hondenjasjes. Wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikkialex

hondenjasjes. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:24

Laten we met 1 ding beginnen,
Het is hier niet de bedoel om ruzie enzo te maken.
Geen reltopic.
Alleen jou mening,
Mijn mening is;
ik heb zelf ook een hondje,
En als het regend en sneeuwt en het heel koud is, Krijgt de mijne wel een jasje aan.
En binnen een tshirtje als het binnen ook koud is.

Wat vinden jullie ?

MaritB

Re: hondenjasjes. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:25

Ik was altijd tegen.
Maar helaas heb ik een hondje die het zooooo koud krijgt buiten in de sneeuw en de vorst aan de grond.
Ik heb dan ook een Yorkshire.
Hij krijgt alleen als het onder nul is een jas aan. of als het regent en we de hele dag op pad zijn.

Binnen is het niet nodig.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:26

Alleen als het echt nodig is. En niet voor de sier.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:27

Ook ons hondje (chihuahua) heeft met dit weer een jasje aan. Maar net als bij Maritje1991, alleen als het écht koud word, binnen heeft ze ook niets aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:28

Binnen? Ik neem aan dat de temperatuur binnen in huis toch niet onder het vriespunt komt.... Lijkt me nogal overbodig om binnen je hond aan te kleden.

Blanket

Mijn hond is geschoren en krijgt daarom met dit koude weer buiten een hondentrui aan. Zolang het functioneel is zie ik er het probleem niet van in, maar zodra het om "mooi" of "mode" gaat dan verafschuw ik het absoluut.

Inoterry

Als de hond duidelijk aangeeft het anders koud te hebben, heb ik er geen probleem mee.
Zelf heb ik 3 hondjes. 2 Daarvan lopen ook met dit weer net zo makkelijk buiten, de derde staat me aan te kijken alsof ik gestoord ben als ze mee naar buiten moet. Ze weigert ook te plassen en te poepen als het koud/vies weer is, kan het op een gegeven moment niet ophouden en doet de boel dan binnen %) . Met dit weer krijgt mevrouw een truitje met daarover een jasje aan, en ze loopt net zo vrolijk mee naar buiten als de andere 2.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:29

Goof schreef:
Binnen? Ik neem aan dat de temperatuur binnen in huis toch niet onder het vriespunt komt.... Lijkt me nogal overbodig om binnen je hond aan te kleden.

Klopt,
Maar onze voordeur sluit niet goed,
En als het buiten vriest,
Vriest het hier ook bijna :+.
Erg koud dus,
En ze heeft een hele dunne vacht en een heel erg dun huidje.
Anders gaat ze ook helemaal trillen.

Edit: Jurkjes en schoentjes ben ik wel fel op tegen.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:29

Mijn Jackie heeft nu ook een deken op(een echte Rambo deken :') ) hij rilt zo hard nu dat je hem nog net niet hoort rammelen :brr:

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:30

Ons hondje Joy begint een dagje ouder te worden, ze wordt binnenkort 13. Vorig jaar winter merkten we dat ze, als ze lang buiten in de kou mee naar stal was geweest, de volgende dag erg stram was: moeite met opstaan, niet in de achterbak van de auto kunnen springen, enzo. Toen hebben we een jasje voor haar gekocht, van Eskadron, model paardendeken, en dat maakt een wereld van verschil. Met haar jasje aan kan ze weer, net als toen ze jonger was, uren buiten in de kou verblijven als wij met de paarden bezig zijn, zonder dat ze de volgende dag amper haar mand uit kan komen.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:30

Eirikur schreef:
Ons hondje Joy begint een dagje ouder te worden, ze wordt binnenkort 13. Vorig jaar winter merkten we dat ze, als ze lang buiten in de kou mee naar stal was geweest, de volgende dag erg stram was: moeite met opstaan, niet in de achterbak van de auto kunnen springen, enzo. Toen hebben we een jasje voor haar gekocht, van Eskadron, model paardendeken, en dat maakt een wereld van verschil. Met haar jasje aan kan ze weer, net als toen ze jonger was, uren buiten in de kou verblijven als wij met de paarden bezig zijn, zonder dat ze de volgende dag amper haar mand uit kan komen.

Mijn hond heet ook Joy :+

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:31

Mijn hond wel, hij heeft het anders echt koud.
Als hij nu geen dekje omheeft, loopt ie echt te rillen.

Afbeelding

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:32

Hier ook een kruising chihuahua dat enkel een jasje draagt als het weer zoals nu is :D Ook mijn mama haar kruisinghondje draagt sinds kort als het koud is een jasje, ze is ondertussen 14 jaar en heeft dan moeite met haar warm te houden. Zo lang de hond zelf er geen last of hinder van onder vind heb ik er geen problemen mee. Maar dingen zoals hondenschoenen, hondenwandelwagens enz vind ik wel echt te ver gaan...

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:32

Mijn hondje, ook een chihuahua, heeft buiten ook een jasje/trui aan. Binnen niet, en alleen als het moet...

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:32

Deze heeft mijn hondje binnen :

Afbeelding

En deze buiten:
(in het rood)
Afbeelding

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:33

Ik ben ook niet voor maar je moet altijd naar de situatie kijken... Heb nu een västgöthaspets die een vacht heeft ie voor sneeuw gemaakt is... geen probleem maar ik heb ook nog een jack russelltje van 13,5 jaar en hele kort haartjes.... Zij wil ook graag mee naar de paardjes maar heeft het wel snel koud en die kou kan ook op haar spieren slaan... vandaar dan ik nu toch overstag ben voor haar een een waterdicht jasje/dekentje heb met fleece gevoerd... kostte 9,= daar kun je er niet eens een zelf voor maken!! ;-)

Jasjes en truitjes binnen enzo en voor de sier hou ik niet van!!
Laatst bijgewerkt door BaiNar op 05-02-12 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:33

nikkialex schreef:
Edit: Jurkjes en schoentjes ben ik wel fel op tegen.

1 Van de honden van mijn zus weigert, tot nu toe, te plassen en te poepen in de sneeuw. Hij doet nu alles in de tuin op een schoongemaakt stuk, maar als er meer sneeuw komt, krijgt hij toch schoenen.
ook kan ik het me voorstellen dat je je hond nu schoenen aan doet als je in een buurt woont waar de mensen heel fanatiek pekelen. daar lopen die 3 van mij namelijk ook moeilijk op als ik het te laat zie.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:34

:j , ook mijn hondje heeft een dekentje op. Maar ook alleen maar omdat hij anders rilt en de staart die hij normaal opkrult (mops ;) ) strak tussen de benen heeft. Hij draagt hem alleen maar buiten :).

Ben overigens nog wel opzoek naar een nieuw dekentje voor mijn hond, weet niet of iemand een goede winkel weet en waar je zoiets voor een mops kunt kopen. Veel dekentjes passen hem namelijk niet. Hij heeft namelijk lengte 32, maar breedte 50 :'). Iets wat kwa verhouding niet echt klopt, bij de standaard dekentjes

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:34

Wij hebben een Galgo uit Spanje en een A.C. witte herder. De herder heeft alleen met harde regen een jasje om, gewoon regenjasje, puur voor de zooi in huis. Witte langharige hond + modder = geen leuke combi. Voor de kou zoals nu heeft ze niks, die redt zich wel met dr vacht. De Galgo daarentegen heeft altijd in de herfst tot de lentemaanden een pyama aan in huis (wel speciaal voor Galgo's :+ ) en met lopen altijd een hondenjasje van Eskadron. Die heeft het gewoon nodig. Anders rilt en trilt ie alleen maar. Deze honden staan er dan ook om bekend.
Niks zieligs aan, juist zielig als hij het niet om zou hebben. :j

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:35

Waarom hondenwandelwagens.

Voor een uitlaatservice is dat wel handig hoor, soprano.
Een pup van 18 weken mag niet het volle uur mee lopen/rennen enzo.

Ik vind dat alles goed gebruikt moet worden en niet met de argumenten, ik heb het koud dus zal mijn hond/paard/kat het ook wel koud hebben oid.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:35

nou die van mij heeft ook een jasje als we echt lang weg gaan maar doe hem dan alleen om als we wat langer ergens zitten, want dan blijft ze niet in beweging en begint ook te rillen en gaat ze tegen me op staan maar verder is ze vrolijk blij in de sneeuw op een krampje hier en daar na dan.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:36

Binnen kleren aan vind ik echt de grootste onzin. Mijn hond heeft nu een waterdicht "jasje" met reflectie strepen. Omdat ze het anders ijskoud heeft buiten, en ze graag in de sneeuw rolt, en een natte hond in huis met mijn beige tapijt, nee liever niet. :') En bovendien zijn de reflectie strepen wel nodig, ik woon in een ontzettende donkere straat, waar de auto's veel te hard rijden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:38

Maritje1991 schreef:
Waarom hondenwandelwagens.

1 van mijn honden had een blessure aan de kniebanden, en mocht daarom niet langer dan 10 minuten lopen. Lastig als ze gewend zijn om minimaal 1 uur te lopen. Ik had ze in 2 keer uit kunnen laten, maar heb er voor gekozen om de gebleseerde hond na de eerste 5 minuten, en voor de laatste 5 minuten in de wandelwagen te doen. Dan kon hij toch gezellig mee, het bespaarde mij een half uur tijd en de honden stress :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:39

Mijn hondje krijgt met dit weer buiten een jasje aan. Ook krijgt ze die aan als we op de brommer weg gaan want dan zit ze in een rugtas die open is dmv gaas. en tijdens de hondentraining in de herfst had ze ook een jasje aan. maar binnen krijgt ze niets aan hoor. Daar is het lekker warm en anders kruipt ze wel in de deken op de bank :)

Maar voor de mode hoeft het niet van mij

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:40

Ik vind een dekentje alleen geoorloofd als de hond het echt nodig heeft. En dan alleen de simpele dekentjes zonder poespas. (zoals het dekje van mika11)

Sorry TS, maar de jasjes die jij hebt doe je ook omdat jij het mooi vind en gaat niet alleen meer om het praktische. Ik vind zulke jasjes walgelijk.