Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
feike_nr1 schreef:ze zitten aan de schuur... daar kunnen ze niet naar binnen... en aan de andere kant zit een schutting... ze hebben alleen echt een mogeklijkheid om te schuilen in de kattenbak... en er is er 1 op 4 katten...
heb nog op internet gekeken... het is verplicht volgens de wet dat wanneer de katten in een verblijf gehouden worden deze ook moet beschikken over een binnenverblijf... en anders over een verwarmd verblijf...
en ik vind het zelf wel wat anders zwerfkatten en katten die in gevangenschap zitten... ze kunnen geen natuurlijk gedrag tonen, en geen eigen gekoze plek vinden om te schuilen... daar waar ze op liggen dat ligt midden in de sneeuw en op de tocht... lijkt mij niet echt gezond voor zo'n beesie
DB had ons terug gemaild dat als we dachten dat het echt slecht zou zijn we 144 moesten bellen...
heb ook met iemand van de beredenpolitie gesproken... die zei ook 144 bellen... desnoods voor advies... maar als ze langskomen is het toch niet eerder dan volgende week... dus dan zou ik desnoods advies kunnen vragen voor het weekend...
feike_nr1 schreef:ik weet zeker dat de katten dag en nacht buiten zijn omdat we snachts wakker worden van de katten in het hokje... ze zitten de hele nacht te miauwen... overdag kijken we regelmatig naar buiten en dan zijn de katten altijd in het hokje... zal we toevallig zijn als ze alleen in het hokje zijn als wij kijken... daarnaast kijken we als we naar bed gaan ook altijd nog even en dan zijn de katten ook nog in het hokje...