Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Met dit weer krijgt mevrouw een truitje met daarover een jasje aan, en ze loopt net zo vrolijk mee naar buiten als de andere 2. Goof schreef:Binnen? Ik neem aan dat de temperatuur binnen in huis toch niet onder het vriespunt komt.... Lijkt me nogal overbodig om binnen je hond aan te kleden.
.Eirikur schreef:Ons hondje Joy begint een dagje ouder te worden, ze wordt binnenkort 13. Vorig jaar winter merkten we dat ze, als ze lang buiten in de kou mee naar stal was geweest, de volgende dag erg stram was: moeite met opstaan, niet in de achterbak van de auto kunnen springen, enzo. Toen hebben we een jasje voor haar gekocht, van Eskadron, model paardendeken, en dat maakt een wereld van verschil. Met haar jasje aan kan ze weer, net als toen ze jonger was, uren buiten in de kou verblijven als wij met de paarden bezig zijn, zonder dat ze de volgende dag amper haar mand uit kan komen.
Ook mijn mama haar kruisinghondje draagt sinds kort als het koud is een jasje, ze is ondertussen 14 jaar en heeft dan moeite met haar warm te houden. Zo lang de hond zelf er geen last of hinder van onder vind heb ik er geen problemen mee. Maar dingen zoals hondenschoenen, hondenwandelwagens enz vind ik wel echt te ver gaan... 

nikkialex schreef:Edit: Jurkjes en schoentjes ben ik wel fel op tegen.
, ook mijn hondje heeft een dekentje op. Maar ook alleen maar omdat hij anders rilt en de staart die hij normaal opkrult (mops
) strak tussen de benen heeft. Hij draagt hem alleen maar buiten
.
. Iets wat kwa verhouding niet echt klopt, bij de standaard dekentjes
) en met lopen altijd een hondenjasje van Eskadron. Die heeft het gewoon nodig. Anders rilt en trilt ie alleen maar. Deze honden staan er dan ook om bekend.
En bovendien zijn de reflectie strepen wel nodig, ik woon in een ontzettende donkere straat, waar de auto's veel te hard rijden. Maritje1991 schreef:Waarom hondenwandelwagens.