Mijn kat doet de afgelopen week nogal apart.. Ze loopt bijna de hele dag door te mauwen. Maakt niet uit waar in huis ze is, gang, keuken, woonkamer, slaapkamer... Het wordt met de dag klaaglijker...
Ik heb al verschillende dingen uitgesloten. Het ligt niet aan de temperatuur, ze hoeft niet naar buiten (Ze is een binnenkat, ben met haar naar buiten geweest vandaag maar ze mauwt door), ze heeft goed en voldoende voer, genoeg water, een ander kattenvriendje, ik speel elke dag met haar, ze krijgt dus genoeg aandacht. Als ze mauwt, en ik geef haar aandacht, wil ze die niet. Ze springt net zo hard weer uit mn armen. Ze heeft een hele bak met speeltjes, en een mandje om in te liggen. Een maand geleden is ze ook nog helemaal gecontroleerd door de dierenarts en helemaal gezond bevonden.
Ik controleer haar zelf ook iedere dag, oogjes, tanden, nageltjes, alles is goed. Het lijkt niet alsof ze ergens pijn heeft.
Ze is trouwens gesteriliseerd (Al een tijd)
Misschien voelt mijn kat aanwezigheid van iets? (Misschien is dit flauwekul, maar ik weet het echt niet meer!)
Ben je meer weg dan anders? Die van mij kletst je de oren van je hoofd als hij vindt dat hij te lang alleen thuis is geweest. Ik praat dan maar gewoon met hem mee en na een tijdje komt hij lekker op schoot en valt in slaap.
MiSsY_Me
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-12 17:50
Ik ben de hele dag thuis (Als ik al eens weg ben is het niet meer dan 2 uurtjes o.i.d.)
Rennie89
Geplaatst: 31-01-12 17:52
misschien gewoon toch aandacht Mijn kat krijst ook een hoop, maar vooral als ik erbij ben Het kan ook gewoon dat je een zeikpoes hebt, die lekker door blijft zeiken in dat geval succes
Kitty84
Geplaatst: 31-01-12 17:52
Misschien toch iets medisch? Blaasontsteking ofzo? In een maand tijd kan er veel gebeuren en als het alleen maar erger lijkt kan ik me voorstellen dat het uit ongemak voort komt.
Als je het zo hoort zou je zeggen krols, maar aangezien ze gesteriliseerd is........
Andere optie: zou ze doof kunnen worden/zijn? Wij hebben een kat gehad die steeds harder en (lelijker) begon te miauwen en het bleek dat hij doof werd en zichzelf niet meer goed kon horen en daardoor dus steeds maar harder en harder ging mauwen.
Lougino
Geplaatst: 31-01-12 17:55
Is t een poes? Is ze niet krols? Was vorige week op de katten van een vriendin aan het passen en 1 van de 2 mauwde ook de heeele dag door..bleek zo krols als wat.
Oh lees nu over de sterilisatie..da kan dus niet. Doet ze inderdaad nog gewoon plassen?
Brainless
Geplaatst: 31-01-12 17:56
Mijn vorige kat deed dit omdat hij moeilijk kon plassen. Mijn oudste kat doet dit nu ook veel, maar is "gewoon" iets aan het dementeren.
Dreamybol
Schudt ze met haar hoofd, zijn haar oren schoon en gewoon van temperatuur? Dat is nog het enige waar ik aan kan denken.. En zoals de fokker van het kattenmormel hier tegen me zei toen ik hem een tijdje terug wat gek vond doen: 'als hij eet, drinkt, normaal poept, goed en op de bak piest, speelt en knuffelt zal het wel niet al te ernstig zijn. Mocht er wel iets mankeren komt dat er nog wel uit.'
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 31-01-12 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Hahaatje
Klinkt mij toch echt als een krolse poes... Ook al zeg je dat ze gesteriliseerd is...
MiSsY_Me
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-12 17:57
ZE is gesteriliseerd, zoals in de OP staat Haar ontlasting is gewoon. Ze is/wordt niet doof, ook als ik haar zachtjes roep komt ze aandraven Ze is trouwens nog maar anderhalf.
Tenzij er met de sterilisatie iets is achtergebleven, maar dat is volgens mij maar een heel kleine kans..
Rennie89
Geplaatst: 31-01-12 17:58
Geholpen is geholpen, dat word niet meer krols
TS je hebt gewoon een praatjesmaker dat kan ook
Lougino
Geplaatst: 31-01-12 17:58
Nee dat lijkt me ook stug, maar las t pas toen ik t bericht al had geplaatst
Rennie89
Geplaatst: 31-01-12 18:00
Dreamybol schreef:
Tenzij er met de sterilisatie iets is achtergebleven, maar dat is volgens mij maar een heel kleine kans..
Volgens mij worden poezen gecastreerd, dit betekent dat de eierstokken worden verwijderd, dus dat kan niet echt fout gaan
Dreamybol
Geplaatst: 31-01-12 18:02
En dat kletsen kan zich ook nog ontwikkelen. Ik herken mijn eigen kat bijna niet meer terug in die twee jaar dat hij nu hier is. Van wat timide en verlegen en zich op de achtergrond houdend is het nu dus een kat die precies weet wat hij wil en iedereen die hij maar de moeite waard vindt voor zijn karretje probeert te spannen om het voor elkaar te krijgen.
romyloverrr
Geplaatst: 31-01-12 18:07
klingt als een kat die krols is die van ons deed dat heel erg, nu is ze gestiraliteerd maar ze heeft hat wel nog een beetje
is ze lang geleden gesteriliseerd? Mijn kat is op 4 jarige leeftijd pas geholpen en het heeft zeker een half jaar geduurd eerdat het krols gedrag echt weg was. Kwam elke maand terug maar wel elke maand iets minder heftig. Het kan een uiting van pijn zijn. Misschien in overleg met de dierenarts eens een week pijnstilling geven? Veel kwaad doet het niet en je kan wel zien of haar gedrag verbeterd.
Als het is omdat ze een blaas ontsteking of blaasgruis heeft dan zou het al in ver gevorderd stadium moeten zijn. In het begin is het namelijk heel vaak veel meer naar de bak gaan (of juist ernaast kleine plasjes doen) en mauwen als ze aandrang krijgen. Als ze helemaal verstopt zijn dan lijkt me pas dat ze de hele dag echt pijn ervan zouden hebben maar dan was het je vast wel opgevallen.
Er is overigens zeker wel een mogelijkheid dat er wat achter gebleven is bij de sterilisatie. Heb het al eens gehoord van mijn dierenarts dat het zeer, zeer af en toe weleens wil gebeuren. Dan zien ze maar 1 eierstok bijv. en denken ze dat de kat een afwijking heeft. Echter na sterilisatie blijven ze krols worden. En ondanks dat ze de eerste keer al goed zoeken vinden ze dan nog weleens nog wat. Echter deze kans is echt maar heel erg klein. Je kan uiteraard wel bellen naar de dierenarts of er iets vermeld staat op haar papieren dat er iets afwijkends was bij haar sterilisatie. Je weet maar nooit.
Stybba
Geplaatst: 31-01-12 22:49
Miauwt ze vlak nadat ze iets heeft gedaan, bijvoorbeeld vlak na het eten of na een bezoekje aan de kattenbak? Voelt haar buik nog normaal, mag je overal aankomen waar je normaal ook aan mag komen? Zijn er veranderingen in het huis? Hoe is de ontlasting? Het zou iets medisch kunnen zijn... Ik zou me iig ook zorgen maken als mijn katten zich ineens anders gaan gedragen dan normaal, maar het kan ook helemaal niks speciaals zijn.