Mn poes is vanmiddag gesteriliseert, ze is al een paar uur weer bekomen van de narcose en heeft alweer kleine beetjes gegeten. Nu het volgende probleem, ze zit veel aan de wond te likken, net zag ik zelfs een klein beetje bloed erbij. Dierenarts heeft verder geen kap of iets meegegeven, en kan haar moeilijk elke seconde in de gaten houden! Zijn er andere manieten om dit te verkomen?
Mn vriend dacht musschien een panty erover trekken of dergelijk?
Ik zou even een mooncollar ophalen, kan je meestal lenen bij de DA. Dat is prettiger dan een kap. Tenminste, ze worden voor honden gebruikt, dus neem ik aan ook voor katten.
Die van ons is dinsdag aan de beurt geweest, we hebben een speciaal rompertje meegekregen, deze hebben we vandaag maar weer afgedaan. maar nu begint ze ook aan de wond te likken, word het meer dan doen we dat ding wel weer aan.
Paulusjuh
Geplaatst: 03-02-12 19:18
Inderdaad iets omheen doen anders gaat het ontsteken! Onze poes deed het ook. Hebben we ook eem romper geprobeerd maar die had zij sneller uit als dat wij hem aan hadden! Dus uiteindelijk heeft ze een paar dagen met een kap gelopen...
melanie20
Geplaatst: 03-02-12 19:18
wij kregen toen onze kat geholpen werd om idd de momenten dat je der niet in de gaten kan houden. en panty omtedoen....
ziet er zielig uit,..... maaar werk echt super!
Tinker11
Geplaatst: 03-02-12 19:19
Ik zou gewoon een kap halen hoor vanavond nog. Ik heb poes gehad die hetzelfde deed en dat ging vies ontsteken. Met die kap is ook ff sneu maar kan ze er niet me bij en dan heb je kans dat je hem maar paar daagjes om hoeft te laten.
Ik zou zeker zorgen dat ze er niet aan kan likken, ik heb helaas net een soortgelijk verhaal achter de rug. Poezen likten bij elkaar de hechtingen eruit en de een kreeg nietjes om het bij elkaar te houden. De nietjes werden er ook vakkundig uit gehaald waardoor de wond heel erg onstoken was (ineens binnen een paar uur was ze ziek, gelukkig kon ik meteen terecht bij de dierenarts) opnieuw open moest en gehecht moest worden. Antibiotica spuit en pillen erbij en het herstel duurt ineens een heel stuk langer.
Die van ons werd heel erg depressief van een medical pet shirt (die heb ik eventueel nog voor je als je liever geen kap wil gebruiken) en wilde niet meer bewegen... met een kap ging het goed, maar vaak is het juist andersom en werkt zo'n petshirt veel beter. Ik heb gewoon heel gekke poezen.
Succes! De mijne had de romper binnen mum van tijd weer uit. Hetzelfde verhaal als hierboven genoemd, hechtingen eruit gelikt wat vervolgens (in het weekend uiteraard) geniet moest worden etc.
Die kappen zij ook wel te koop bij dierenspeciaalzaken, wij verkopen ze in ieder geval. (pets place Wageningen en weet dat alle pets place winkels ze kunnen bestellen via het hoofdkantoor)
En hier zijn de meeste dierenartsen op zaterdag ochtend ook open.
Maar zou er idd zeker wat om heen doen.
Hier gelukkig goed gegaan qua wond, ze heeft er 1 keer aan gelikt en is er daarna af gebleven. Ze is maandag geholpen. Alleen Dinsdag avond uit het niest benauwd, gelukkig da nog open en langs gegaan, voor alle zekerheid AB mee gekregen. Nu niks meer te merken. En wond geneest goed.
Paintlinger
Geplaatst: 04-02-12 12:18
In de meeste gevallen doen ze dat overmatig likken niet voor niets.... Dan zit er iets niet lekker.....
Hoe hebben ze gehecht? knoopjes of zie je helemaal geen draadjes? Hebben ze er een vorm van een vieze alu-spray op gedaan of iets dergelijks?
dat likken doen ze omdat ze ten eerste anders ruiken dus ze proberen dat er dan af te 'wassen'. Ten 2e is het een wonden de hectingen jeuken, dus je kat vindt dat raar en zal er gaan likken. Er hoeft dus niets bijzonders aan de hand te zijn, behalve dan dat ze geopereerd is
Is het inmiddels gelukt met een kap of een medical petshirt of iets anders?
Wij hechten altijd intracutaan........dus alle draadjes weggewerkt onder de huid. Dit voorkomt irritatie en de dieren gaan er dus gewoon ook niet aanzitten.
Doen ze het toch, dan kunnen we er vanuit gaan dat er iets niet lekker zit. Dit geldt trouwens ook voor verbanden en spalken, zodra ze eraan gaan zitten MOET het eraf.....
Zover ik weet, is het aan de binnekant gehecht, en nog soort van knoopje aan de buitenkant daar steken ook 2 lusjes van uit.
Rompertje is niet gelukt, beestje werd helemaal ongelukkig en wild. Afgedaan, en moet zeggen de operatie is nu 2 dagen geleden en ze likt er nu heel soms nog aan. Wond ziet er nog hetzelfde uit als 2 dagen geleden dus ze lijkt er aardig vanaf te blijven!