Op zoek naar een hondje!!!! Wie helpt????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

margriet94

Op zoek naar een hondje!!!! Wie helpt????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:17

jaaaaaaaaaaaaa!!! *\o/*
Na lang overleg en gepraat zijn we het er thuis eindelijk weer eens dat er na 2 onderhand overleden berner senner's nu toch weer een hondje mag komen, het is zo stil in huis als je thuis komt en daar gaat weer verandering in komen!! :D
Samen met mijn ouders heb ik afgesproken, ik draai op voor de zorg van de hond. Dat betekend uitlaten, behoeftes in huis opruimen, opvoeden en alles wat daar bij komt kijken.
We hebben zelf altijd berner senner's gehad maar voor die keus gaan we niet weer. Wij hebben ondervonden dat die honden erg gevoelig zijn voor HD, kanker en al die naarigheden. Onze laatste 2, die we dus ook samen hadden, zijn allebei op 5 jarige leeftijd al overleden aan de gevolgen van kanker ;(
Verder ben ik fan van een heerlijke Sint bernard of een New Foundlander maar dat zit er nu niet in. Zulke honden nemen nog meer zorg met zich mee aangezien de vacht en de grote van de hond.
Ook wil ik m'n toekomstige hond mee hebben naar de paarden en 1 dag in de week mee naar school. (Diermanegemant)
We zijn er uit gekomen om voor een Jack russel of een Boerenfox hondje te gaan maar op dat marktplaats vind je net niet de goeie of stuur je een mail naar mensen en halen ze de advertentie er gewoon af en reageren niet :n
Toen dacht ik heeee maar er zijn zooo veel mensen op bokt... Misschien zitten er een paar bij die mij kunnen helpen naar de zoektocht of hebben zelfs zelf een hondje om 'weg' te doen.
Ik zoek eigenlijk eentje van ongeveer 4 maand en als het een Jack russel is heb ik liever een hoogbenige. Mijn voorkeur gaat uit naar black and tan met het liefst een beetje wit. Teefje of reutje maakt niks uit!!
Als er mensen zijn die mij kunnen helpen of zelf wat hebben help mij... ik ben echt super slecht in het zoeken van dingen op marktplaats :') :o

Oh ja, misschien staat dit hier wel helemaaaaal fout maar ik gokte dat deze topic hier wel kon :oo
Voor meer dingen over mij of zoiets dm me maar +:)+

Groetjes Margrieeet O:)

WinSel

Re: Op zoek naar een hondje!!!! Wie helpt????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:20

Wat dacht je van het asiel ?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:21

Kijk eens in het asiel. Die mensen begeleiden in de zoektocht naar de juiste hond en er is keus genoeg aan rassen en leeftijden.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:25

je kan ook kijken op www.dierenasiels.com

Kun jezelf bijvoorbeeld terriers aanklikken en daar staan heel veel leuke jack russels tussen! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:27

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:37

jeeejjj met zulke website's kan ik wel wat :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:58

Je bent 17 volgens je profiel. Wat ga je doen met de hond als je het huis uitgaat?
Aangezien je ouders het dier dus niet gaan uitlaten ed.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:59

mocht je niks vinden een vriedin van mij heeft toevallig een nest pup jack russel mix kleur black en tan sommige ook met wit :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:16

wij hebben een kruising jrt in het asiel van 8mnd, pb maar als je interesse hebt.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:29

grappig, wij hebben na 2 berner sennens ook een jack russell erbij genomen, een parson jack russell (staat nog in profiel) ondertussen bijna 15 als ik het goed heb, maar wel heeeel anders dan een berner, zou er zelf niet zo snel nog een willen :o
edit; oude foto:
Afbeelding

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:35

Wat kost het eigenlijk als je een hond uit het asiel haalt?

TS, google anders eens op het 'stamboek'' , dan kom je vaak ook wel bij fokkers uit.
Ga er eens kijken ook hoe het eruit ziet daar en of je er wel een pup weg wilt halen.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:44

Ten eerste leuk dat jullie een nieuwe hond gaan aanschaffen.
Mag ik vragen waarom je voor een jack russel gaat? Bedenk echter wel dat het niet de makkelijkste honden zijn ze hebben een consequente en duidelijke opvoeding nodig. Ik ben met grote honden groot geworden en heb nu zelf een jack russel maar ze was niet de makkelijkste in het begin ik heb haar opgevoed net zoals ik bij een grote hond zou doen dus niet denken van oh hij/zij is zo klein maar voed ze op als een grote hond. Doe je dat dan heb je er een wereld hond aan. Veel succes met je zoektocht naar een jack r.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:45

thillie schreef:
Mag ik vragen waarom je voor een jack russel gaat? Bedenk echter wel dat het niet de makkelijkste honden zijn ze hebben een consequente en duidelijke opvoeding nodig. Ik ben met grote honden groot geworden en heb nu zelf een jack russel maar ze was niet de makkelijkste in het begin ik heb haar opgevoed net zoals ik bij een grote hond zou doen dus niet denken van oh hij/zij is zo klein maar voed ze op als een grote hond. Doe je dat dan heb je er een wereld hond aan. Veel succes met je zoektocht naar een jack r.

Het scheelt dat Jack Russells niet b&t kunnen zijn. Mixjes dus, waarbij het karakter alle kanten op kan gaan ;)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:48

@thirty daar heb je gelijk in een black en tan is niet officieel een jack russel. Maar ook officiele jack russels hebben heel verschillende karakters. Ik bedoel er meer mee te zeggen dat het niet altijd schattige kleine hondjes zijn het zijn grote honden in een klein lichaam.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:52

Russell

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:55

thillie schreef:
@thirty daar heb je gelijk in een black en tan is niet officieel een jack russel. Maar ook officiele jack russels hebben heel verschillende karakters. Ik bedoel er meer mee te zeggen dat het niet altijd schattige kleine hondjes zijn het zijn grote honden in een klein lichaam.

mijn parson voldoet heel aardig aan de rasstandaard ;) overigens heeft men daar wel altijd van gezegd dat ze extreem rustig is voor een jack, iets wat wij aan de invloed van de berners hebben gewijd :) verder is het ook een groot hondje in een klein lichaam, het is ook een lief hondje, meestal :+ maar het is nooit een makkelijk hondje geweest :)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:00

ach weet je ik zeg altijd lol met je knol maar dat geld ook voor een hond ongeacht welk ras. Zolang je er maar plezier mee en van hebt.

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:43

Thirty schreef:
Je bent 17 volgens je profiel. Wat ga je doen met de hond als je het huis uitgaat?
Aangezien je ouders het dier dus niet gaan uitlaten ed.

haha ja en? ik ben ten eerste al niet van plan om snel uit huis te gaan en mocht dit wel gebeuren dan gaat hij of zij mee? om zulke dingen vraag ik ook niet toch?

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:46

inderdaad asielen of marktplaats enzo

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:47

Asiel op internet daar kom je van alles tegen.

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:48

thillie schreef:

Ik heb zelf al veel ervaring met veel verschillende honden. in de zomer haal ik altijd een beagle en een jack op en die gaan altijd samen met me mee... nou ja en een beagle staat ook bekend op zijn eigenwijsheid en een jack ook of niet?
Nou ik heb ze allebei los, lopen op de stoep, lopen achter me aan als ik op paard zit en vinden het helemaal geweldig.
In die tijd heb ik wel geleerd om met jonge, eigenwijze, grote en kleine honden om te gaan dus hier twijfel iik niet aan..
Ook heb ik een vriend van me geholpen met een jonge hond die alleen maar achter het wild aan rende en niet luisterde. deze vriend heeft ook veel met honden en heeft ook wel honden mee het bos in om 'op te voeden' zeg maar. daar help ik hem altijd bij en eigenlijk altijd komen die honden terug als brave niet trekkende honden dus ik denk dat ik een jack russel wel naar mijn hand kan stellen omdat ik zelf vind dat ik hier genoeg overwicht voor heb.
Natuurlijk hebben wij er goed over na gedacht wat voor hond wij in huis nemen.. Mijn opa en oma ebben ook een jack x stabei en die luistert ook het best naar mij omdat ik gewoon leuke dingen met hem doe en weinig van hem vraag.

Ik twijfel er niet aan :)

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:49

lalachico schreef:
inderdaad asielen of marktplaats enzo

ben niet zo'n held in het zoeken van dingen op MP :P

margriet94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:49

Jade schreef:
grappig, wij hebben na 2 berner sennens ook een jack russell erbij genomen, een parson jack russell (staat nog in profiel) ondertussen bijna 15 als ik het goed heb, maar wel heeeel anders dan een berner, zou er zelf niet zo snel nog een willen :o
edit; oude foto:
Afbeelding

aaahh <3 <3
lief lief lieeeef!!!!
hahahaha gelukkig heb ik al wat ervaring met jack russells :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:50

Een echte Boerenfox vinden is ook niet makkelijk, wij hebben vorig jaar goed moeten zoeken. Omdat het natuurlijk nog geen erkend ras is wordt heel veel boerenfox genoemd. Naar lang zoeken hebben we toen een nestje gevonden waarvan beide ouders boerenfox waren.

Weet dat een vriendin van mij een ruwharige jack russel nestje in de planning heeft.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:00