En dan zit er opeens een hond in je keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

En dan zit er opeens een hond in je keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 17:17

Eergisteren te laat op gestaan. Pff nogal gehaast trek ik de achterdeur op om de gieter te nemen. Paardjes moeten nu water in een bak krijgen want de automatische drinkbak is afgesloten ivm het vriesweer. Normaal staat onze hond al klaar aan de achterdeur voor een aaitje, maar hij was er niet. Ok, hij zal wel in de stal zitten of ergens anders in de tuin.
Ik neem de gieter, ga terug naar de keuken om deze te vullen, ik hoor een geknor, ik draai mij om en staat daar opeens een engelse bulldog mij aan te staren. HUHHH? Van waar komt die? Onze buren hebben toch een border collie??? En dit is ook niet onze berner senne?? Vooraleer het goed en wel doordringt bespringt dat beest mij. Ik roep mn vriend die nog in zn bed ligt om die hond terug naar buiten te krijgen, want ondertussen hebben onze twee katten al een trauma opgelopen. Die hond vond het namelijk leuk om achter onze katten te jagen!!
Dus leiband genomen, beest terug naar buiten gezet, tot groot jolijt van onze hond. Briefje aan de deur gehangen dat de hond bij ons was, eten en drinken gegeven en toen maar vertrokken naar het werk.
Toch waren we heel de dag niet gerust, want als die hond onze tuin is binnen geraakt, geraakt die ook wel terug buiten. En wat als die onder een auto loopt? Heel de dag onze gsm in de gaten gehouden, maar niemand belde ons. Toch een beetje vreemd. Als ik onze hond zou kwijt zijn, zou ik heel het dorp aflopen te zoeken.
Terug thuis waren we heel opgelucht dat beide beestjes braaf op ons zaten te wachten. We zijn er direct mee naar de DA geweest om te kijken of ze een chip had. Ok die had ze en de eigenaars woonden een paar huizen verder, maar we kenden ze niet. Daar aangebeld, niemand thuis.
Getelefoneerd: hallo mevrouw, wij hebben uw hond, u zal vast wel ongerust zijn.
Ah ok, kunnen jullie hem nog even bijhouden want wij zijn er even niet :? Euh ja, dan zeker.
Ze gingen zo snel mogelijk komen. Uiteindelijk was het na 9 's avonds toen ze de hond kwamen halen. De dierenarts had ons ondertussen ook gezegd dat de teef loops was. Dus aangezien wij een reu hebben, verwittigden wij die mensen dat ze best even konden laten checken of de hond niet drachtig was.
OCH JA? Dat zullen we wel zien over een paar maand!

WTF? Onze hond is een berner senne, als die een bulldog heeft zwanger gemaakt, kan dat wel problemen geven, toch? Verder bleek ook nog uit het gesprek dat de hond al een paar keer was weggelopen. Beestje was trouwens echt gevaarlijk op de baan, sprong gewoon naar auto's enzo. Pff, voed toch je hond een beetje op. De mensen hadden ondertussen kinderen en de hond was verbannen naar buiten omdat de kinderen haar niet leuk vonden, tjahhh...
(onze hond zit ook wel steeds buiten, maar heeft een heel terrein om los te lopen en krijgt iedere avond een half uurtje speeltijd en 's morgens ook voldoende aandacht)

Enfin, ik ben eens benieuwd of die mensen nu überhaupt hun hond laten checken en of hier nog iets uit zal volgen...Ik vind dit soms moeilijk te begrijpen....