Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik zou me daar denk ik even in gaan verdiepen, dan heeft een goede ram nog wel wat waarde en willen mensen er ook wel voor rijden. Een ram zonder papieren, keuringen of wat dan ook is eigenlijk niet meer waard dan elke andere ram, ook al is het een speciaal ras
Maar dan ga ik er dus vanuit dat de vereniging haar dieren keurt, daar heb ik verder geen kennis over 
Opzich is het voor de gemiddelde schaap-op-het-bord liefhebber namelijk niet een hele dure, dus die filteren hem er zo uit
Kuggur schreef:Die onsmakelijke laatste opmerking zegt meer over jouw dan de mensen die schapen van jullie willen kopen Cissie.
Aan de TS, de oplossing voor je probleem is simpel; géén beesten fokken waar geen markt voor is.
cissi schreef:Euhh... pardon? Het zal echt niet de eerste keer zijn dat je nee zegt en er alsnog een dier verdwenen blijkt te zijn hoor (bij ons nooit gebeurd, maar wel gehoord).
Kuggur schreef:Die onsmakelijke laatste opmerking zegt meer over jouw dan de mensen die schapen van jullie willen kopen Cissie.
Aan de TS, de oplossing voor je probleem is simpel; géén beesten fokken waar geen markt voor is.
Kuggur schreef:cissi schreef:Euhh... pardon? Het zal echt niet de eerste keer zijn dat je nee zegt en er alsnog een dier verdwenen blijkt te zijn hoor (bij ons nooit gebeurd, maar wel gehoord).
Dus je beschuldigt buitenlanders die bij jou een dier willen kopen er automatisch van criminelen te zijn omdat je hebt gehoord dat er eens een dier is verdwenen na zo´n bezoek...
Nee hoor, daar is niets discriminerends aan
dus ik zou als ik schapen zou hebben echt never niet aan turkse/marokaanse mensen verkopen nee, noem het maar discriminatie, ik noem het dierenmishandeling als ze 'm daarvoor willen, bah. HubbaBubba schreef:Oja en heel gek is het niet wat cissi zegt, want een paar jaar geleden zijn er 2 islamimieten bij een boer in de buurt komen vragen of ze een schaap mochten kopen, dit deed hij niet..
Vervolgens 2 dagen later ziet een buurman toevallig 2 mannen op de fiets en wat lag er vastgebonden op de bagagedrager met snelbinders en touw... juist ja een levend schaap op z'n rug uit het weiland van de boer waar ze het keurig zijn wezen vragen....

Laptopmuis schreef:Sommige mensen zijn wel opzoek naar een ram, maar het grote probleem van hem is dat die ons aanvalt en daarom moet hij ook weg.