Reu druppelt veel, oplossing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Reu druppelt veel, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 17:29

Mijn beagle is 4, een reu die sinds 2 jaar wel eens druppelde.
Geen urine, maar groen/gele druppels.
Dit kan een voorhuidsontsteking zijn, ben ik inmiddels wijzer, maar de dierenarts toen gaf als enige optie castreren.
Ik wil hem niet castreren, hij is niet echt mannelijk (noem hem niet voor niks mijn knuffelhomo :+: ).

Nu is het de laatste tijd veel erger geworden.
Binnen een dag zie je overal vlekken op de vloer.
Smerig dus!

Hij is in het weekend bij mij, doordeweeks bij mijn ouders.
Nu was mijn moeder 2 weken terug voor zijn jaarlijkse enting naar de dierenarts.
Die begon weer over castreren en toen heeft mijn moeder ingestemd met een chemische castratie, werkt 4 tot 6 weken.
Om te zien of hij er door zou veranderen (en ze hoopte zo mij te overtuigen dat het echt geen kwaad kon..)

Ik vind hem nu echt een slome dokus, normaal staat als hij als eerste bij de deur om je te begroeten, nu ligt ie in zijn mand te kwispelen en komt er uit als je blijft staan voor een begroeting, anders vindt hij het wel best.
Na het eten, normaal komt hij direct zijn mand uit als er afgeruimd wordt, nu blijft ie liggen tot je roept of hij mee wil..

Mijn moeder vindt het wel lekker rustig in huis en vind castreren dus wel een oplossing als dat helpt tegen het druppelen.
Ik ben echt tegen het castreren, als ik zie hoe hij hier op reageert.
Hij is zo'n lekkere eeuwige puppy, mijn blije gup, en nu vind ik hem meer een vloerkleed :+

Maar zijn er andere oplossingen?
Want huidige dierenarts zegt dat antiobiotica vaak geen resultaat heeft of maar tijdelijk helpt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:33

sorry voor het niet leuke antwoord.

castreren......

Blanket

Re: Reu druppelt veel, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:17

Dat gedrag hoeft helemaal niet in verband te staan met de castratie hoor. Waarom wil je hem niet laten castreren?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:28

Mijn reu hadt dit ook en na een tijd Prepusol spoelingen is het vele malen beter en vindt ik neganoeg geen plekken meer.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:45

mijn reu heeft het ook maar de dierenarts zei dat de enigste oplossing is om hem te castreren. Maar ze zei ook dat ik hem niet moest castreren omdat hij zo bang is.. Maar hoe zie je dat dan als hij een onsteking heeft aan zijn voorhuid?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:53

Groen gelige uitvloeiing is een teken van onsteking. Op een gegeven moment komt er bloed bij en dan is het vrij ernstig dus behandelen is zeker belangrijk. Maar dat castereren de enige optie zou zijn is grote onzin. Hygienne en bijhouden en dat werkt prima.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:59

Kamille thee af laten koelen en daarmee schoonmaken. Dat verzacht en kan goed helpen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:01

Idd of gewoon dagelijks met afgekoeld gekookt water schoonmaken,wel een terug kerend klusje maar werkte hier altijd prima!!

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:04

Je dierenarts heeft gelijk, castreren is hier de beste oplossing.
Wat je ook probeert, het zal slechts een tijdelijke verbetering brengen...
Een gecastreerd dier hoeft helemaal geen sufkop te zijn, let op zijn voeding en zorg ervoor dat hij voldoende beweegt, dan blijft hij vanzelf fris en vrolijk!

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:09

mijn reu had ook heel veel last van druppels door voorhuidontsteking en dit was na de castratie gelijk volledig verdwenen :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:10

Maar castratie hoeft dit probleem niet op te lossen, er zijn ook een hoop honden die na de castratie last blijve houden. ;) Dus echt niet de beste oplossing.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:21

MyWishMax schreef:
Kamille thee af laten koelen en daarmee schoonmaken. Dat verzacht en kan goed helpen.

Met dat schoonmaken, kan je er dan ook een beetje in, zoals bij paarden of doe je alleen de voorkant deppen?

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:23

Castratie is wel de beste oplossing, en nee, er zijn geen hoop honden die het probleem blijven houden. Misschien ken jij er toevallig ergens 1 of enkele, maar de overgrote meerderheid geneest.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:30

Veel honden behouden inderdaad dit probleem na castratie dus imo lost het niks op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:30

Dat is dan jouw ervaring, ik ken meer dan enkele gecastreerde reuen die last blijven houden, staan meerdere verhalen op hondenforum. De ontsteking kom doordat er vuil blijft zitten na het uitschachten en dat stopt niet na castratie, dat kunnen ze altijd blijven doen. Wél kunnen ze eroverheen groeien.

@ Zodiacje, je trekt de voorhuid naar voren, maakt daar een soort tuutje van en spuit de thee/het water erin dmv een spuit zonder naald ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:32

Wilawander schreef:
Groen gelige uitvloeiing is een teken van onsteking. Op een gegeven moment komt er bloed bij en dan is het vrij ernstig dus behandelen is zeker belangrijk. Maar dat castereren de enige optie zou zijn is grote onzin. Hygienne en bijhouden en dat werkt prima.

Oke dan ga ik maar snel van dat spul bestellen want castreren is geen optie in mijn geval!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:43

Mywishmax, bedankt voor de uitleg +:)+

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:00

Mijn reu krijgt elke dag een tablet vitamine C

En geen last meer van druppels !!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:05

idd vitamine C geven en dan heb je 2 vormen van vitamine C en je moet 1 van de 2 hebben. Maar weet niet meer welke vormen en ga eens kijken of ik dat ergens opgeslagen heb

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:08

Lekker dan, doordeweeks (5dagen dus) zitten jouw ouders ermee opgescheept met overal vieze druppels.

Ik zou maar wel snel een oplossing voor vinden. Er is iets niet goed.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-02-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:08

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:29

Heb bij mijn hond net alvast met afgekoeld gekookt water gespoeld, had helaas geen kamille thee in huis.
Heb prepusol besteld via internet dus hopelijk snel in huis.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:38

Dat vitamine C kan inderdaad best goed helpen want dat krijgt mijn reu ook zkeer al een half jaar ivm blaasonsteking en heb geen één keer meer gespoeld. Hij krijgt het in de vorm van roosvicee.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 10:01

Blanket schreef:
Dat gedrag hoeft helemaal niet in verband te staan met de castratie hoor. Waarom wil je hem niet laten castreren?

Omdat dit gedrag wel heel kenmerkend is bij castreren.
Heel veel honden worden daar rustiger van, dat hoeft van mij absoluut niet.
En ergens heb ik nog hoop ooit een nestje van hem te fokken, genoeg mensen met teefjes die graag een nestje van hem willen.
Hij snapt alleen niks van loopse teefjes :+
Hij schacht ook zelden uit, mijn vorige reu deed dit veel vaker en heeft nooit gedruppeld.

Ben blij dat er mensen zijn die wel positieve ervaringen hebben met andere mogelijkheden.
Ik ga dit eens goed uitzoeken en uitproberen.

Ragdollcat schreef:
Lekker dan, doordeweeks (5dagen dus) zitten jouw ouders ermee opgescheept met overal vieze druppels.

Ik zou maar wel snel een oplossing voor vinden. Er is iets niet goed.

Ik heb hem als pup van mijn ouders gekregen, en zij zijn er zelf zo gek mee, dat ze dit ook de ideale oplossing vinden.
Want ik mag hem echt niet 'fulltime' thuis houden. Het is echt hun kleinkind, grappen wij altijd :')
Als zij op vakantie zijn bellen ze eerder om te vragen hoe het met de hond is dan met mij :+

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:08

Het inspuiten van een zelfgemaakte zoutoplossing met gekookt water kan ook.
Idd met een spuitje de schacht opvullen en dan dicht houden.
Paar keer goed heen -en weer bewegen van de schacht zodat de vloeistof binnenin goed spoelt en dan eruit laten lopen.
Evt herhalen.
Ik doe dat altijd buiten in de tuin en daarna emmertje water erover heen.
Castreren is voor mijn reu ook geen optie.