Uiteraard niet geplant. Nu hebben we moederkipgewoon in het kippenhok laten zitten, en de hoek waar ze zit heel goed geïsoleerd en ingepakt met (paarden)winterdekens, stro, strobalen, handdoeken etc. en we hebben er eten en drinken bijgezet zodat moeders niet van het nest hoeft... Uiteraard is de overlevingskans met deze temperaturen niet zo gigantisch groot en daarom vraag ik me af wat nu wijsheid is? De natuur zijn gang laten gaan of zorgen dat ze morgen hier op m'n kamer staan (als ze nog leven)? Of zou in de kantine op stal zetten in een lekker warm nestje genoeg zijn?Er zit trouwens ook nog een andere kip te broeden op een groot nest, die eieren hebben we niet weg kunnen halen (gevaar voor eigen leven
) dus tips zijn welkom ongeacht de overlevingskans van het 1e nest!
Goed dat je eten en drinken bij mams hebt gezet, dan kan ze gewoon lekker kloeken
Even een raar vraagje, zou ik ze in de schuur kunnen zetten in een hondenreistas of is dat echt te klein/gek..? Zomaar om warm te blijven in ieder geval het eerste weekje...
Maar we hebben wel een soort van kantine en hooi/stro opslag? Zouden ze het daar in kunnen redden? Als we dan een stukkie afzetten ofzo? En kunnen de 2 hennen met kuikens straks bij elkaar in zo'n rennetje of gaan er daan dooien vallen
De hennen zitten niet echt in dezelfde kliek.