Mijn man roept nml: meteen
maar volgens mijn bescheiden mening (ahum) kan dat niet want ze moeten eerst aan je huis wennen.Volgens mij kun je beste (uitgaand van een kitten van een week of 10 a 12) wachten tot een maand of 6,7,8 dan laten steriliseren/castreren en dan pas naar buiten (na een goede genezing uiteraard)
Hoe doen Bokkers dat over het algemeen?
(Onze jongste kat is enkele maanden geleden overleden. Zoon waarvan de kat was is eerdaags jarig en zou weer graag een eigen kitten willen. Zijn zusje wil ook al jaren eigen kat (ze is 7 en volgens eigen zeggen wil ze dit al sinds ze geboren is
) We overwegen het maar komen niet uit bovenstaand dilemma. Er is ook een oudere kat van 12 in het spel die vrij toegang tot buiten heeft hetgeen ik haar niet wil ontzeggen. Dus het zou erom gaan hoelang we hier de kittens moet opsluiten in huis of het werkbaar zou zijn)Gelieve hier geen Bokt-discussie van maken over het wel of niet buiten laten lopen van katten. Tevens zouden wij de kittens uit asiel halen en het worden om meerdere redenen kittens en geen volwassen katten...
. Mijn ervaring is dat juist die jonkies nog niet zo'n zwerfdrang hebben en vooral rondom het huis/in de tuin blijven wandelen, maar ik ben er zelf (mede omdat ze niet van ons maar van het asiel zijn) nogal voorzichtig mee.
anders ben ik verkocht....