heel lang verhaal, het begon zo:
Mijn stiefmoeder had een leuk nestje van rottweilers gezien, hier wou ze er graag een van. We hadden al een Tsjechoslowaakse Wolfhond.
Toen hebben we haar gekocht en ze heet Gaya, word in juni 2 jaar oud.
Mijn vader was goed met honden opvoeden en mijn stiefmoeder heeft nog geen honden opgevoed, ik heb een goede band met dieren en ik leef al mijn hele leven met honden en paarden. Wij hebben al een paar nestjes gehad van de Tsjech en hier heb ik ook meegeholpen in de opvoeding.
Mijn vader zou haar opvoeden en tegelijk zou mijn stiefmoeder met haar naar de puppycursus gaan. Dit heeft mijn stiefmoeder een tijdje volgehouden, Gaya is hardleers en wil toch niks!! waren haar woorden..
Helaas kwam mijn vader toen gedetailleerd te zitten en kon hij niks met de hond doen.. Mijn stiefmoeder had het opgegeven en Gaya zat de hele tijd in de bench of buiten. Het leek wel of ze er niks mee kon bereiken.. Ik heb er toen een paar keer iets mee gedaan en dat ging supergoed...
Toen kwam Macho (PITBULLxSTAFFORD X ROTTWEILER), toen begon dus de strijd tussen Gaya en Misty de tsjech.
Om Macho, Macho is trouwens een reutje, de andere twee zijn teefjes. Gaya word in juni 2 en misty word 9. Macho is een paar maand oud nu geloof ik..
Ze zaten met 3'en buiten, misty en gaya begonnen toen pas écht met strijden, ze vochten en klapte toen met z'n tweeen door de raam heen. Paar wondjes, is nagekeken, geen glas achtergebleven, en is ondertussen netjes genezen..
Nu eet Gaya dus de uitwerpselen van de Tsjech, en niet van de kleinste. Ze gaan nu allemaal apart naar buiten..
Papa kon er uiteindelijk ook niks meer mee, dus bleef ik als enige over. Mijn zusje toonde geen intresse in de hond en mijn broertje van 2 is te jong..
Ik bleef dus over, de enige om de hond een beetje op te voeden. In die tijd ging ik bij mijn moeder wonen en was mijn vader weer thuis..
Ik deed dus ook niks meer met de hond.. Een paar maanden later, nu zitten we ongeveer rond half 2011
.Ik woon nu dus weer bij papa, en papa wou de hond dus weg doen. Ik heb meer met gaya dan met macho&misty.
Ik heb dus zitten, huilen huilen huilen en gewoon letterlijk op mijn knieen zitten smeken dat ze mocht blijven, maar papa bleef bij zijn besluit. Tot vandaag, ik heb weer zitten huilen en hem echt duidelijk gemaakt dat ik haar niet kwijt wou. Hij begon me, dank god, te begrijpen..
Toen heb ik met mijn grote mond gezegt: ik ga als het moet de hond nog uit laten, het was half 12 en in tilburg is dat een beetje, tja gevaarlijk.

Ik zou echt alles doen voor die hond zei ik tegen papa.
Hij zei: als je echt alles doet, doe je nu je schoenen en je jas aan en ga je een rondje lopen. Dit heb ik dus gedaan.
Ondertussen kwam ik weer thuis bij papa en mijn stiefmoeder, en hadden ze gepraat.
Ik mocht; als ik het echt wou en vol kon houden, haar voor mij hebben.
Nu moet ik dus iedere dag, doordeweeks om 5h00 opstaan, de hond gaan uitlaten, na school thuiskomen, de hond uitlaten en savonds na het eten, en voordat ik ga slapen nog een keer.. Ik heb hier geen problemen mee, naar mij luistert ze prima. Ze wou niet naar papa en mijn stiefmoeder luisteren, niet zitten, niet liggen, niet komen helemaal niks. Ik ging wandelen, ze bleef braaf naast mij lopen en ging zelfs zitten als ik dat vroeg!!
Ik was helemaal trots en liep echt met een big-smile over straat.
Nu heb ik dus wel een paar vragen, dat ze de uitwerpselen op-eet, kan dit komen door de vitamine die daar nog in zitten? En hoe kunnen we dit voorkomen?
Zou ik iets extra's met haar kunnen doen? Ik wil niet op puppycursus, omdat zij dus niet met andere honden hele goede ervaring heeft..
We kijken het nu nog een tijdje aan, maar het is nu wel zeker dat ze blijft en dat ik haar heb nu.

Bedankt voor het lezen van dit verhaal, en als je wil antwoorden op mijn vragen, heeeeeel erg bedankt!!