Schapen aanbieden op mp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Schapen aanbieden op mp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:05

Sinds twee jaar proberen we onze jonge lammetjes van de kinderboerderij elk jaar te verkopen via marktplaats.
Eerder gingen ze altijd naar de parkdieren opkoper, maar deze geeft de laatste jaren een slechte prijs vinden we.

Op dit moment hebben we onze bok te koop staan.
We hebben er duidelijk bij staan 'niet voor de slacht'. De reden ervan is dat het een zeldzaam schapenras is en het echt zonde is om het te slachten omdat hij mooie aftekeningen heeft en mooie nakomelingen geeft.
Het ras is tevens ook met uitsterven bedreigd, tenminste.. zo schrijven de fokkers.

Nu worden we echt plat gebeld door buitenlanders die het liefst zonder UBN nummer de dieren komen halen. Dit mag dus niet en doen we dus niet.

We worden er echt KNETTERGEK van, je kan niks meer aanbieden op marktplaats of er komen Turken of Marokkanen die de dieren maar willen slachten of opofferen.

Ik heb niks tegen buitenlanders, ... maar wel als ze je plezier aan een hobby willen bederven.

ponyparadijs

Re: Schapen aanbieden op mp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:07

Als het een uitstervend ras is dan heb je toch een rasvereniging? Daar hebben ze dan vast ook wel iets van een verkoop site. Denk dat je met een bijzonder schapen ras beter via een rasvereniging kan werken om juist dit soort dingen te voorkomen!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:08

Je zou toch denken dat die mensen wel adresjes hebben waar ze schapen vandaan halen. Ik heb ook nog wel van mijn vader gehoord dat hij badkamers nieuwbouwwoningen moest installeren en dat er dan serieus mensen vragen of hij het zo wil maken dat ze thuis kunnen slachten, dan zegt hij dus heel hard NEE.

(Mag ik trouwens vragen welk schapenras? Sommige schapen zijn zo mooi).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 22:11

Het is een Brilschaap. We zitten zelf niet bij een rasvereniging en hier in de buurt zitten ook geen fokkers van het ras. Onze schapen komen ook van een parkdieren handelaar die ze opkoopt bij andere dierenparken, dierentuinen of boerderijen en ze dan weer doorverkoopt.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:13

Irritant is dat he? Wij hebben zelf schapen (wel voor het vlees overigens), en elk jaar rond die islamitische feestdagen komen er wel weer een paar van die figuren langs om te vragen of ze een schaap kunnen kopen. Nee dus. We hebben al een paar keer gehad dat ze dan een beetje rond blijven hangen en zo, dus ben altijd bang dat er de volgende ochtend een paar verdwenen zijn :=

Leuke schaapjes zijn dat zeg!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:37

Die onsmakelijke laatste opmerking zegt meer over jouw dan de mensen die schapen van jullie willen kopen Cissie.

Aan de TS, de oplossing voor je probleem is simpel; géén beesten fokken waar geen markt voor is.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:25

Ik heb er eigenlijk geen last van als ik schapen verkoop. Nog nooit dergelijke reacties op gehad. Goede stamboekdieren raak je wel kwijt voor de fok, ooien die niet voldoen voor het stamboek wel voor de hobby omdat ik zorg dat ze dan goed tam zijn en alles wat dan overblijft gaat naar de slacht. Geen problemen mee, de dieren hebben dan een perfect leven gehad. Maar ik geef ze niet weg voor een schijtprijsje, dan laat ik ze desnoods zelf slachten en verkoop het als vlees. En ook spul dat aan thuisslachten ed doet gaat natuurlijk niet door, dat kan met de registratie al niet en dierenwelzijn is het ook niet.. :D
Als je een speciaal ras fokt is lid zijn van de stamboekvereniging wel een pré denk ik? Neem aan dat de dieren dan gekeurd worden voor stamboekopname ed? Anders is het voor de fok namelijk al snel niet veel waard, maar ik weet niet hoe de vereniging voor de brilschapen dat regelt natuurlijk ;) Ik zou me daar denk ik even in gaan verdiepen, dan heeft een goede ram nog wel wat waarde en willen mensen er ook wel voor rijden. Een ram zonder papieren, keuringen of wat dan ook is eigenlijk niet meer waard dan elke andere ram, ook al is het een speciaal ras ;) Maar dan ga ik er dus vanuit dat de vereniging haar dieren keurt, daar heb ik verder geen kennis over ;)

Tussen haakjes, ik heb even je advertentie opgezocht. Ik denk dat het hier slim is niet de vraagprijs te vermelden aangezien je op zoek bent naar een liefhebber van dit ras. Die contacten je wel met vragen als ze interesse hebben. Of bvb er 'zie advertentie' van maken en het ergens in je verhaal typen :) Opzich is het voor de gemiddelde schaap-op-het-bord liefhebber namelijk niet een hele dure, dus die filteren hem er zo uit :P
Laatst bijgewerkt door Orchid op 01-02-12 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:28

Ik had er nog nooit van gehoord en even gegoogled, maar die zijn geweldig leuk!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 08:40

We hadden er eerst geen prijs bijgezet, maar gewoon bieden. Toen begonnen ze met bieden bij 10 euro en kwam het niet verder dan 25 lol.

Sommige mensen zijn wel opzoek naar een ram, maar het grote probleem van hem is dat die ons aanvalt en daarom moet hij ook weg.

Hij mag best weg voor de slacht als we er een goede prijs voor krijgen, maar dan wel met UBN nummer wat de meeste dus niet willen. Ze zeiden dat we maar moesten opgeven dat die gestorven is ofzo en dan namen zij hem wel mee. Maarja,... hoe nemen ze hem dan mee. Neem aan dat ze geen veewagen hebben.

Zijn hier ooit eens twee Turken geweest die kwamen voor hanen die we gratis op marktplaats hadden staan. We hadden er namelijk teveel, want mensen gooien die regelmatig over het hek. We zeggen altijd dat ze iets mee moeten nemen om ze in te vervoeren, een doos ofzo.
Kwamen die twee aan met twee vuilniszakken met kleine gaatjes in geprikt. Daar wilde ze ze in mee nemen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:55

Is het niet al wat als je geen telefoonnummer bij de advertentie zet?? Als je dan via de mail een echt serieus iemand hebt, kun je altijd je nummer geven!?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:36

ik heb jaren geleden een aantal vakanties op een kippen en kalkoenen boerderij gewerkt in Frankrijk, daar kwamen ook bijna dagelijks Moslims om kippen of eventueel kalkoenen te kopen en zelfs voor een koe zijn ze geweest, maar dan zie je ook dingen die je de rest van je leven bij blijven.

ik ben absoluut geen voorstander van ceremonies rond het slachten van welk dier dan ook, het moet voor mij op een snelle en zo pijnloos mogelijke manier gedaan worden zonder allerlei fratsen erom heen.

heel vervelend voor je dat je op die manier wordt "lastig" gevallen, en zeker als het dan ook nog de bedoeling is dat jij iets verzint om dat nummer niet te hoeven uitgeven.
ik hoop dat je snel iemand vind die je ram wel een goed thuis kan geven en die ook lief hebber is van het aparte ras!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:04

Jongens dit is toch geen lastig vallen? Je hebt een dier te koop staan en daar komen geintereseerden op af. Als je hanen te geef hebt krijg je mensen die ze op willen eten. Dat lijkt me logisch. En bij een ram hetzelfde als je hem voor een laag prijsje op i-net zet... Als je fratsen wilt voorkomen zoals meenemen in een plastic zak moet je ze zelf van te voren even slachten (of iemand vragen als je niet zo'n held bent). Lijkt me kleine moeite en weet je in elk geval zeker dat het op een fatsoenlijke manier gebuert.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:40

Zou ik ook niet kunnen hebben zeker niet als je het er duidelijk bij zet. Misschien de prijs behoorlijk verhogen? een liefhebber komt vanzelf wel en dan kan je altijd nog voor minder verkopen.

Ik baal ook erg van van die buitenlanders die langs deuren leuren of ze ergens wat kopen kunnen. Woon zelfbuiten af en ze hebben hier zelfs al eens naar de minishet gevraagt. En de schapen van de buren.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:00

Kuggur schreef:
Die onsmakelijke laatste opmerking zegt meer over jouw dan de mensen die schapen van jullie willen kopen Cissie.

Aan de TS, de oplossing voor je probleem is simpel; géén beesten fokken waar geen markt voor is.

Euhh... pardon? Het zal echt niet de eerste keer zijn dat je nee zegt en er alsnog een dier verdwenen blijkt te zijn hoor (bij ons nooit gebeurd, maar wel gehoord). Is niets onsmakelijks, discriminerends of weet ik het wat aan. Dat gezanik altijd gelijk. Maar goed, dat is verder nogal off topic.
Met je laatste opmerking heb je overigens wél gewoon gelijk, zo eerlijk (en niet onsmakelijk) ben ik dan ook wel weer.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:09

cissi schreef:
Euhh... pardon? Het zal echt niet de eerste keer zijn dat je nee zegt en er alsnog een dier verdwenen blijkt te zijn hoor (bij ons nooit gebeurd, maar wel gehoord).

Dus je beschuldigt buitenlanders die bij jou een dier willen kopen er automatisch van criminelen te zijn omdat je hebt gehoord dat er eens een dier is verdwenen na zo´n bezoek...
Nee hoor, daar is niets discriminerends aan 8)7

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:15

ze doelt niet op het feit dat het buitenlanders zijn, maar het feit dat ze nadat ze 'nee' hebben gezegd, de mensen nog blijven rondhangen. Dat zou mij ook een naar gevoel geven, ongeacht afkomst/huidskleur.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:12

Ik heb zelf ook 2 ooien die ik dit jaar wil laten dekken.
Ik zal de lammeren proberen te verkopen naar een leuk huisje, maar zodra het er op uit komt dat dat niet gaat lukken en ze voor het vlees verkocht zullen moeten worden, dan breng ik ze zelf weg!
(zit nog te twijfelen of ik het vlees weer terug zou willen, maar dat ter zijde..)

Ik wil ze hoe dan ook niet voor het vlees verkopen aan wie dan ook, want ze zullen gewoon als tamme schaapjes opgroeien waar niks geen hardhandigheid bij te pas zal komen en ik zie het al voor me dat er een brute handelaar komt met een veewagen en ze daarin propt en bla bla bla..
Nee ik zal ze in alle rust naar de slager brengen en weten wanneer ze gedood zijn e.d.

Dus ook met deze ram... meld het bij de rassenvereniging (stuur de beheerder een mail) en anders misschien een idee om hem zelf weg te brengen voor het vlees en je verlies op de koop toe nemen, dat is het "risico" van fokken met dieren..

Oja en heel gek is het niet wat cissi zegt, want een paar jaar geleden zijn er 2 islamimieten bij een boer in de buurt komen vragen of ze een schaap mochten kopen, dit deed hij niet..
Vervolgens 2 dagen later ziet een buurman toevallig 2 mannen op de fiets en wat lag er vastgebonden op de bagagedrager met snelbinders en touw... juist ja een levend schaap op z'n rug uit het weiland van de boer waar ze het keurig zijn wezen vragen....

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:16

Kuggur schreef:

Bij ons op de kinderboerderij is dat wel eens gebeurd hoor.. gewoon 2 schapen over het hek getild precies tijdens het offerfeest..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:24

Kuggur schreef:
cissi schreef:
Euhh... pardon? Het zal echt niet de eerste keer zijn dat je nee zegt en er alsnog een dier verdwenen blijkt te zijn hoor (bij ons nooit gebeurd, maar wel gehoord).

Dus je beschuldigt buitenlanders die bij jou een dier willen kopen er automatisch van criminelen te zijn omdat je hebt gehoord dat er eens een dier is verdwenen na zo´n bezoek...
Nee hoor, daar is niets discriminerends aan 8)7

Of het nou een marrokaan/turk of nederlander is, zulke 'types' die dan rond blijven hangen vertrouw ik hier ook niet.
Het is maar hoe je het wilt lezen.
Heb hier toen een shet te koop gehad en wou m niet verkopen aan die NEDERLANDSE mensen, maar ze bleven wel dreigen en erbij rondhangen, tsja, dan ben ik ook bang dat ze 'm stelen oid.

Halal is gewoon vuile dierenmishandeling :n dus ik zou als ik schapen zou hebben echt never niet aan turkse/marokaanse mensen verkopen nee, noem het maar discriminatie, ik noem het dierenmishandeling als ze 'm daarvoor willen, bah.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:26

HubbaBubba schreef:
Oja en heel gek is het niet wat cissi zegt, want een paar jaar geleden zijn er 2 islamimieten bij een boer in de buurt komen vragen of ze een schaap mochten kopen, dit deed hij niet..
Vervolgens 2 dagen later ziet een buurman toevallig 2 mannen op de fiets en wat lag er vastgebonden op de bagagedrager met snelbinders en touw... juist ja een levend schaap op z'n rug uit het weiland van de boer waar ze het keurig zijn wezen vragen....

Dat meen je niet :oo
Ik zou echt erachteraan gaan en niet voor mezelf instaan wat ik zou doen, walgelijk :n

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:29

Een schaap vastgebonden op een bagagedrager? Het niet niet gekker worden Ik vind het ook niet zo gek hoor, ik zou niemand willen die op mijn terrein bijft 'hangen' ongeacht welke afkomst. Ik werd vorige week gebeld door een vreemde met de vraag of ik mijn trailer wilde verkopen, en toen kreeg ik ook al meteen argwaan, hoe komt die vent aan mijn nummer, hoe weet hij dat ik een trailer heb en ook nog eens waar hij staat? Straks is mijn trailer weg! Achteraf bleek een stalgenoot mijn nummer te hebben gegeven "want ik gebruikte mijn trailer toch niet zo vaak".
En van mensen die duidelijk een dier voor de slacht willen kopen, als er in er advertentie staat niet voor de slacht. Snap goed dat de TS daar gek van wordt. Zeker als ze vragen aan iets illegaals mee te werken zonder dat nummer. Snap echt niet waar die mensen de brutaliteit vandaan halen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 19:23

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:29

Laptopmuis schreef:
Hier in Limburg zijn in een weide 8 fokrammen verdwenen.
Rara wie het gedaan heeft, ...

Geen idee, vertel eens.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:39

Laptopmuis schreef:
Sommige mensen zijn wel opzoek naar een ram, maar het grote probleem van hem is dat die ons aanvalt en daarom moet hij ook weg.

Lastpakken wil je niet mee fokken. Als de slacht toch geen probleem is breng hem dan zelf naar de slager en verdeel het vlees onder de vrijwilligers als je het dan nog niet verkocht krijgt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:40

Hier ook elk jaar raak dat er lammeren uit de wei gestolen worden, juist door de moslims.

Ergerlijk gewoon, ga liever naar een islam slager toe en koop er vlees, vieze vuile schapendieven, puur dierenmishandeling want het gaat er echt niet zachtzinnig aan toe en t zelf slachten al helemaal niet.

Ik zou als ik jou was als je de ram niet verkocht krijgt aan de liefhebbers, dat je toch maar zelf naar de slacht zult moeten brengen, als je het echt niet zelf wilt houden, dat is vele malen humaner.