Ik had altijd een hondenbak met daarin een steen . Dit moest want als hij leeg was ging het konijn ermee gooien en dat vooral laat op de avond.
Waren trouwens vlaamse reuzen.
Leen
Geplaatst: 10-02-12 17:29
Konijnen vind het zo'n fles met een teutje en bolletje erin over het algemeen niet zo prettig. Wij hebben deze bakjes hangen: Daar hang je aan de buitenkant gewoon een 1l fles (gewoon een uitgespoelde cola fles of iets dergelijks) en het bakje komt aan de binnenkant door de tralies. Het fijne aan deze bakjes vind ik, is als het vries je de fles gewoon wegdoet en het bakje bijvult of gewoon 2 flessen neemt die je dan omwisselt als 1 bevroren is.
Wij hebben hier grote konijnen (franse hangoren) zitten die wel eens heel enthousiast kunnen zijn, maar zij krijgen deze bakjes niet kapot hoor.
Nobel01
Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-12 09:44
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt
hier stenen bakken. Helaas 1 kapot gevroren maar krijg er als alles goed verloopt met koppelen eind deze week 2 grote konijnen bij en mag hun stenen bakken ook hebben en dan heb ik weer een voorraadje voor als ik er weer eens 1 laat vallen haha. Ga ook achter een hangijzer aan om 2 stalen hondenbakken aan het hekwerk op te kunnen hangen van mijn kennelpanelen. Voor komende winter.
Ik gebruik ook een stenenbakje die ik 1x daags ververs. Flesjes werkte niet echt, konijnen beten hem kapot en kregen er vervolgens geen water meer uit.