Bokkers met een zoutwater aquarium?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Bokkers met een zoutwater aquarium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 23:03

hi!

ik vroeg mij af of er misschien bokkers zijn met een zoutwater aquarium. Ik ben er zelf aantal weken geleden mee begonnen en zit dus nog in de opstartfase :)

Het leek me leuk om wat ervaringen etc te delen :o

Bluebontje

Re: Bokkers met een zoutwater aquarium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:37

Hier geen zoutwateraquarium, maar wel de wens om er 1 te hebben.
Hoe zit dat met pompjes en filters ed? Dat zal toch anders zijn als bij een zoetwaterbak?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:11

Ja dat is wel anders.. In een zoetwater zit eigenlijk alleen maar een filter en verwarmingselement. In een zoutwater zit ook nog een afschuimer, extra stromingspompen en je levende steen wat ook als een soort filter dient. Daarnaast kan je er nog allerlei andere techniek op los laten, dat is alleen voor iedereen anders. Ik zelf heb op dit moment een afschuimer, bioballen, stromingspompen, actieve kool, verwarmingselementen, levend steen en natuurlijk goede led lampen. Misschien dat er in de toekomst wat meer techniek in.. Ligt er aan hoe daar waardes zich gaan ontwikkelen.

Heb je al wel eens zoet gehad?

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:43

We hadden een klein zoetwaterbakje met guppen.
Van een bekende konden we een grote bak(150 liter, geloof ik) overnemen.
Die siert hier nu de kamer en ik ben er erg blij mee.
Inmiddels staat de kleine bak ook weer in de kamer.
Daar wonen nu 20 baby vuurgarnalen in, die als ze groot genoeg zijn, mogen verhuizen naar
de grote bak.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:24

Leuk! Heb zelf ook eerst zoet gehad en vond de garnaaltjes altijd wel het leukste :)

Zwemmen zo grappig door de bak. Ik had 125 L zoet, toen 80 L zout en nu 250 L zoutwater aquarium. Vind het erg verslavend!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:07

Ik heb sinds kort een (zoet) water aquarium- was ik daar 30 jaar geleden maar mee begonnen!
Dan had ik een stuk minder verdriet gehad ;( veel meer tijd, en misschien zelfs wel een sociaal leven :D
maar nee...ik moest zo nodig paarden hebben... :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:09

Wat leuk dit topic! Ik heb heel erg lang zitten te twijfelen om over te stappen naar zoutwater. Heb het nog niet gedaan omdat ik het geld er niet voor had en aangezien het een dure hobby is en ik het goed wil doen stel ik het nog even uit!
Ik ben er wel heel erg geïnteresseerd in!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:44

Mist schreef:
Ik heb sinds kort een (zoet) water aquarium- was ik daar 30 jaar geleden maar mee begonnen!
Dan had ik een stuk minder verdriet gehad ;( veel meer tijd, en misschien zelfs wel een sociaal leven :D

hahah ja paarden.. :+

Maar leuk! Wat voor vissen heb je?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 11:57

lucifertje schreef:
Wat leuk dit topic! Ik heb heel erg lang zitten te twijfelen om over te stappen naar zoutwater. Heb het nog niet gedaan omdat ik het geld er niet voor had en aangezien het een dure hobby is en ik het goed wil doen stel ik het nog even uit!
Ik ben er wel heel erg geïnteresseerd in!

Ja duur is het zeker.. Ik doe het nu samen met mijn vriend, dan gaat het nog wel betreft de kosten.
Gaat ook veel tijd in zitten.. Maar het is wel echt de moeite waard! Het blijft fascineren/verbazen, je blijft nieuwe dingen tegen komen.
En wat ik zo leuk vind is dat zoutwatervissen echt een karakter lijken te hebben.

Ik heb nu 2 nemo visjes. Die slapen bv altijd op de zelfde plek, naast elkaar (het is een koppel). Zo schattig!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:35

Floortje88 schreef:
Mist schreef:

hahah ja paarden.. :+

Maar leuk! Wat voor vissen heb je?

Tot nu toe alleen 5 rode kegelvlekjes en 5 vuurneonetjes, en 3 marmer bijlzalmpjes, (echt het minimum qua aantallen per vis dus-uitbreiden kan altijd nog) ik ben aan het rondkijken voor garnaaltjes, ws worden het citroen garnaaltjes, white pearl en sakura's. De bak is 80L en ik ben abslolute beginner ;)