Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Hond vond het zelf maar raar, denk niet dat ze het uit zichzelf zou doen. Toen ze aan de overkant was en ik haar terugriep, liep ze ook precies zoals ze gekomen was
Slim beest.Magrathea schreef:Toevallig liep de hond van mijn vriend mee het ijs op dit weekend. Hij testte wel eerst of het goed genoeg was (mag aannemen dat hij met zijn puntbelasting van 100 kg ietsje meer weegt dan de hond). Hond vond het zelf maar raar, denk niet dat ze het uit zichzelf zou doen. Toen ze aan de overkant was en ik haar terugriep, liep ze ook precies zoals ze gekomen was
Slim beest.
Heb het gelukkig nog niemand zo zien doen zoals jij het beschrijft TS. Moet er niet aan denken, brrr
mika11 schreef:Toen ik ooit op puppycursus ging met m'n hond, leerde ik al van die instructeur om je hond alleen op jouw commando in het water te laten gaan.
Nooit aanleren dat ie zelf zomaar elk beekje/meer in mag gaan.
Ook met de reden, als het gevaarlijk water/ijs is, je hond niet in een gevaarlijke situatie komt.

Beetje overdreven. Biggers schreef:Maar wat als de hond gelijnt is en eigenaar weet dat het stevig genoeg is?
Romytjuuh schreef:Ik snap het idee erachter, en ja als je nonchalant en absoluut niet zorgzaam bent voor je hond dan snap ik dit bericht. Maar kom op zeg, op deze manier redeneren kun je zelfs niet meer de straat op want stel je voor dat je hond zijn poot verwond aan een stukje glas, overgereden wordt door een auto of plotseling een hartstilstand krijgt. Een beetje hondenbezitter denkt voor zijn hond, daarom komt op mij dit bericht iet wat overdreven over. Daar denk je vanzelfsprekend overna

Kentaro schreef:Je wéét niet of het stevig genoeg is!!
Er zijn nu toch ook weer voldoende mensen door het ijs gezakt![]()
Ik zou gewoon het risico niet nemen!
Stiften erin, bellentuigen op, sledes erachter, en gaan met die handel. Overal zitten risico's aan, het hele leven is een risico.