Hogere straffen op dierenmishandeling....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Hogere straffen op dierenmishandeling....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:12

.... lokken juiste ergere dierenmishandeling uit?

Ik ben heel benieuwd hoe jullie over deze stelling denken.

Ik ben van mening dat dit het geval is.

Mensen die nu kosteloos en snel van hun hond af willen binden deze aan een boom in het bos.
Beestje word gevonden en de eigenaar word opgespoord en kan opdraaien voor alle gemaakte kosten. Dumpen in een asiel was achteraf dus toch voordeliger geweest.

Dat dit soort acties zwaar bestraft zouden moeten worden lijkt mij niet meer dan logisch. Maar.... wek je op deze manier niet juist nog ergere dierenmishandeling in de hand?

Als er op dierenmishandeling een flinke straf staat en je wilt van je hond af bedenk je je wel 2x om een hond aan een boom te binden. Dus gaat men de meest vreselijke dingen verzinnen om maar van het dier af te raken zonder hier voor gestraft te kunnen worden.

Het is een feit dat de maatschappij verhard en verloederd en dieren hier vaak de dupe van worden.

ThreeFingers

Re: Hogere straffen op dierenmishandeling....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:33

Het probleem is vaak het "bewijs". Natuurlijk kan het de eigenaar zijn die de hond aan een boom bind en daar achterlaat....

Maar zolang niemand dat gezien heeft... en de eigenaar beweerd dat de hond is weggelopen......

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:57

Als je een hond kwijt bent, dan bel je allerlei instanties. Praten van "ik wist niet" als het om mogelijkheden gaat, dat gaat niet op. Want als je informeert wordt je dat snel genoeg verteld.

Dus het verhaal van de hond "nero", is zo'n voorbeeld.

Als ik een hond kwijtraak, dan zullen ze het weten! Bij de politie, het dierenasiel, de amevedi en de dierenambulance en nog meer instanties. Deze hond stond waarschijnlijk helemaal nergens te boek als vermist. En niet komen met praatjes van mogelijkheden niet kennen. Met beetje informeren ken je de mogelijkheden snel genoeg. MAar je moet het wíllen weten.

Zo'n eigenaar is dus waardeloos. Zo iemand moet verboden worden nog honden te houden.

En ik vind dat inderdaad straffen op dierenmishandeling omhoog mogen. Houdverbod wordt nog niet vaak genoeg toegepast. Sterker nog, men wacht zolang met ingrijpen dat er dieren sterven en dan is het voor die dieren te laat. Er kan en mag nog te veel.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:49

Tja, in een asiel afgeven kost ook geld. En bij veel ook niet een beetje.

Hier in Hongarije word je gewoonweg geweigerd bij een asiel aangezien die al bomvol zitten. Dus enige optie is op straat zetten.
Ik heb afgelopen voorjaar net geboren kittens gevonden die in een plastic zak in een droge sloot waren gedumpt. Dan vind ik persoonlijk erger dan ze de nek omdraaien, dan lijd het dier minder erg.

Maar heb ook al gehoord dat als ze van een hond af willen die gechipt is, de chip er zelf uitsnijden met alle gevolgen van dien.... Moet er niet aan denken...

Ik ben zeker voor een houdverbod, hogere straffen lijd denk ik inderdaad tot meer mishandeling.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:06

Maar als je een dier neemt, dan kost dat nu eenmaal geld. Moet je achteraf niet over zeiken.
In Hongarije lopen mensen qua mentaliteit hopeloos ver achter in dierenwelzijn. Ik zou er zelf daarom niet kunnen wonen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:11

Maar als mishandeling zich uit in uithongeren , lichamelijk letsel toe brengen enz....... ben ik toch wel voor zware straffen of verbod op houden van dieren.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:09

Ik ga mee met Odilia, een dier kost tijd, een dier kost geld en nog veel meer.
Mensen kopen te snel een pup of kitten, omdat ze zo schattig zijn.
Vervolgens een paar weken later belanden ze in de puberteit, dan zijn ze opeens niet meer zo schattig.
Dan zijn ze vervelend omdat ze niet willen luisteren, op ontdekking gaan etc.
Om nog maar niet te spreken over de onzindelijkheid van een pup, zo veel mensen bij mij in de buurt hadden een pup genomen en je zag hem 2 weken en toen opeens niet meer.
Ben gaan vragen waar het hondje gebleven was, hondje was naar het asiel gebracht want hij plaste in huis en maakte hun spullen kapot. Ja logisch, beestje zat een hele dag alleen thuis, van 7 tot 4 uur.
Ook hun kinderen lieten haar vaak uit, beestje werd over de straat mee gesleurd als hij zat te kijken naar bijv. een vogeltje of een voorbij vliegend blaadje.
Ze werd mee gesleurd aan dr halsbandje, of aan de staart getrokken of nog veel erger.. ze werd nog wel eens geschopt!
En dan nog niet eens door de kinderen, maar door de moeder :?
Ouders horen toch het goede voorbeeld te geven?
Op een gegeven moment hebben wij de dierenbescherming gebeld en de wijkagent ingeschakeld, maar die wilden niets doen omdat ze voer en water hadden thuis..
We hebben natuurlijk ook het één en ander verteld aan de kinderen en de ouders, maar een succes was het niet, ze praten namelijk pools (?) en nederlands kwam er bijna niet uit.

Dus wat mij betreft: de straffen mogen VEEL hoger worden

Mensen nemen te snel te zware beslissingen.

Inderdaad een houdverbod!
Of een goed alternatief vind ik ook, een curcusje geven over van alles. Wat er bij komt kijken, wat meot je kopen, heb je er genoeg tijd voor, dierenartskosten etc.
Weet alleen niet of het nou echt zou helpen voor sommige mensen.
En zeker ook voor de kinderen als die aanwezig zijn in deze situatie.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:19

Langcara schreef:
Maar als je een dier neemt, dan kost dat nu eenmaal geld. Moet je achteraf niet over zeiken.
In Hongarije lopen mensen qua mentaliteit hopeloos ver achter in dierenwelzijn. Ik zou er zelf daarom niet kunnen wonen.

Veel mensen denken dat het allemaal wel mee valt.

Ik loop met onze hond vaak een uur na school, na het eten nog even en 's avonds laat nog een keer :)
's Ochtends loopt ze ook een goed uur met mijn moeder en een ander groepje honden uit het park.
Zij gaat dus echt 5 of 6 keer per dag uit.
Natuurlijk ook wel eens een dagje dat ze 4 keer uitgelaten word.

Maar ik zie genoeg mensen die een rondje om het grasveld lopen en dan weer naar binnen gaan.
Als het beestje dan eens de mogelijkheid krijgt om te spelen, dan barst het van de energie!
Ik hoor de eigenaar nog zeggen; maar zo veel voer krijgt ze niet

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:52

De meeste honden zijn dan ook te dik, wegens gebrek aan beweging. Komt omdat ze ook altijd aangelijnd moeten lopen.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:11

Ja maar dat snap ik dan ook weer niet.
Als je je hond niet onder controle hebt is er ook niet iets goed.
Tuurlijk luisteren ze allemaal wel eens niet of doen ze iets wat je niet leuk vind.
Maar mensen staan raar te kijken als ze tijdens het uitlaten mee gesleurd worden.
Sommige honden krijgen gewoon geen contact met andere honden.
Dat is ook niet goed, beestje word gefrustreerd met alle gevolgen van dien.
Ik vind het egoistisch van mensen als ze hun niet laten spelen, wij praten toch ook elke dag met andere mensen en doen leuke dingen. Waarom hun hond dan niet?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 14:28

Maar zijn jullie dan niet bang dat als dierenleed hoger bestraft zou worden dit juist meer dierenleed in de hand gaat wekken?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:48

Misschien gaan mensen idd verder dan dat ze in eerste instantie zouden doen, maar misschien werkt het ook wel.
Ik weet het niet echt, ik hoop dat de mensen dan zo dom zijn om zich te laten zien (herkennen of wat dan ook) dat ze gepakt worden!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:56

het lijkt tegenwoordig wel alsof alles weg-werp-artikelen zijn, zeker de dieren, en dat vind ik echt heel erg jammer.

ik ben opgevoed met een hond en twee katten in huis, en vanaf het begin is mij heel duidelijk gemaakt dat een dier ten alle tijden met respect behandeld moet worden en je ook verantwoordelijkheid moet nemen voor een dier als jij er voor kiest om een dier aan te schaffen.
inmiddels ben ik groot en sterk :D en heb ik mijn eigen beestenboel gecreerd, een hond, 2 katten en 2 paarden, en allemaal krijgen ze elke dag de aandacht die ze nodig hebben.
tuurlijk komt het wel eens voor dat ik iets minder tijd heb, maar zorg ik er wel altijd voor dat ze allemaal hun beweging krijgen en aandacht.

ik ben bang dat het niet zo veel uit zal maken of de boetes hoger worden, het lijkt mij niet dat mensen nu een hond aan een boom binden met het idee: als ze hem vinden en naar mij terug leid dan is de boete toch maar ?? euro.
zulk soort mensen .... ik heb er gewoon geen woorden voor! het maakt me zoooo boos om heel vaak te horen en te lezen wat voor leed er dieren wordt aangedaan.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:21

Kaspar schreef:
Maar zijn jullie dan niet bang dat als dierenleed hoger bestraft zou worden dit juist meer dierenleed in de hand gaat wekken?

Hoezo?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:26

Kaspar schreef:

Je bedoelt dat iemand die eerst zijn dier aan een boom zou binden, nu overgaat tot het ombrengen van het dier? Ik denk het niet :). Het is niet makkelijk een gezond dier te vermoorden, namelijk. Is het dat wel, dan moet je je laten nakijken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:34

bewijs is en blijft zeer moeilijk. Dit jaar oko al weer 2 honden netjes gechipt gevonden aan een boom. En wat zeggen de mensen die we via chip benaderen? Oh ja, dat WAS mijn hond maar heb hem een jaar geleden herplaatst en geen gegevens meer van nieuwe eigenaar.
Vorig jaar ook vele keren gehad. Ook eens bij een hond die in het bos vast stond: dat heeft mijn ex gedaan want wij zijn uit elkaar en ik mocht de hond niet houden. Ik kom er gelijk om!!!!!!!!! Nu een half jaar later is dat gelijk erom komen nog niet aangebroken en hond is uiteraard na 2 weken vast houden voor eigenaar gewoon herplaatst.

Hoe wil je mensen dan straffen he. Zeggen het maakt niet uit de chip wijst naar u dus u bent verantwoordelijk en betaal maar of NU de hond komen halen. Wil niet welke wat mesnen dan weer gaan doen met zo'n hond. Laat hem dan maar in het asiel zitten en onder contract geplaatst worden met de hoop dat hij een geweldig leven gaat krijgen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:06

Zo blijkt dus maar weer dat chippen ook niet helemaal waterdicht is als staat de hond op naam geregistreerd, bewijs maar dat die persoon ook de laatste eigenaar was.

Zo hebben we onze hond als herplaatser overgenomen en deze stond na controle via de chip zelfs nog op de belgische fokker geregistreerd. Die hadden we du bij wijze van spreken gewoon aan een boom kunnen binden zonder ooit als dader aangemerkte kunnen worden. Niet dat we dat ooit van plan zijn, maar even ter voorbeeld.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:24

Kaspar schreef:

Inderdaad, als je een soort dierenluik zou hebben ( zoals voor baby`s ) zouden veel mensen voor die keuze gaan. Inplaats van ergens dumpen, vastbinden, doodslaan enz enz.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:55

Volgens mij is er in Nederland geen luik voor babies. Want als dat wel zo zou zijn, werden er misschien geen ongewenste babies botweg "afgemaakt". Ik vind dat een moeder zonder meer het kind zou moeten kunnen afstaan. Omwille van het kind.