Rare gewoontes/rituelen van je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Rare gewoontes/rituelen van je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 00:39

Mijn hond is al 11 en heeft in de loop van de jaren een paar aparte gewoontes gekregen. :D

Zo krijgt hij altijd rond 18.00 zijn voer. Hij eet eerst de helft op en wacht tot wij gegeten hebben.
Als dat klaar is, eet hij de andere helft van zijn voer op. :')
Elke avond vaste prik, hoe dat allemaal gaat.

Andere gewoonte is, dat hij 's ochtends niet verder wil lopen tot de 1e grasstrook.
Dan in één streep weer naar binnen.
Pas later in de ochtend wil hij echt een wandeling maken.

Ook zoiets raars is, dat hij het bos de laatste jaren niet leuk meer vindt om te wandelen.
Hij blijft telkens staan en achterom kijken, of we alweer teruggaan :')
Maar het Veluwemeer, hier vlakbij, vindt hij juist weer geweldig en rent hij de benen uit z'n lijf := .

Nog meer honden met aparte gewoontes/rituelen?

WinSel

Re: Rare gewoontes/rituelen van je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:40

Op zn rug liggen met zn poten in de lucht en zn sok in de bek
Net een baby hahaha

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:13

Na het poepen wegsprinten....

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:19

Haha van dat poepen ken ik van mijn jack ook, verder als ik naar bed ga moet ik hem toe dekken en weltrusten zeggen, doe ik dat niet blijft hij piepen voor de deur omdat ze denkt dat ik weer naar beneden kom.

Mijn collie wordt nu gewoon een oudje ( April 13 jaar ) is denk een beetje koekoek aan het worden.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:31

Die van ons is rond 5 uur chagerijnig :') blijkbaar gaat de liefde ook door zijn maag
En als hij zijn prak gekregen heeft wacht ie tot ie een drubbel vla gehad heeft, hij weet dat dat gaat
Komen altijd _O-

Voor de rest heeft ie er nog heel veel bijzondere gewoontes

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:32

Mijn oudste hond (11 jaar) neemt voor het eten één brokje uit zijn voerbak, gaat dat op de mat in de living leggen, en gaat dan terug naar zijn etensbak in de keuken en begint te eten. Doet hij zo al 8 jaar lang, waarom, totaal onbegrijpelijk :+ Mijn andere hond (10 jaar) loopt er al 8 jaar achteraan om het ene brokje van de mat te gaan eten, of wij moeten het uiteindelijk oprapen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:37

@ Solleke;wat lief dat je hond eerst iets weggeeft voor hij gaat eten,daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren :+

Onze hond zoekt boomstammen,en versleept ze overal heen.Ik ben bang dat de boer straks niks snapt van die grote takken op zijn akker,op een plaats waar helemaal geen bomen staan.

Andere hond wil in de woonkamer eten en haalt steeds een bek vol voer op,om het dan bij ons op te eten.

Deze hond gaat zodra ze buiten is aan het graven in de tuin naar kattenpoep,en stopt niet meer.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:45

Als mijn hond moet plassen rent ze naar de achterdeur en gaat als een gek rondjes draaien en blaffen... >;)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:46

Hihi grappige dingen komen er voorbij :D

Uhm onze hond.
Berner sennen teefje van 1,5jr.

Als ik der commando's geef als zit/af/terug als ze weer eens staat te schooien krijg ik babbels van der terug, niet blaffen maar heel vreemde geluiden :') echt een stuk commentaar,.
Met uitlaten altijd der touw in de bek willen, dit resulteerde er ook in dat ze mijn paard naar de wei ging brengen ipv ikzelf :))

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:49

Als we niet snel genoeg naar beneden komen of ze hoort ons boven kletsen dan piept ze net zolang tot we naar beneden komen. Kan dus nooit uitslapen op zondag :P Als mijn vriend niet thuis is dan doet ze het niet.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:53

Mijn jack russell gaat altijd als hij net op het strand is een diepe kuil graven, z'n kop er in steken en dan heel hard blaffen... pas als dat ritueel gebeurd is loopt hij weer gezellig mee. :')

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:55

Onze hond slaapt bij mn moeder in bed. En dan echt met haar hoofdje op een kussen en de rest onder de deken. Maar als ze savonds rond 8 uur vindt dat het bedtijd is... Dan gaat ze voor de deur zitten en moeten wij naar boven om der te gaan toestoppen! Hoezo verwend?

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:56

Die van ons eet haar voer alleen op als we thuis zijn. En als ze klaar is met eten gaat ze met haar bek over het kleed in de woonnkamer wrijven om schoon te maken.

Als ze s'avonds geen zin heeft om naar buiten te gaan, voor de laatste ronde, gaat ze als een slappe vaatdoek op de grond liggen. Je krijgt haar riem dan bijna niet om en als ie om is, moet je dr eerst een stuk meeslepen, haha

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:57

Die van ons slaapt 9 van de 10 keer op zijn rug en als hij in de bench ligt gaat hij zich verstoppen onder de dekens.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:58

Traber schreef:
@ Solleke;wat lief dat je hond eerst iets weggeeft voor hij gaat eten,daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren :+

Onze hond zoekt boomstammen,en versleept ze overal heen.Ik ben bang dat de boer straks niks snapt van die grote takken op zijn akker,op een plaats waar helemaal geen bomen staan.

Andere hond wil in de woonkamer eten en haalt steeds een bek vol voer op,om het dan bij ons op te eten.

Deze hond gaat zodra ze buiten is aan het graven in de tuin naar kattenpoep,en stopt niet meer.

Lief he :+ Het is altijd zo komisch om hem te zien vertrekken met zijn brokje, heel plichtsbewust.

Mijn andere hond propt zichzelf altijd in de stoel, ze past er niet helemaal in dus haar kop moet op het tafeltje. Zo kan ze echt uren slapen!

Afbeelding

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:58

ohja, en als we vragen of hij mee gaat wandelen, rent ie heel hard naar zijn voerbak om nog even te eten
misschien voor het geval dat we lang wegblijven ofzo, dat ie denkt dat ie anders lang geen eten krijgt _O-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 10:35

Solleke, die foto :')

Grappig om te lezen allemaal verder. :D

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:39

Nog meer honden trouwens die in waterplassen gaan zitten plassen?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:46

De collie vroeger wel, als het nu een beetje regent wil ze niet naar buiten.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:49

De onze geven een concert van jewelste als de viskar voorbij komt :D Dan gaan ze zitten huilen en blaffen (met z'n drieen dus...)

Nog veel andere gewoontes, maar daar leer je mee leven denk ik ? :P Als ik mn sportschoenen aandoe, staat er een al te zwiepen met de staart *mag ik mee , mag ik mee, mag ik mee pleaaaaaasssseeee?????*

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:50

Ohja mijn boxer kan "mamma" zeggen :')

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:53

Die van mij gooit altijd haar speelgoed in de waterbak :+ grappig detail: haar broertje schijnt precies hetzelfde te doen

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:00

onze hond die doet vaak een scene van the matrix na. Hij rent dan keihard op de bank af en loopt dan niet op het zitgedeelte maar uhm waar je met je rug tegen aan zit zeg maar en zo doet hij dan een paar rondjes. Onze oude hond die pakte altijd brokjes en dan ging ze naar de achterdeur en ze daar op de mat opeten :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:07

Wij hebben een pup van 7 maanden, maar die heeft al vanaf begin ook een 'tic'.

Na ons avondeten krijgt het beestenspul te eten.
Wij zitten dan even nog op de bank en als de hond klaar is komt ie bij je op schoot.
Dan moet je hem over zijn rug aaien, dan laat ie een boer, en gaat dan lekker in zijn mand liggen.

Hij komt dus echt alleen om 'een boertje' te laten, zo stom is dat.

Verder moet meneer door elke waterplas heen, ook al heeft ie 5 meter ernaast wat droog is.

Ben wel erg benieuwd of die tic van het boertje laten blijft tot ie wat ouder is.

Tot nu toe erg weinig, maar hij is nog jong, wie weet wat die zichzelf allemaal nog aanleert.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:17

wat grappig onze hond laat nooit boertjes. Hij laat wel altijd scheten savonds op de bank :+