Ik denk dat een gezonde hond zijn vroegere baasjes zijn leven lang zal onthouden (tenzij hij heel oud wordt en evt. last van dementie krijgt). :j

Niet alleen honden, veel andere dieren ook (van bijv. olifanten is bekend dat ze nog mensen herkennen die ze tientallen jaren niet meer hebben gezien).

Was voor mij ook de reden om niet meer "op bezoek" te gaan bij mijn vorige paardje. Ze is nogal een drama queen, en ze zou er behoorlijk overstuur van zijn als ik daarna weer weg zou gaan.