Intelligentiespelletjes voor konijnen, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Intelligentiespelletjes voor konijnen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 21:57

Een tijdje geleden heb ik voor mijn konijnen een intelligentie-spelletje aangeschaft, ofwel de Teach&Treat.
Ik wilde eens wat uitproberen of ze dat zouden snappen. Speelgoed gaan ze al gauw uit de weg en blijft na een tijdje in een hoekje liggen, maar omdat ik ze toch bezig wilde houden, wilde ik dit proberen. Ook zijn het totaal geen knuffelkonijnen dus ik wilde ze op een andere manier aan het werk zetten.

Hier zie je het resultaat *D

2 van de 3 varianten heb ik hier op film staan.
Dibbes (de bruine) heeft alles helemaal door zoals je ziet, en Tijger (de gevlekte) snapt er nog niet zo veel van, en profiteert meer van de restjes konijnensnoepje xD
(k geef hem achteraf ook nog een snoepje hoor O:) Anders is het wel zielig xD)

Als ik met het bord aankom, dan komt Dibbes al aangerend! (als ze los lopen in de grote ren) Zij weet dat hij dan een snoepje krijgt. Ik geef haar sinds ik dat spel heb, bijna alleen via die manier snoepjes. (max. 1 keer per week omdat ik alleen in het weekend thuis ben.)

Wie hebben er nog meer voor hun konijnen (soortgelijke) intelligentiespelletjes?

Antheman

Re: Intelligentiespelletjes voor konijnen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:13

Wat enig! Ik heb nijnen altijd onderschat.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 11:27

Net heb ik dat spel in de sneeuw gezet en had Dibbes binnen 1 minuut alle dopjes omgegooid _O-
Ze kan het steeds sneller :j

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:32

Waar heb je die vandaan? ben ook benieuwd naar derde optie... Kun je spel eventueel verzwaren? ben nl bang dat mijn stelletje wilde beesten gelijk met hele bord gaan gooien ( ze leven hier met motto: alles kan en moet ook stuk)Kan wel mooi boerenkool of hutspot erin prakken misschien dat ze met uitlikken wat subtieler zijn :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 10:02

Bij zooplus zijn ze te koop!
Kan vanmiddag wel ff de derde variant filmen.
Dr zitten zuignappen onder. Het ligt aan de ondergrond of dat erop blijft zitten.
In het konijnenhok gooien die van mij het erook uit ( zo van: dit hoort hier niet thuis)
Maar in de ren op stenen ondergrond laten ze hem in zn waarde, ze maken em niet kapot en laten em staan.
Je kan dr indd vanalles onderdoen. Al denk ik niet dat boerenkool enzo goed voor ze is xD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:57

Ik zal morgen de derde variant filmen :D Is er nog niet van gekomen, morgen ben ik vroeg vrij en volgende week ben ik ook vrij en thuis!
Vorige week heb ik de derde variant een keer gebruikt, toen zag ik dat ie toch een stuk moeilijker is dan die dopjes :+ terwijl ie als simpelste beschouwd wordt xD
Ze zijn nu best fanatiek met dat spel :j Tijger jat vooral de snoepjes bij Dibbes onder dr neus vandaan :') Als Dibbes nog bezig is met het optillen van het dopje, heeft Tijger het snoepje er al ondervandaan gepikt :') echt sneaky, wel leuk om te zien xD Tijger heeft zelf vandaag ook een dopje omgegooid :j Volgens mij begint ie het door te krijgen. Hij neemt al veel meer deel aan het spel dan in het begin. Erg leuk!

DIe derde is trouwens deze variant:
http://www.youtube.com/watch?v=JB8D7XYi4lM (ff van internet geplukt)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:57

wat leuk , waar kan je zon spele kopen ? :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:03

Dat heb k hierboven gezegd :) zooplus.nl ;)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:06

1234 schreef:
Dat heb k hierboven gezegd :) zooplus.nl ;)

Woeps , had daar overgelezen :') bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:11

Ziet er leuk uit zeg! :)
Geen idee verder, sorry.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:13

Nou ik zie mijn konijn dit niet doen..

Meneer heeft een mega hok en het enigste wat hij doet is constant de trap op en af rennen en verder zit hij een beetje voor zich uit te staren.... :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:35

Leuk ts! ik laat mijn konijntjes ook regelmatig ff puzzelen, had het hier ook een tijd terug op bokt gezet zo'n filmpje :j
HRE: Wat verwacht je verder dan van hem? Dat ie gaat dansen?
Soortgenootje is ook wel prettig en het heeft meer te maken met jouw dan je konijn door, ik weet zeker dat hij dit wel zou doen hoor. ;) Beetje vertrouwen in hem hebben en hem motiveren wil al een hoop helpen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:42

Haha jaah dat filmpje heb k gezien :D Toen d8 ik, hé, misschien kunnen mijn nijntjes dat ook ;) :P
En aangezien hij toen toch in de aanbieding was.... :P

Ik d8 eerst ook dat ze er vast niets mee zouden doen, maar ze worden steeds fanatieker :) Ze snappen het principe, en iedere keer als ik met dat spel aan kom lopen, komen ze aangeracet xD Ze weten dan dat ze een snoepje krijgen. K verdeel altijd 1 snoepje in 4 stukjes. Als ze em heel snel ophebben doe ik er nog eentje :j
Vind t wel erg leuk dat ze dit zo leuk vinden :j Al worden ze van die ene variant met dat schuifplaatje een beetje gefrustreerd soms :') Dan staat Dibbes op dat ding, en tsja als daar een snoepje onder ligt en je dat ding niet kan verschuiven omdat je erop staat .... :') dan maar aan het bordje trekken xD

K zie dat ie nu 16,99 is :oo best duur! Ik had em voor 11,00!
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... oed/218343
Laatst bijgewerkt door 1234 op 18-02-12 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:44

Haha grappig is dat hè die 'opbouw' eerste keer is het snuffelen en voorzichtig en elke keer worden ze weer enthousiaster en drukker :)) Nu is het meer in zo'n kort mogelijke tijd alle brokjes pakken :P
Ik doe het trouwens gewoon met ss brokjes vinden nijntjes ook heel lekker en nog gezond ook :D

Edit: Ik heb hem ook voor 11,- ofzo gekocht maar toen was die ook in de aanbieding dus voor de mensen die hem willen hebben ik zou er ff op wachten :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:45

jaah die had ik ook altijd. Maar nu hebben we ander (ook super goed) voer. SS is toch wel gigantisch duur xD
Maar ik doe t gewoon af en toe met snoepjes :j k geef alleen op deze manier nog hun snoepjes, zodra het kan xD
Vaak doe ik het maar 1 of 2x in de week omdat ik doordeweeks niet thuis ben, dus dan kan het wel :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:46

oowja :) Ik doe het denk ik eens per maand ofzo, gewoon maar heel af en toe. :P De rolbal gebruik ik dan weer wat vaker, is ook makkelijker :o

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:47

hahah die laten mijn konijntjes liggen :j of ze duwen er heel eventjes tegenaan en rennen dan weer weg xD
Ze doen verder vrij weinig met speelgoed, alleen die teach&treat spel gebruiken ze dus wel :)
K had wel zown hooibal van gaas, daar gingen ze wel vaak mee gooien enzo,
maar vaak als ik iets in het hok zet of leg, dan gooien ze het eruit, want het hoort er niet thuis xD
En in de vaste ren graven ze het in. Dus dan kan ik het alleen doen als ze loslopen in afgezet stuk tuin :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:53

Heb je de bal niet te moeilijk gemaakt of te grote brokjes/snoepjes? :P Als ze namelijk in het begin niet gelijk resultaat hadden snap ik het wel. Nou is bij mij de ene ook fanatieker dan de ander maar ze doen er toch wel wat mee.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:55

neej ik had kleine stukjes snoepje erin xD Maar ze vonden het niet interessant.
Maar later had ik het maar opgegeven O:) Mijn kat doet ook al niets met zown voerbal xD

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:58

oow mijn katten vinden die ook geweldig :)) Nee mijn oudere kat is liever lui dan moe maar ze is wel heel nieuwsgierig :)) (oke nou hou ik op want het gaat offtopic enzo :P )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 23:03

_O-
Maargoed, ik hoop dat t morgenmiddag droog is, dan ga ik ff die laatste variant nog op de film zetten, om het compleet te maken xD kijken hoe Dibbes die dan doet :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 16:47

Zo, net gefilmd xD
Ze wilden niet de ren in, dus dan maar in het hok gezet :+
Op t eind zie je hoe Tijger zo dat ding verplaatst :+ Hij zou em er zo uitgooien als ik er niet bij was :j
Tijger probeerde op t eind ook nog een snoepje te pikken, alleen zijn kop is te groot voor die vakjes _O- hahaha
Hij heeft meer moeite om zo'n snoepje eruit te halen xD
Dibbes deed het super goed dit keer :D Hij verschoof ook heel makkelijk het schijfje :j

Okeej hier het filmpje voor de geinteresseerden :D:

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 15:04

Laatst bijgewerkt door 1234 op 20-02-12 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:09

Leuk Lynn! :j
Denk je dat een caafje dit ook zou kunnen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 15:12

Jaah! Het kan bijna met alle huisdieren xD
Denk dat een cavia als hij er interesse in heeft, het ook zeker kan :)
Tis meer dat ze zegmaar snoepjes of voer moeten zoeken, en erachter moeten komen hoe ze erbij moeten komen haha

http://www.youtube.com/watch?v=JB8D7XYi4lM hier zie je ook een cavia die het doet.
Okeej beetje raar filmpje, maargoed _O-