Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Crisis gok ik? Met al die bezuinigingen sinds Januari zijn heel veel mensen in de problemen gekomen.. Ik ben er ook veel werk door kwijt geraakt.. maar ik zou liever zelf naar de voedselbank gaan dan dat ik mijn dieren weg zou doen. Helaas kunnen sommige mensen niet anders denk ik. Sneu is het wel.
slimmerik schreef:Wat ik me dan afvraag: wordt een hond of kat (met betaling) altijd opgenomen door het asiel? Of wordt er ook wel eens geweigerd. En wat kost zo iets dan? Want ik vraag me dus inderdaad af hoe iemand het in zijn botte hersens kan verzinnen om een dier op straat te zetten.
slimmerik schreef:60 euro? Daar hoeft een eigenaar het imo inderdaad niet voor te laten lijkt me. Voor dat geld schop je je maatje niet de straat op. Kan me er sowieso geen voorstelling bij maken gelukkig.
!!! princesmax schreef:Ik werk zelf op een asiel. Wij hebben meestal maar 3 a 4 honden zitten.
Op dit moment hebben we er 16 zitten!!
Katten hebben we nu nog rond de 50 zitten en normaal rond deze tijd een stuk of 20.
Het is zo sneu en zelfs in het asiel zijn ze nog zo lief ondanks alles wat ze waarschijnlijk al mee hebben gemaakt.
Wij hebben het in ieder geval ontzettend druk. Het zijn overigens niet alleen vondelingen we krijgen ook abnormaal veel telefoontjes van mensen die afstand van hun hond willen doen.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die op een dierenasiel werken of vrijwilligerswerk doen en ook merken dat het veel drukker word?
of mischien ligt het aan onze regio? het is pas vanaf januari zo druk met honden, katten zaten er al langer zoveel, maar helaas blijven er elke week weer een heleboel bij komen..
Charlot schreef:Nu ik heb vandaag ook een kat naar het asiel gedaan. Ik had ze zaterdag gevonden in mijn kelder. Ze was via raampje binnen geraakt.. en ik was juist een week weggeweest. Ze was dood van de honger, en ze kan haar achterste niet meer zo goed gebruiken. Nu ik had ze in het weekend zelf verzorgd en vandaag naar het asiel gedaan.
En die mensen bekeken mij alsof het mijn kat was die ik wegdeed!!! Echt vriendelijk waren ze niet. En ik had mijn hond ook mee omdat ze niet alleen kan zitten en vroegen ze en wat met de hond![]()
![]()
!!!
Mens doet er dan zijn best voor en dan krijg je dat!!! Ik zou nooit of nooit een dier van mij kunnen wegdoen!
Als ik zie hoeveel katten er worden gedumpt voor de deur soms.. Nou ja beter dat dan ze gewoon de deur uit smijten Charlot schreef:Nu ik heb vandaag ook een kat naar het asiel gedaan. Ik had ze zaterdag gevonden in mijn kelder. Ze was via raampje binnen geraakt.. en ik was juist een week weggeweest. Ze was dood van de honger, en ze kan haar achterste niet meer zo goed gebruiken. Nu ik had ze in het weekend zelf verzorgd en vandaag naar het asiel gedaan.
En die mensen bekeken mij alsof het mijn kat was die ik wegdeed!!! Echt vriendelijk waren ze niet. En ik had mijn hond ook mee omdat ze niet alleen kan zitten en vroegen ze en wat met de hond![]()
![]()
!!!
Mens doet er dan zijn best voor en dan krijg je dat!!! Ik zou nooit of nooit een dier van mij kunnen wegdoen!
Magrathea schreef:princesmax schreef:Ik werk zelf op een asiel. Wij hebben meestal maar 3 a 4 honden zitten.
Op dit moment hebben we er 16 zitten!!
Katten hebben we nu nog rond de 50 zitten en normaal rond deze tijd een stuk of 20.
Het is zo sneu en zelfs in het asiel zijn ze nog zo lief ondanks alles wat ze waarschijnlijk al mee hebben gemaakt.
Wij hebben het in ieder geval ontzettend druk. Het zijn overigens niet alleen vondelingen we krijgen ook abnormaal veel telefoontjes van mensen die afstand van hun hond willen doen.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die op een dierenasiel werken of vrijwilligerswerk doen en ook merken dat het veel drukker word?
of mischien ligt het aan onze regio? het is pas vanaf januari zo druk met honden, katten zaten er al langer zoveel, maar helaas blijven er elke week weer een heleboel bij komen..
Je mag ze wel bij ons komen brengen.. Op het moment hebben wij 0 plaatsbare honden (quarantaine weet ik niet, ben al ff niet meer geweest namelijk) en twee hoogbejaarde honden die waarschijnlijk of in het asiel blijven wonen of door een vrijwilliger meegenomen zullen worden..
Katten fluctueert bij ons sowieso heel erg. Op dit moment is het aan de mindere kant zegmaar.. Maar ik denk wel dat mensen nu zwerfkatten eerder zullen 'aangeven' vanwege de kou..
Dus ja, ik denk dat het echt jouw regio is..
@kohtje bij ons hebben we ook gewoon pensionhonden. En dat is echt niet belachelijk hoor, want we moeten toch ergens de inkomsten vandaan halen..
slimmerik schreef:@Dierenfan: lijkt me inderdaad een duur beleid wat asiels er op na houden: moederpoezen met kittens 12 weken houden..... En wat gebeurt er daarna? Lijkt me sterk dat er dan ineens wel opvang is voor alle dieren. En wat wordt er met die overactieve werkhonden gedaan en hoe lang worden aan die onderdak verleend?
En is toch niet meer dan normaal dat mensen betalen voor hun eigen verantwoording?
Ehh ja.. Nu heeft ie maar een maandje gezeten, nu woont hij bij een man die veel thuis is vanwege WAO, als hij hersteld is kan hij mee naar zijn werk.
Echt super.slimmerik schreef:En als jullie "vol" zitten, hoe is de samenwerking onderling tussen asiels dan. Kunnen jullie de overflew niet doorzetten naar asiels die nog wel ruimte hebben?
Saskia9 schreef:Trek het je niet aan![]()
Jij deed het goed,het asiel reageerde waarschijnlijk zo,omdat het merendeel van de 'baasjes' die een dier komt brengen aankomt met heel wat smoesjes,dat jouw situatie echt zo is,kunnen zij niet weten.. helaas zijn ze in een asiel dus ook een stuk voorzichtiger met het geloven van mensen..