Wanneer moeten konijnen naar binnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petraa14

Wanneer moeten konijnen naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 20:05

De laatste nachten hebben wij een dikke deken over het konijnenhok gedaan :)
Maar vannacht word het extreem koud hoorde ik..
Dus zou ik het konijnenhok maar in de garage zetten?
Het is een heel groot hok en zwaar maar als dat het beste is :D
Dus wat zeggen jullie?

WinSel

Re: Wanneer moeten konijnen naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:06

Waarom zou je dat doen ?
Zijn je konijnen gezond ? En zitten ze samen ? Dan overleven ze het prima !
Extra hooi en stro er in en ze vermaken zich wel :)
Niet te veel zorgen maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:13

Die van mij blijven buiten. Het harige konijn zat net gewoon in de sneeuw. Ze hebben een nachthok en ik heb er een deken voor hangen zodat het er niet in kan waaien. Flinke laag hooi en stro en als ze tegen elkaar aan zitten dan hebben ze het niet koud volgens mij.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:13

indd lekker buiten laten :)
mijn konijnen zitten ook gewoon buiten hoor
extra hooi en stro en klaar
wel zorgen dat je wel de drinkfles iedere dag opnieuw ophangt
(ik heb 2 drinkflessen en laat dan iedere x 1 ontdooien en hang dan iedere dag een nieuwe op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:29

Die van mij vinden de sneeuw alleen maar geweldig! (de kou) En ze zitten lekker naast elkaar, te knabbelen aan hun (nu nog grotere :D) berg hooi en stiekem sneeuw te eten.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:03

Die van mij zijn ouder, niet de allerallerbeste gezondheid.. en hoewel ik iedere dag alles opnieuw afweeg.. doe ik het toch niet..
Ze hebben een hok van 2m (ik heb wel een reservehok wat ik in een schuur zou kunnen zetten, maar die kennen ze niet en dan krijg ik vast een voedster die mijn exram opeet) een ren van 4m, en hoewel ik ze niet veel buiten zie voelen ze nog warm in het kuiltje in hun nek. Ze hebben veeeel stro, hooi, kranten, kranten voor de deuren/kieren, dekentje erover en windplanken voor de kooi alswel om de ren. De fles vervang ik als ik thuis ben om de 2u, en ik houd ze 2-3x per dag een bakje voor.

Als ze uit de wind, met zijn twee goed ingestopt zitten, moet het kunnen. Allez ze hebben het alle voorgaande jaren ook gekunt (en toen is het ook keer op keer lager dan -10 geweest.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:11

Je koet zorgen dat ze een plekje hebben waar ze beschut kunnen zitten zonder de tocht.
Konijnen kunnen heel goed tegen de kou maar niet zo goed tegen tocht, hier krijgen ze het sneller koud van en worden ze snel ziek van.
zorg ervoor dat ze samen zijn en een beschut plekje hebben en dan kunnen ze prima buiten blijven. Succes!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 23:14

Heb 1 nijntje naar binnen gehaald omdat deze niet inorde was.
De rest zit lekker buiten en hebben het prima naar hun zien. Vandaag 22 uur de nijnen naar binnen gehaald, hok afgesloten.
Ligt 5 kg zaagels en 5 kg stro in + een goede onderlaag. Heb voor de nacht wel een stuk zeil over het hok gedaan aangezien het hok niet 100% tocht vrij is.. ( hok is 1,5 m bij 2 M)
Vanochtend heb ik wel de 2 kleinste kippetjes en de oudste naar binnen gehaald. Deze hadden het écht te koud.
zodra ze stil gaan zitten en niet meer actief zijn, haal ik ze naar binnen. Maar een nijn moet (mits in goede gezondheid tot -20 buiten kunnen).

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:43

Ik ben blij dit te lezen, want twijfelde ook wel! Bij mij hangt er inmiddels ook een dik deken voor de ene kant van het hok, de andere kant heeft een raam. Verder hebben ze een hele berg stro en hooi en elkaar natuurlijk! Geef ze ook altijd iets meer brokjes als het kouder is! Maar dan laat ik ze ook gewoon lekker buiten!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:11

Lekker buiten laten. Je hebt goede maatregelen getroffen en buiten zitten ze het gezondst. Binnen niet, want dan is de overgang naar de warmte heel groot. Ze hebben nu een wintervacht ontwikkeld.

gewoon zoals je zegt, deken er overheen, en flink in het stro. Dan redden ze het wel.
Alleen een ziek konijntje redt het niet en dan is het inderdaad wel goed om die naar binnen te halen.

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 23:27

Okeee bedankt allemaal! :)
Ze hebben vanacht gewoon buiten gestaan en vanacht weer.
Alles gaat nog steeds goed met ze!

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:17

Mijn konijn heeft een vrij dunne vacht en is al wat ouder dus krijgt het best snel koud.
Als ik merk dat ze het koud begint te krijgen zet ik haar in haar binnenhok en als het warmer wordt gaat ze weer naar buiten. Het is misschien niet echt nodig, ze is niet ziek of zo, maar het is gewoon prettiger voor haar.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:43

Mijn konijnen heb ik ook buiten. Ze hebben een diep hol onder de grond gegraven. Tussen 17.00 en 18.00 gaan ze onder de grond tot de volgende morgen. Ze zijn actief en hebben onbeperkt hooi. Water moet je regelmatige ontdooien. Voor mij is het ook voor het eerst om ze met zo'n kou buiten te laten. Ik heb er wel moeite mee maar ze zijn gezond en hebben eten en zitten al vanaf vorig voorjaar buiten. Eigenlijk moet het goed gaan. Maar ik ben toch weer blij als ik ze 's morgen ga voeren en ze zitten op me te wachten.