zag me toch een zielige kat vandaag :- , ik ga binnekort ergens wonen (woongroep). en nu loopt er een kat rond , leuk rood met wit ding. maar sinds de laatste keer heeft ze 3 gezwellen lijkt als 1 aan de kop , en kale plek op de rug. ik vindt het zo sneu en denk dat ze ondanks dat ze aandacht wil , toch geen baas heeft. kan het niet uit mijn hoofd krijgen , heb even gevoeld (ivm besmettelijke dingen heel rap) en ze was vrij magertjes. wat zou ik kunnen doen voor deze stakker? , kan haar toch niet aan haar/hem lot overlaten? wat is wijsheid? ik ga er rond de 15de wonen , en dan zie ik dat beestje elke dag
Neem contact op met de dichsbijzijnde dierenbescherming/asiel. Als je haar zó kan vangen; in de bench en hop erheen voor een chip-check/afgeven. Als ze wat lastiger blijkt: vangkooi regelen (=alleen borg soms).
Wellicht kan je zelfs nu al bellen voor overleg? Gezien het nu vrij koud is en de 15e nog een eind weg. Misschien eerst even informeren bij de woongroep of ze het dier kennen en weten óf er een eigenaar is?
Ja, handig is om nu te bellen. Laat je het even weten?
boeflover
Geplaatst: 02-02-12 19:56
ik zou haar naar de dierenarts brengen en het verhaal daar uitleggen, zo hebben wij ook eens een (wrs gedumpte) kat gevonden met een gezwel, we hebben deze naar de da gebracht. een paar dagen later belde ik op om te vragen wat ermee was gebeurd en daar keeg ik te horen dat het beestje een dag later geopereerd en gecastreerd was en vervolgens naar het asiel gebracht. ik had verwacht dat hij uit zn lijden verlost zou worden, maar beestje zit nu wrs bij een eigen gezinnetje
navraag doen bij mensen die er al langer wonen of hun wat weten van de kat. Blijkt het een zwerver te zijn dan idd vangen en naar asiel brengen of dierenambu bellen. Blijkt het geen zwerver te zijn dan proberen eigenaar te pakken te krijgen en vragen wat er is met de kat en is er niet te praten dan via 144 mensen waarschuwen. Is de kat wild dan kan je proberen de dierenbescherming te benaderen via 144 om te kijken of er daar een zwerfkatten groep is die actief zwerfkatten vangt die wat mankeren en wild zijn.